Hallo ik ben jw uit rotterdam

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

Hallo
ik ben net lid van dit forum geworden en val meteen met de neus in huis, ik hoop dat ik op de goede afdeling zit, maar ik kopieer t dalijk ook nog wel even naar de vraag afdeling:

ik heb dus al een tijdje een flinke hoeveelheid n spoor staan hier, en deed er weinig mee, ja wel eens een rondje gemaakt en een uitgebreider gebeuren maar nooit echt serieus, mede door gebrek aan kennis, heb echt spullen zat denk zeker 10-12 transformators, en doos vol locs ( allemaal analoog) en van die dingen waar je je wissels op aansluit, en seinen en weet ik t wat, maar dan zie ik bv van die schaduw stations of zon groot rangeer terrein / wisselstraat, en gebeuren en lees ik over slimme wissels, etc. ik kan best zon wisselstraat maken met bv 4 wissels en 4 sporen, maar als ik er dan 4 treinen opzet en ik geef gas dan gaan ze alle 4 rijden ha ha, dat moet dus toch anders kunnen

ik leg dan een rondje en sluit daar een transformator op aan en dan kan ik een trein laten rijden, leg nog een rondje met een transformator en dan rijdt er een 2e trein een rondje, een ander rondje of parallel, maar laat ik die nou kruisen of zonder ze handmatig van spoor te laten wisselen ( dus gewoon oppakken en op t andere spoor zetten) want met een wissel in t midden dan wordt t een zooitje

nou heb ik inmiddels een kamer over ( vrouw is er vandoor, yep, i know, maar elk nadeel heeft zn voordeel en t bevalt me prima ) en inmiddels mete een handig iemand een frame in elkaar getimmerd t is best groot geworden al zeg ik t zelf

linkerkant 2m70 bij 70cm
rechtekant 4m35 bij 70cm
dan zit dat aan de voorkant verbonden met een stuk van pak ehm beet 75 bij 75 dus is een grote u vorm of een n net hoe je t ziet.

nou is een spoortje uitleggen op een tafeltje van 1 bij 2 zo gepiept, maar ik merk dat dit toch wat meer uitdaging geeft.

ik zit te denken om b.v. een parallel-dubbelspoor een volledige u te laten rijden. dan op de linkerkant en rechterkant een tussenmaat stad en aan de 436 kant misschien nog een extra stadje / dorp, wat industrie, heb van die houtzagerijen en kolenmijnendingen, etc. en misschien heb ik nog plekkie voor een soort vliegveld, maar wil ook wat bergen, rust en ruimte op de baan.
dan in het middenstuk maar t grote station ( ik heb van de week dammtor hamburg of zo gekocht man wat is dat groot, heb 2 stations ( ja waarom weet ik ook niet) van mainz of zo of badenbaden en nog een middelstad (en nog een paar kleinere) maar als je die er voorzet zouden die door kunnen als kiosk in vergelijking met ..... de huizen ik heb een zooitje van die blokhuizen weet je wel die je aan elkaar kan zetten die lijken op Madurodam huizen als je die er achter zet.....dus daarmoet ik even aan wennen denk ik ( is wel de n versie 72 bij 24 bij 15) en daar dan t grote centrum, en dan vanuit de linker als de rechter kant 2 of 2 dubbele pendel diensten laten gaan naar t midden stuk, (lees wel eens een pendelmodule maar geen idee wat dat is) nadeel is dan natuurlijk dat t echte treinstellen moeten worden anders moet ik een keerlus inbouwen en hoe dat dan weer werkt weet ik ook niet, of handmatig t locje omdraaien maar da staat ook weer zo amateuristisch en dat zou jammer zijn.

