Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebel
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 feb 2019 23:36
Locatie: Brabantse Land

Even voorstellen

Bericht door Rebel »

Hallo allemaal,
Ik wil mij even voorstellen op dit forum. Ik ben arthur en ben sinds kort door mijn vrienden ook aangestoken met het treinenvirus.
Zij waren al sinds enige tijd fanatiek H0 aan het verzamelen en zodoende ben ik mij er ook weer eens in gaan verdiepen.
Vroeger als kleine jongetje was ik altijd al enthousiast met treinen bezig geweest, wat inmiddels al weer 55 jaar geleden is.
Dat was begin jaren 60 Märklin H0 met een BR140 lok met zo'n schakelaartje erop voor de bovenleiding en een mooie baan met berglandschap op zolder. Later ben ik overgestapt op Fleischmann en weer later op MiniTrix.
Treinen zit wel een beetje in mijn familie. Mijn opa is vroeger machinist geweest op de stoomlokomotieven van de NS en mijn vader
daarna technisch ingenieur bij de NS. Dus de techniek en treinen zit wel een beetje in de genen. Daarnaast doe ik ook nog aan oude philips buizen radio's, platenspelers en luidsprekers uit de periode 1920-1945 en het sleutelen en opknappen van motoren. In z'n algemeenheid ben ik altijd wel geïnteresseerd in techniek en de nieuwste ontwikkelingen.
Maar na zoveel jaren toch ook weer terug in treinenland. De bedoeling is om mij eerst weer eens wat te oriënteren en te kijken wat de mogelijkheden zijn tegenwoordig. In principe heb ik al een keuze gemaakt voor N-Spoor, vanwege het ruimtegebrek wat ik heb. Daarnaast wil ik graag verder met de digitale techniek en de uitgebreide mogelijkheden hiervan. Dus onlangs de stoute schoenen aangetrokken om al wat digitaal spul aan te schaffen en daar eens wat mee te experimenteren. Zo heb ik gekozen voor de z21 i.c.m. een TP-Link Wlan router en bedrade Multi-Mause en deze opzet gekoppeld aan de mobiele App op mijn tablet en telefoon. Ik was verbaasd over gemak waarmee ik alles binnen no-time werkend kreeg. Inmiddels ook al 2 lokjes aangeschaft en daarmee wat rondgereden. Een Fleischmann diesellok BR221 dcc en een Fleischmann diesellok BR642 dcc&sound.
Ik was erg onder de indruk van hoe mooi het huidige spul loopt en werkt en zo nauwkeurig en mooi te besturen, geweldig gewoon. Ondertussen ook al heel wat gelezen en bekeken op het internet en inmiddels ook al wat bezig geweest met het programmeren en aanpassen van wat instellingen zoals de CV29 om de lokjes op 28/128 te zetten etc. Het is allemaal een beetje zoeken en proberen in het begin, maar is uiteindelijk toch goed gelukt.
Maar het begin is gemaakt en ik hoop op dit forum dus ook nog veel te leren.


"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
DR5000, 2xDR4088, 4xDR4018, MM, BR221, BR642s, BR140, BR401, BR212, NS351, S3/5 M3005, S3/5 M3010, S3/6, RH1116, BR18, 2xBR103, NS3851, NS1127, NS1855, BR E93
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom veel lees plezier


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Arthur,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Even voorstellen

Bericht door Wablo »

Arthur,
Welkom op het forum, zo te lezen ben je voortvarend van start gegaan op het digitale pad, succes met de aanleg van de baan,
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Even voorstellen

Bericht door Alro »

Hallo, Arthur, welkom op het forum.
Mooi introductieverhaal en zo te zien al helemaal thuis in de digitale wereld.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Arthur op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebel
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 feb 2019 23:36
Locatie: Brabantse Land

Re: Even voorstellen

Bericht door Rebel »

Bedankt voor jullie reacties :D

Ik heb al het e.e.a. gelezen op het forum en gezien dat er ontzettend veel nuttige informatie te vinden is.
Voorlopig ga ik mij eerst eens inlezen op de diverse onderwerpen en verdiepen in de techniek.
Afgelopen weekend ook al wat getekend met Anyrail en met Wintrack.
Met Wintrack (demo) had ik in een paar uurtjes de basis al wel door en heb toen ook al een proefbaantje weten te tekenen met 3 niveau's
en wat tunnels en bruggen. Met Anyrail had ik toch wat moeite om iets snel voor elkaar te krijgen.
Dus mijn voorkeur gaat al uit naar WinTrack. De software zelf ziet er wat gedateerd uit maar werkt uitstekend en er zitten erg veel handigheidjes in.
Volgend weekend ga ik weer verder :lol:


"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
DR5000, 2xDR4088, 4xDR4018, MM, BR221, BR642s, BR140, BR401, BR212, NS351, S3/5 M3005, S3/5 M3010, S3/6, RH1116, BR18, 2xBR103, NS3851, NS1127, NS1855, BR E93
Plaats reactie