n-spoorman@live.nl

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
n-spoorman@live.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:00
Locatie: Landgraaf

n-spoorman@live.nl

Bericht door n-spoorman@live.nl »

Hallo,

Eindelijk eens een forum voor n-spoor. Geweldig!

Maar even mezelf voorstellen. Mijn naam is Jack en ben 41 jaar en sinds mijn kinderjaren al bezig met modelspoor, nou ja, baantje opzetten en er wat huisjes en boompjes en beestjes bijzetten, water geknipt uit blauwe lappen stoffen. Was toen in mijn kinderbeleving heel leuk en mooi maar op ware schaal niks noppes, was toen nog bezig in HO en de dieren waren net zo groot als mijn locomotieven. Had toen Lima en Fleischmann doorelkaar lopen, ja,ja, zelfs de rails was gemixt vanwege het verschil in prijs, maar het liep.

Sinds 2 jaar ben ik overgestapt van HO naar N wegens plaatgebrek maar vindt dit totaal niet erg. Ik hou wel van knutselen en friemelen met kleine dingen. Ben nu bezig met veel hulp van een vriend (Leon, HO schaal, maar maakt niks uit, heel leuk zelfs) om een baan te bouwen op de zolder. De oppervlakte van de tafel is 2,55 x 1,10 m dus ik kan er wel wat op kwijt. Moest in het begin ERG wennen aan het schaalverschil (nu soms nog), vooral omdat Leon een tafel heeft liggen omgerekend van N naar HO wat oppervlakkig eigenlijk even groot is om materiaal neer te leggen.

Maar ben nu bezig maar het schiet niet echt op (frusterend) omdat de kindjes (2 en 3) natuurlijk (niet erg) veel tijd en aandacht vragen, zo nu en dan bouwen, maar de baan ligt en ben nu bezig met het elektrisch gedeelte (nee niet digitaal, vindt ik persoonlijk niet leuk) maar dit is ook het gedeelte merk ik nu waar ik een gloeiende hekel aan heb maar ik worstel me er doorheen. Mijn tijdperk is overigens I en II.

Ik woon zelf in Landgraaf dus als iemand het leuk vindt om te komen kijken of te reageren stuur me een mailtje.

Groetjes Jack



johannes
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2008 06:48

Re: n-spoorman@live.nl

Bericht door johannes »

welkom,

ik ben er maar sinds pas mij maar vind het nu al leuk

mvg

johannes



Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: n-spoorman@live.nl

Bericht door Saraan »

Van harte welkom op het forum, Jack!


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Plaats reactie