-t houdt dus in dat t totaal een 4 of 6 sporen zouden worden denk dan maar met 4 of 6 transformatoren, wat dus inhoudt dat 4 of 6 treinen steeds t zelfde ritje rijden ( denk dat dat opzich ook wel genoeg is hoor 6 treinen tegelijk op zo'n oppervlakte?) en als ik een trein wil wisselen ik dus t hele zooitje van de baan moet halen en moet omruilen.

hoe moet ik dit aanpakken, war moet ik beginnen, ja spoor gaan leggen, heb dus dat frame daarop heb ik nu mdf platen gelegd en heb al een rondje u gelegd maar dan, hoe verder, ik wil t een beetje op paar niveaus hebben weet je wel, 5 cm hoog, 10 en misschien wel iets van 15cm hoog, t moet nu echt effe goed worden

-heb ik nogwat, dat dammtor station is echt heel groot, en die mainz of baden stations hartstikke leuk, maar neem ik nou de laatste en laat daar 4 sporen langs lopen denk je leuk station, zet ik daar een trein voor de deur met 6 wagentjes ( lange personen wagens) of soms meer, dan ziet t er niet uit steekt die trein aan alle kanten uit en de huisjes er achter nou dat lijkt best aardig hoewel ik dan dat staton wel weer aan de kleine kant vindt, heb onlangs een hodllinie tram besteld en ontvangen ( vergeef me als ik t verkeerd schrijf) maar prachtig ding, dus leg ik achter dat station nog een railsje en zet dat trammetje er achter ja ziet er niet uit he, maar zet ik dat trammetje nou voor dat dammtoren dan is het leuk, maar zet ik dat station nou voor mn huizen dan is de verhouding zo raar.......komt dat door dat station of moet ik dan andere huizen zoeken?

heb ik ook nog 2 van die klimspiralen gekocht, ja eh als je t niet kan maken moet je t kopen toch? marktplaats vol met die handel, oke ikmoet nu weer even gaan sparen, maar help !

ik zie zoveel op dit forum, t meeste is echt abracadabra voor me, ik ben kok, ben zo technisch als een kanarie, zijn websites met treintafels, met rust, ruimte, ik zie vaak van die tafels en dan rijden er tig treinen dwars door elkaar, heel de tafel vol met rails, ik wil een leuke stad, paar steden, mooie omgevinge met de trein meer als bijzaak, ik heb er wel eens een van iemand gezien die bouwde er later een soort witte kast om heen, prachtig, heel eenvoudig, link en site kwijt geraakt, nooit meer gevonden, maar zijn er sites, of wie weet er een site met duidelijke instrcuties, wat te doen, tips, of voorbeelden, of is er iemand die een keer op een maandag langs wil komen ( enige vrije dag he, soms op zondag) of iemand die als ik de rails heb liggen ( en wie weet ook t spoor wel uitgezaagd heb als dat lukt) eens de boel kan aansluiten, f zo'n schaduw station kan bouwen, of kort om me er gewoon mee wil helpen, kijk als dat spoor eenmaal ligt en t zaakie rijdt, dan dat aankleden etc dat lukt me wel, uiteraard hoeft dat niet voor niks, kom er maar een keer voor eten ;) ( eigen restaurantje)

ik hoop dat jullie tips hebben, of wat spoor-suggesties, of ja laat maar komen

groet jw



heb er een soort tekening bij gedaan, beetje t idee, alleen zijn beide kanten ca 70 diep/breed en is de loopuimte ook iets van 75cm en dat blauwe balkje is een raam, maar zit niet in de weg
Bijlagen
spoor-JW.jpg
spoor-JW.jpg (53.94 KiB) 3044 keer bekeken


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door Ad_M »

Goede dag Jan Willem,

Dat is ff een binnenkomer :D
Nou de ruimte heb je zeker, daar met toch wat van te bakken zijn! :mrgreen:

Neem even wat gas terug om eerst bijv. over onderstaande na te denken ;)

