Zal mij eerst eens voorstellen.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jan 2009 02:05
Locatie: België

Zal mij eerst eens voorstellen.

Bericht door Dirk »

Ik ben Dirk, 43 jaar en helemaal zot van treinen en vooral van stoomlocomotieven.
Ben net terug begonnen met modeltreinen in schaal-n nadat ik mijn H0 verzameling had verkocht. Te weinig plaats en omdat ik graag met lange treinen rijd was deze schaalkeuze snel gemaakt. Voor het ogenblik heb ik 2 locs en 6 wagons en zal dit aantal spoedig proberen te vermeerderen.
Voorlopig heb ik een ruimte van 220 cm op 130 cm ter beschikking waar ik mij dan kan op uitleven. Ik ga mij op tijdperk III richten en meer bepaald rond 1965 (mijn geboortejaar).
Waarom heb ik deze periode gekozen:
- er reden vooral stoomlocomotieven en die zie ik nu net graag rijden.
- er was nog maar weinig lijnen met bovenleiding zodat ik maar een klein deel van bovenleiding ga voorzien (kostenbesparend :mrgreen: ), op de baan in wording zal geen bovenlijding gebruikt worden.
- graffiti was zo goed als onbestaand.
- toen zag men niet op een engelse wissel meer of minder, wat men nu uit kostenbesparing zoveel mogelijk wil vermijden.
- de bundels waren nog niet zo groot wat weer plaats en geld bespaard.
-had ik al gezegd dat ik graag stoomlocomotieven zie.


Tot op de trein.
Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Zal mij eerst eens voorstellen.

Bericht door verzameldirk »

Succes naamgenoot met het opbouwen van een N modelbaan, als je net zo veel plezier beleefd aan dit forum als ondergetekende dan zit het wel goed.

Dirk Bolt


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Zal mij eerst eens voorstellen.

Bericht door Saraan »

Welkom dirk,

ook ik beperk me tot stoom (1926-1966), Belgische stoom met een uitzonderlijke zijsprong naar die eerste diesel- en elektrische machines. Ik hoop snel hier het resultaat van jouw creatieve inspanningen te mogen bewonderen.

nogmaal welkom en succes met je project(en),
Michiel


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Zal mij eerst eens voorstellen.

Bericht door Jos »

Welkom op dit forum Dirk, altijd leuk om N-thousiastelingen te ontmoeten :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jan 2009 02:05
Locatie: België

Re: Zal mij eerst eens voorstellen.

Bericht door Dirk »

Bedankt voor de reacties, ik zie dat ik nog te weinig info heb gegeven.
-Er zal vooral met Duitse locs gereden worden, het is een grensstation zodat er Belgisch, Nedelands, Frans en Luxemburgs materiaal ook kan aanwezig zijn.
-De ruimte waar ik nu over beschik is een voorlopige ruimte zodat ik het één en ander kan uitproberen en dit op het gebied van het landschap.
=> proberen om vooral huisjes en bomen zelf te maken (met de nadruk op proberen).

Mijn droombaan is een doorgaand station met een klein goederenstation en een tandradbaan naar een bergdorpje. Over de tandradbaan ben ik nog niet zeker want ik vind de loc van fleischmann niet zo mooi. Voorlopig hou ik het bij een kleine baan want hiervoor heb ik plaats en veeeeeeeeel geld nodig.
Daarbij een kleine modelbaan heeft ook zijn charmes.


Tot op de trein.
Plaats reactie