MadSeven stelt zich voor

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

Hey allen,

Sorry, was even de weg naar het voorstel topic kwijt....Ik heb niks, ik weet niks en ik kan niks!
Ik loop rond met het idee een baan te bouwen, maar of het er van komt moeten we afwachten...zie ook hier...

Zodra ik meer te melden heb zien jullie me terug!

MadSeven/Max


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Jos »

Welkom Max.

Groetjes,
Jos



twain
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:31
Locatie: Rotjeknor

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door twain »

welkom max



henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door henry »

welkom op het forum max

groetjes henry



Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

7 jaar later...

Ik heb destijds de forum-admins gevraagd mijn account te deleten en posts te verwijderen, naar aanleiding van het 'moddergooien"...nu, 7 jaar later ben ik weer vol aan het bouwen en "dus" terug.
Ik hoop echt van harte dat de onrust-stokers inmiddels iets anders zijn gaan doen, ik heb het forum er nog eens op nagebladerd en ben wederom tot de conclusie gekomen dat de term "modder" steeds bij dezelfde personen naar voren kwam...

Hoe dan ook;
1) de baan hangt, in editie 3. Er is twee keer eerder aan begonnen voor hij zijn uiteindelijke plek gekregen heeft.
2) de eerste "fout" was een keuze; de delen zijn 80x60 omdat ik anders geen straal van 75 kan leggen. Eerdere editie met straal 55+ "liep niet"
3) afgelopen week mijn TwinCenter "plof", nieuwe centrale is (hopelijk) onderweg (DR5000 van Keijs)
4) 1900 tot 1920 is opgeschoven naar 1900-1945
5) alle hoogteverschil (in traject) is er uit, hoogte uitsluitend in scenery
6) schaduwstation ligt eveneens niet op ander niveau, maar ligt verborgen in genoemd hoogteverschil (omstreeks 20 cm)
7) enkele delen zijn slechts in schets uitgewerkt. Er ligt een oude (Arnold?) draaischijf in een doos, maar of ik die ooit gedigitaliseerd krijg....
8) ik werk meer met flexrail bij deze 3e editie

En verder....ben ik te weinig thuis om op volle snelheid door te bouwen en te slordig met leggen om een uur te freutelen aan 1 rails, dus perfect zal het niet worden. Ik heb een voorkeur ontwikkeld voor het reviseren van "ouwe meuk". Dus ik koop spulletjes op ebay (of bij Hunerbein) en hoop ze aan de praat te krijgen.
Ik hoop dan ook dat de baan nooit "af" is, want dan is de lol eraf!

Cheers,
M7



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Sandopie »

Welcome back!


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Hans »

Hallo Max,

Welkom terug.
Het duurde even voordat ik door had dat de verwijzingen in je eerste post van 2010 waren :oops: :o

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

yup yup....7 jaar geleden.....wow..
Anyway, dank! En nu..op zoek naar een decoder inbouwer....


Gebruikersavatar

Honeybee
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2017 20:07
Locatie: De Veluwe

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Honeybee »

Hoi Max, ben benieuwd naar foto´s... Welkom terug.


Groet, Johan

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

Honeybee schreef:Hoi Max, ben benieuwd naar foto´s... Welkom terug.
Thanks Honeybee....foto's, uhm....ik schaam me enigszins voor de enorme puinhoop er omheen :D :D
De baan hangt, (zoals hier) er liggen wat rails op, maar verder is er nog niet veel "af".
De herstart was een ECHTE herstart, dus vanaf een kale bodemplaat. Het deel rails wat je ziet komt straks "onder de berg" te liggen en fungeert als schaduwstation; ruimte voor meerdere lagen is er niet echt. (tenzij precies in het midden, daar kan ik wel een meter of 2 omhoog :D)

- Baanplan als in deze afbeelding.
- Setting; laat jaren 30, Duitsland grens Oostenrijk, weken voor de "anschluss" (maart 38). Deel industrieel (rechsonder op bp), deel doorgaande lijnen (station top-midden), deel dorp (top-rechts), deel voorbereidingen annexatie (links onder). Schaduw top-top-midden :-)
- stoom, stoom en nog eens stoom.
- meest digikeijs spullen; dr5000, dr4088, dr4018. Uitzondering; Conrad aangedreven wissels (IEK)
- locjes zijn vrijwel allemaal bij de dokter voor controle/revisie/ombouw (you know who you are!)