- Welk tijdperk wil je gaan nabootsen
- Welk land / materieel wil je mee gaan rijden
- Neem de natuur als voorbeeld in je ontwerp, leg je baan hieromheen neer (het spoor komt altijd later hierin kijken, heb ik ook moeten leren en leer nog steeds hier)
- Kies een paar thema's die je echt wil en elkaar niet bijten maar vloeiend in elkaar over kunnen lopen
- Duik eens in het digitale wereldje en vergelijk dit met analoog rijden (er zijn vele systemen die elke hun voordelen en charmes hebben)
- Grote banen zijn met de hand bijna niet te doen, dus welke programma wil je gaan gebruiken (er zijn betaalde en gratis varianten hiervan)
- Download een baan ontwerp programma (bijv. Scarm / gratis, er zijn er meerdere. Ook betaald) en ga hier eens rustig mee aan de slag

Nu stop ik en wil je na welkom op het forum geheten te hebben, de belangrijkste tip meegeven:

Hou het simpel (less is vaak more, heb ik hier geleerd)
Succes met de keuzes en met je vorderingen

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

Hi ad,
Ja dat digitaal rijden, ik weet t niet ik heb denk ik een 20/25 locjes en die moeten dan allemaal omgebouwd worden toch? Dat zal een duur plaatje gaan worden, wat dat betreft ligt er voor een vermogen hier. Dus ik denk dat ik t simpel analoog ga houden. T hele boeltje is nagekeken en rijdt t zal me nog een flink pak centen kosten om de baan uiteindelijk van gras te voorzien etc en aan te kleden dus eens kijken hoever ik analoog kom

Dan heb ik qua locs echt een zooitje ik heb van die classic stoomlocs van fleischman, met heet dat een tenderloc maar ook een ice, ik heb van dat tusenliggende tijdperk uit duitsland maar ook usa santa fe locs, en t zal best een rare combi zijn maar daar zit ik dan niet zo mee als de burlington express ingehaald wordt door een ice van de bd en er van de andere kant zo'n ns loc voorbij komt, ja zal raar zijn en ik stem t een beetje op elkaar af maar daar zit ik niet mee, vindt dat wel grappig en ik heb zoiets ik rij met wat ik wil rijden. Dus we noemen t tijdperk de jaren heden en verleden nu dus.

Sja dan dacht ik aan een grote stad waarschijnlijk dan met die dammtor (of die moet misschien toch marktplaats weer op wat is echt een bakbeest, is ruim 25cm breed en als je die in t midden van die totale 70cm zet heb ik aan weerskanten maar 20/25 cm over, en vallen de huisjes/ huizen haast in het niet, heb net foto gemaakt maar kan niet uploaden met ipad, komt morgen wel )en iets van 2 middel steden en 3 dorpen verspreid over dd rest van de baan, evt een bergdurp. Ja lekker wat groen en bergen,een watertje/ sloot/ rivier/ een deel waar bv wat kolen ennhout verwerkt wordt, maar gewoon beperkt weet je wel een spoortje en een peronnetje klaar. En ja als er nog een plekkie is voor een vliegveld lijkt me wel wat

Zoiets had ik dan in gedachten dus

Denk een simpel dubbel spoor wat helemaal rond loopt en overal komt, en een paar enkele kop-staart sporen of zo gewoon van punt a naar b en weer terug ?


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door Hoontje »

Hallo en welkom. Helder verhaal. Ik sluit me bij Ad aan, maar als ik zo je 2e commentaar begrijp, komt het wel goed. Het wordt geen spaghetti v rails...
Een simpel dubbelspoor traject is leuk, maar kan al snel een rondje om de kerk worden en gaan vervelen... Wellicht ergens wat industrie met rangeer mogelijkheden of een locomotieven werkplaats met draaischijf...
je krijgt dan meer leven in je baan...

