Hallo mede(N)spoorders

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Henk K
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2009 23:15

Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Henk K »

Dag allen,

Eerst maar voorstellen. De naam is Henk. Al heel wat jaren draai ik mee in de modelspoorwereld. Niet altijd even fanatiek en daarnaast te maken met de hoofdvijanden van de modelspoorder: geld, ruimte en tijd. Er is er altijd wel een die dwars zit. Nummer 1 is nu: tijd. Dit heeft veel te maken dat de vrije tijd gedeeld moet worden met het maken van draaischijven (draaischijf HK)

Ik rij al een jaar of 10 schaal N met IB/ Koploper. Tijdperk 4 (+en- een paar jaartjes ;) ) Wel veel ouder materiaal maar dankzij de decoders rijdt het goed. Een hobby in de hobby is om het oude kapotte spul weer werkend te krijgen.

De laatste activiteiten tbv de baan zijn van de fallercar. Op het moment een vrachtwagen voorzien van decoder (dinamo) en alle verlichting. Dat rijdt echt mooi. Een hele vooruitgang op de volgas/stop methode. Dat stak nog al af tov de vloeiende bewegingen van de treinen.
Tot zover dan maar.

mvg
Henk


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Rob Fongers »

Welkom Henk,

Ja altijd leuke nieuwe gezichten en inzichten te krijgen.

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Saraan »

Welkom Henk!

Ik merk op dat een uitdaging voor jou het weer aan de praat krijgen van oude modellen. Wel, daar kan ik goed inkomen. Daar heb ik ook een zwak voor. Ook een beetje uit noodzaak omdat Belgische modellen in N meestal dateren uit de jaren stillekes. Maar doen rijden als moderne modelletjes krijg ik het nooit.

Nogmaals welkom!


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Henk K
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2009 23:15

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Henk K »

@Rob: Dank (hoewel m'n gezicht niet helemaal nieuw meer is)

@Michiel: Tja, als nieuwere modellen valt niet mee. Maar er zijn er die met de juiste decoder zeer behoorlijk rijden. En ja,er zijn er ook waar het niets wordt.

mvg
Henk


Gebruikersavatar

verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door verzameldirk »

welkom Henk, ook al wat ouder neem ik aan

Dick Bolt (1947)


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door OBBinN »

Welkom! :D


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Jos »

Welkom Henk.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door shoven »

Henk,

Welkom in dit gezelschap van ... tja, hoe zal ik het noemen? Treinmalloten?
Of toch gewoon dat leuke forum waar je telkens als het kan even kijkt?
Welkom in elk geval!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Henk K
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2009 23:15

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Henk K »

Dick, Jos en Steven: bedankt. Wat een banen/sites zeg :?

@Dick: Ben ik 8 jaar jonger :)

mvg
Henk


Gebruikersavatar

Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jan 2009 02:05
Locatie: België

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Dirk »

Welkom op het forum Henk en zoals we tegen iedereen zowat zeggen.
=> foto's, foto's en nogmaals foto's van je baan en indien mogelijk ook een plan want daarvoor zitten wij hier en ook om iets bij te leren natuurlijk.


Tot op de trein.
Gebruikersavatar

john
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2008 12:33

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door john »

Henk K schreef:Dag allen,

Eerst maar voorstellen. De naam is Henk. Al heel wat jaren draai ik mee in de modelspoorwereld. Niet altijd even fanatiek en daarnaast te maken met de hoofdvijanden van de modelspoorder: geld, ruimte en tijd. Er is er altijd wel een die dwars zit. Nummer 1 is nu: tijd. Dit heeft veel te maken dat de vrije tijd gedeeld moet worden met het maken van draaischijven (draaischijf HK)

Ik rij al een jaar of 10 schaal N met IB/ Koploper. Tijdperk 4 (+en- een paar jaartjes ;) ) Wel veel ouder materiaal maar dankzij de decoders rijdt het goed. Een hobby in de hobby is om het oude kapotte spul weer werkend te krijgen.

De laatste activiteiten tbv de baan zijn van de fallercar. Op het moment een vrachtwagen voorzien van decoder (dinamo) en alle verlichting. Dat rijdt echt mooi. Een hele vooruitgang op de volgas/stop methode. Dat stak nog al af tov de vloeiende bewegingen van de treinen.
Tot zover dan maar.

mvg
Henk
Welkom Henk.

Groet John.


Gebruikersavatar

Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jan 2009 02:05
Locatie: België

Re: Hallo mede(N)spoorders

Bericht door Dirk »

John je hoeft alles niet te citeren want dat maakt het draadje alleen maar onnodig lang.

- Reageer je op een eerder bericht, kijk dan of je kan reageren met @ naam van de persoon
- Indien het niet anders kan, reageer dan met citeer en haal de overbodige delen uit het bericht zodat het draadje leesbaar blijft.

Misschien een idee om enkele regels op te stellen?


Tot op de trein.
Plaats reactie