Kortom, plannen zat, materiaal aanwezig. Nu nog tijd. Ik reis erg veel voor werk, dus soms..zit het mee...


Gebruikersavatar

Honeybee
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2017 20:07
Locatie: De Veluwe

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Honeybee »

Nou, best een ambitieus baanplan. En nu maar hopen dat alle bouten in de plafondbalken het houden... ;)
Heb je een account bij imgur waar al jouw foto's bij elkaar staan? Als ik nu op "next post" klik kom ik bij foto's die door anderen op internet gezet zijn. Ben zelf ook op zoek naar een foto-emmer waar ik mijn zooi kan uploaden maar dan wil ik wel alles wat van mij is bij elkaar houden...


Groet, Johan

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

Dat moet goed komen, zijn volgens mij goed voor 900kg per stuk ofzo...Wat betreft imgur, nee, geen account....ik dump ze daar gewoon!



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Chris83 »

Hoi Max, dat plannen van jouw dat komt me bekent voor..
Dat ophang systeem had me best kunnen helpen, mja ben nu verhuist en dus gewoon weer een normale ruimte waar niks staat, nog.

Nu zag ik die tekeningen van je baan plan en het viel me op dat je, ik neem aan dat dat het schaduwstation is helemaal bovenin.
Opstelsporen aan 2 kanten en dan vanuit het midden de baan op, echt een leuk idee.
Daar kan ik wel wat mee.


Groeten Chris

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

Chris83 schreef:Hoi Max, dat plannen van jouw dat komt me bekent voor..
Dat ophang systeem had me best kunnen helpen, mja ben nu verhuist en dus gewoon weer een normale ruimte waar niks staat, nog.

Nu zag ik die tekeningen van je baan plan en het viel me op dat je, ik neem aan dat dat het schaduwstation is helemaal bovenin.
Opstelsporen aan 2 kanten en dan vanuit het midden de baan op, echt een leuk idee.
Daar kan ik wel wat mee.
Hi Chris,

Leuk te horen dat het inspireert :-) Het schaduwstation ligt inderdaad helemaal bovenaan op dezelfde hoogte als de rest, maar "onder" de bergen. Door in het midden de baan op te komen kan ik de bochten aan beide zijden van het "echte" spoor op maximale radius benutten. Nadeel is dat de schaduwsporen korter zijn, maar ik ga rijden met 4 of 5 wagonnetjes. Links heb ik ongeveer 45 tot 55cm per spoor, rechts 55 tot 65cm. Met name korte goederentreinen zullen van schaduw naar bestemming en terug pendelen.
De wat langere treinen kunnen in de doorgaande bocht parkeren. Je ziet "onder" de berg links 3 en rechts 2 bochten. De linkerkant kan in ieder geval 1 a 2 langere treinen (65 tot 80) tijdelijk onderdak bieden, in afwachting van de dienstregeling :-). Rechts slechts 1, maar dat is voldoende om een dynamisch beeld te creeren. (Sneltrein kan een ronde maken en dan onder de berg parkeren, Sneltrein twee kan vervolgens dezelfde ronde in de andere richting maken)

Ik haal massa's inspiratie van N Project (shout out) en probeer elke dag een stukje te leggen. De komende 3 dagen ben ik helaas "on tour", dus in een hotel. Vandaag dus wat extra gedaan, de eerste lange draai (linksonder) is gelegd. Wel een tegenvaller; een zending wissels van eBay is "kwijt", dus de tweede lus kan ik er nog niet inleggen.
Ik heb nog 3 lokjes hier om te testen, dat had ik graag willen doen, maar helaas. De rest is bij Martin en Mark voor opknap-beurt.

Wees blij dat je geen hangende baan hoeft te bouwen Chris, het is echt een hoop extra gedoe. Baan omhoog, baan omlaag en repeat. Dan solderen op een baan die lichtjes schommelt. Aan het einde van de avond zie je de hele wereld op en neer gaan....


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door Krab »

Welkom Max op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: MadSeven stelt zich voor

Bericht door MadSeven »

Dank!


Plaats reactie