Vraag je af, wil je scenery bouwen en is de trein bijzaak? Of wil je technisch spelen en veeeeel rijden?

als laatste, met dinamo kun je analoog en digitaal door elkaar rijden. Het kost wel wat, maar wellicht is t iets???
grts

Hoontje



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

Mogguh
Ja inderdaad geen spaghetti van rails haha, leuk gevonden die kon ik niet, maar inderdaad rust
En inderdaad wordt het dsn een simpel rondje om de kerk maar net wat je zegt misschien met een zijbaantje of een afslag er in of nog een paar losse spoortjes met idd wat industrie etc. Ruimte zat denk ik
Denk toch aan veel scenery en trein als bijzaak dan he, dat technische is denk ik niks voor mij maar laat ze maar rijden haha. Ja een ramgeer gebeuren lijkt me ook wel wat en opzich t leggen is denk ik niet t probleem maar t aansluiten dat niet als ik 4 sporen maak met die wissels daar 4 treinen opzet en ik gas geef er 4 treinen vertrekken das analoog gezien niet de bedoeling geloof ik, maar dat ik die treinen er gewoon op kan laten staan en ze prik kan geven als ik er mee wil rijden, dat zijn de dingen waar ik tegen aan hik, t aansluiten etc


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 884
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door Mack »

welkom jan willem
kan het gevoel zelf plaat gemaakt 3,5m bij 2,5 , 3,0 L vorm
ben op moment bezig met rails liggen en moet alles ook nog leren
zoals digitaal maar eerst rails daar ben ik voorlopig nog wel mee bezig
vindt jammer geen digi camera heb anders had ik een leuk draadje hier
kon je alles zien van het begin af aan ,want ben der nog lang niet

groetjes

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

thanx mack !!
voel me al een stuk minder blond haha
ah weet je ik ben totaal niet technies, ben al blij als ik een lamp in de fitting kan krijgen
maar ben inderdaad een beetje aan t prutsen met draadjes en wissels etc maar steeds bang dat ik de boel opblaas of zo, dat t hele rijtje in eens zonder stroom zit of zo ha ha

maar als iemand tips heeft of een suggestie voor een baan invulling dan prima, laat maar komen,


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door JanCK »

Hallo Jan-Willem,

Helder verhaal. Toen ik een tiental jaren geleden opnieuw begon, stond de digitale techniek nog behoorlijk in de kinderschoenen en ook ik had geen zin al mijn locs om te bouwen, maar ik wilde wel veel laten rijden. Ik ben toen op het systeem van Van Meekeren (tegenwoordig Mecktronics) gekomen en dat bevalt prima. Op een groot deel van de baan, met schaduwstations en zo, rijden de treinen automatisch rond, en af en toe laat ik een van die treinen via een wissel naar het station rijden, waar alles met de hand wordt bediend. Lekker rangeren, andere loc ervoor, je kent dat wel, en dan die trein de automatische baan weer op en een volgende binnenhalen. Voor mij de ideale combinatie, waarmee ik niet op de tenen van de digitale rijders wil gaan staan, want als ik nu helemaal opnieuw zou beginnen, werd het digitaal. Maar in een situatie zoals de jouwe (en de mijne indertijd): misschien moet je eens naar het Mecktronics systeem kijken. Ik heb geen aandelen in het bedrijf, dus ik durf het zonder bijbedoelingen aan te raden ;) .

In ieder geval: welkom op het forum en succes met de bouw!
Jan


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door Krab »

Welkom Jan - Willem op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

hmm dat klinkt dan wel oke, maar dan moet ik denk ik alsnog alle locjes omlaten bouwen of niet? verder klinkt t wel als eenvoudig maar goed, denk ik, ik ga dat mecktronics eens bekijken, heb net dat scarm van ad-m gedownload dus daar ga ik nu eens in proberen, bedankt alvast,


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door JanCK »

Nee hoor, met het Mecktronics systeem hoef je niks aan de locs te doen, alles wordt door de elektronica geregeld. Dat vond ik het voordeel.
Groet,
Jan



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

Hi
Ik heb nu dat scram of hoe t heet heb de filmpjes bekeken etc en ik snap hoe ik een spoor kan maken
Maar kan ik nu ook eerst t model
Van mn tafel er intekenen zodat ik weet waar ik moet beginnen
Nu wordt t een wille keurig gebeuren en geen idee hof dat t past
Snap je wat ik bedoel?



