Op verzoek van...

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Op verzoek van...

Bericht door Dave »

Zo... Nadat ik op Eurospoor o.a. met Mark heb gesproken, en me ook maar eens aan moest melden op dit forum, zal ik mezelf bij deze ook maar eens even voorstellen. :D

Bij mijn geboorte hebben mijn ouders me dus Dave genoemd, momenteel 28 lentes jong, samenwonend en reeds een jaar of 4 actief in de wondere wereld der modelspoor.

Na een jaar of 2 'gewerkt' te hebben aan mijn eigen digitale centrale, decoders, bezetmelders etc. etc. ben ik inmiddels zo'n 2,5 jaar bezig met de opbouw van mijn baan.
Rails ligt er al een tijdje, automagisch en/of handmatig rijden is mogelijk en de scenery begint heel langzaamaan vorm te krijgen.
Wekelijks ben ik toch een enkele avond op mijn hobbykamertje te vinden en met vanalles en nog wat aan het pielen onder het motto 'bezigheids-therapie'.

Op mijn website kun je de vorderingen een beetje volgen (http://members.home.nl/kim-en-dave).
Deze moet wel weer een updateje krijgen, maar dat binnenkort komt nog wel... ;)

Groetjes,
Dave


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Op verzoek van...

Bericht door martinb »

Hoi Dave,

Welkom, en je website.......ziet er top uit!!!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Op verzoek van...

Bericht door mmhajvth »

Ja joh,

Geef mij maar weer de schuld! :mrgreen: :mrgreen:
Maar in ieder geval Welkom!

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Op verzoek van...

Bericht door Smolderz »

Hey Dave, welkom! Fraaie site zeg. :) Heb er net even doorheen gekeken en ik zie al mooie foto's staan. Complimenten voor je balastwerk, zeer strak!

Zou je misschien een closeupje van je seinen (henckens-seinen) met lichtgeleiders kunnen plaatsen? Ben wel benieuwd hoe dat werkt. Volgens mij heb ik deze ook op Eurospoor in actie gezien op de baan van Peter. :)



lvdwerf
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2008 13:37
Locatie: Rotterdam

Re: Op verzoek van...

Bericht door lvdwerf »

Hey dave leuk dat je hier ook komt posten, heeft me wel drie dagen zeuren gekost maar het is het waard ;)


Bouwt groots.

Onderwerp starter
Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: Op verzoek van...

Bericht door Dave »

:D

Ik kan goed omgaan met gezeur, dat gaat het ene oor in en het andere oor weer uit... Vandaar dat ik alweer 'vergeten' was dat ook jij daarover aan 't zeuren was. ;)

@Smolderz:
Naast de baan van Peter had je exact dezelfde opstelling als ik hier thuis gebruik kunnen bekijken... Daar gaf ik een demo-tje programmeren van microcontrollers, er lag voor de (publieks)monitor een plankje met 3 identieke decoders met elk een eigen functie.. Waaronder een seindecoder met een Henckens-seintje.

Hoe het werkt... Heel simpel... Kleine (messing) seintjes, met lichtgeleiders die via de achterkant naar onder doorgevoerd worden.
Er worden printjes voor lichtoverdracht meegeleverd. Deze kun je onder de baan bevestigen en de lichtgeleiders in een metalen houdertje schuiven.
Een kind kan de was doen.

Het enige nadeel van deze methode (gebruik van lichtgeleiders) is dat je aan de achterkant van de seinen ook het seinbeeld ziet, welliswaar wat vager maar toch...
Hoe zwakker je de LED laat branden (met toch nog een duidelijk seinbeeld), hoe minder dit opvalt.
Dit zelfde geldt 'in 't donker'...

Groetjes,
Dave


Plaats reactie