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

Hey jan
Dat klinkt goed ik heb op de site gekeken en zag zoveel dingen
Hoe in t kort werkt dat en wat zou ik dan nodig hebben van die site
Die pendel dingen leken me wel wat, en dat schaduw station en wat jij vertelde lijkt me ook wel wat dus deel automatisch en verder zelf rijden
maar dat en wat of welke onderdelen moet ik bestellen dan? en dan? Of wat moet ik dan nog meer hebben? Heb ik daar dan ook een computer of zo voor nodig of hoe werkt dat kon dat geloof ik niet vinden, of heb er over heen gelezen, was ook laat gister. En is er dan iemand if kan jij dat als we een afspraak maken eens voor me aansluiten/ installeren als t ligt dan?


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door JanCK »

Hallo Jan-Willem,

Nee, een computer heb je er niet bij nodig. Alleen een soldeerbout en harskernsoldeer. Alle benodigde onderdelen worden in de pakketjes geleverd, je moet ze alleen zelf solderen (gesoldeerd en al bestellen kan ook, is iets duurder). Er is ook een forum waarop je vragen kunt stellen (een aantal mensen van dit forum is daar ook actief).

Hoewel het helpt als je wat kennis van elektronica hebt, heel diepgaand hoeft die niet te zijn, alles wordt vrij duidelijk uitgelegd. Ik zou om te beginnen de documentatiemappen downloaden. Daar heb ik heel veel van geleerd.

Mecktronics staat vaak op beurzen (Houten bv). Ik weet niet of je daar wel eens komt, maar stap gerust op ze af, ze zijn zeer behulpzaam en klantgericht. Laat bijvoorbeeld je (mogelijke) baanplan zien en vraag eens hoe zij dat zouden automatiseren.

Ik ben zelf begonnen met een simpel rondje zonder wissels waarop ik hun STAB en een paar SRS-printjes heb aangesloten om eens te kijken of het wilde rijden. En verd... het werkte. Daarna langzaam uitgebreid tot wat ik nu heb: twee zessporige schaduwstations, beveiligde wissels en een kruising, twee paradebaanvakken met seinen, en een handbediend station om lekker zelf te rangeren (ik weet dat er mensen zijn die ook het station automatiseren, maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen). Ik zeg er eerlijk bij: met vallen en opstaan, want niet alles werkte direct zoals ik wilde, maar dat is het leuke van onze hobby: beetje prutsen en oplossingen vinden.

En vragen staat uiteraard vrij, misschien beter op het forum van Mecktronics, daar zitten meer experts (en de eigenaar, Marcel, kan dan ook antwoorden; hij heeft mij al heel vaak geholpen).

Oei, lang verhaal geworden.
Groet,
Jan



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

hi jan,
oke, dan klinkt a beter zonder computers, hoewel solderen en dat soort dingen zie ik dan ook nog niet zo zitten, maar ik za zo die mappen eens bekijken, dacht dat t voornamelijk prijslijsten waren, en daar staan zoveel dingen in dat t lijkt de davinci code wel.
maar ik kan ook wel eerst t hele baanvlak maken en die dingen er later op aansluiten toch? daar ben ik ook nog wel even mee bezig denk ik, en dan als t zover is is er hier vast wel iemand die de boel even kan aansluiten en solderen toch? :D ;) in ruil voor een flinke steak of andere maaltijd haha, nee maar dat moet lukken toch

ik heb op aanraden van ad dat scram eens geprobeerd met t volgende resultaat, t donkere deel zou dan in een tunnel moeten zitten dus uit zicht voor wat berg landschap en steden en evt. nog een berg baantje en ik wil in t dorp een tramspoor hebben. t is nu nog wel safe denk ik maar meer kon ik nog niet bedenken, kan ik daar ook zo'n ding op aansluiten, evt nog een paar wissels er aangooien met sporen om daar du wat treinen te stallen e dan kan ik met dat ding regelen welke er rijdt en stilstaat of kan ik ze desnoods allemaal laten rijden dan of zo?

als er nog iemand aanvullende suggesties heeft graag, heb ook geen idee hoe ik er een schaduw station in moet verwerken, of waar ik dat zou moeten maken, ik heb op t ontwerpen van dit plan eigenlijk helemaal geen idee waar ik nou moet beginnen, ooke dit is een begin, maar dan? en hoe nu verder?

ik kom zelden op die beurzen daar ik een restaurantje heb en zaterdag en zondag vaak moet werken
Bijlagen
sppoor.JPG
sppoor.JPG (38.21 KiB) 2681 keer bekeken



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

hey jan,
maar als ik t begrijp heb jij dan dus dat gebeuren ook liggen op je spoor baan?
is t goed als ik eens een keer een uurtje langskom om te kijken hoe t werkt dat systeem of als iemand anders t ook heeft en dit leest dat ie even roept, dat ik daar eens even mag komen kijken?


Gebruikersavatar

JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door JanCK »

Hoi Jan-Willem,

Hoewel je uiteraard welkom bent om eens te komen kijken, komt dat op dit moment niet zo goed uit, want de baan ligt stil na de verbouwing van de badkamer. Ik moet de baan nu helemaal stofvrij maken en inrijden, en daar ben ik nog niet aan toegekomen (een hoop rotzooi zo'n verbouwing!). Bovendien heb ik inmiddels ruim 120 bordjes onder de baan hangen en ik ben bang dat de schrik je om het hart slaat als je dingen ziet zoals op de foto.

Maar natuurlijk kun je gewoon je baan gaan ontwerpen en bouwen om later de elektronica erop aan te sluiten. Hou dan wel rekening met de onderbrekingen voor het bloksysteem en op de plekken waar je treinen wilt laten stoppen zoals aan het eind van de sporen van je schaduwstation(s). Waar die onderbrekingen moeten komen, staat allemaal in de mappen (die inderdaad veel meer geven dan alleen een prijslijst). En ze hoeven ook maar aan een kant, de andere rail werkt als "retourleiding".

Bij je eerste ontwerp zie ik trouwens geen zaken die grote problemen op gaan leveren mocht je het Mecktronics systeem gaan gebruiken. Misschien moet je het, als het eenmaal naar je zin is, ook eens posten op het Mecktronics forum om daar wat commentaar uit te lokken. Zoals gezegd, ik ben daar ook lid, dus ik zie de discussies graag tegemoet.

Succes!
Jan
Bijlagen
Een deel van de Mecktronics elektronica onder de baan.
Een deel van de Mecktronics elektronica onder de baan.
Elektronica.jpg (127.68 KiB) 2673 keer bekeken



Onderwerp starter
janwillemvanlier
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 feb 2014 02:16

Re: Hallo ik ben jw uit rotterdam

Bericht door janwillemvanlier »

sja zo'n verbouwing kost altijd een hoop tijd, stof en ellende haha, maar dat komt ooit wel eens dan ja, geen probleem
dat ziet er indrukwekkend uit man,

ja ik zag t inderdaad, heb een van die mappen doorzitten spitten, opzich klinkt t nog deels als abracadabra maar ja ook wel goed, als je t leest.

eerst maar eens een begin zien te maken aan de huidige situatie, en eens kijken hoever ik kom.
thanx zover, en als u of nog meer mensen nog meer tips hebben, of suggesties mbt invulling baan en tafel etc. welkom


Plaats reactie