Hoe en waar beginnen ??

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
PaSav
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:51

Hoe en waar beginnen ??

Bericht door PaSav »

Hallo,

Ik ben Patrick, en ik ben aan het overwegen om met deze hobby te beginnen. Ik ben ICT-er, het besturen van de baan via de computer / iPad is voor
mij een erg leuke toevoeging. Toch met IT bezig maar dan toch anders.
Gezien de ruimte die ik niet heb heb wil ik beginnen met N-spoor.
Heb wat onderzoek gedaan en ik vind het z21 systeem wel erg mooi. Maar dan vraag ik me wel af is het slim om te beginnen met z21 of toch sparen voor Z21.

Ook het tekenen van een baan met software Railmodeller geeft me toch wat vragen of de baan kan .. ;) misschien wil ik meteen te veel ...

Roco en Fleismann zijn denk ik de beste keus denk ik. Maar moet ik dan een starters set nemen of los de onderdelen kopen.

Al met al hoe en waar begin ik nu echt.


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hoe en waar beginnen ??

Bericht door Wim »

Welkom Pasav,

gezien de ruimte die je blijkbaar NIET hebt............. niet aan beginnen?
Ik begrijp je niet helemaal. Wil je nu wel of niet?



rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Hoe en waar beginnen ??

Bericht door rc.amsterdam »

Welkom Pasav, om een baantje te beginnen is niet echt veel ruimte nodig. Het is maar wat je wilt. Sommige mensen doen het in een mooi koffertje. Zoiets waar je vroeger - lang geleden - iets voor terug kreeg van de belastingen. Voor een eenvoudig maar leuk eind station in n is een ruimte van 2 m lengte en 50 cm breed ruim voldoende. Laat weten wat je gaat maken. Succes.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Hoe en waar beginnen ??

Bericht door Wablo »

Patrick,
Welkom op ons forum, ik begrijp dat je niet al te veel ruimte beschikbaar heb en daarom wil beginnen met N-spoor, goede keuze daar je met N-spoor op een beperkt oppervlakte toch een leuke baan kan maken, op het forum zijn legio voorbeelden hiervan te vinden.
Helaas kan ik geen antwoord geven op jouw vragen over de automatisering of betreffend tekenprogramma, ik wijs je nog even op het gebruik van de zoekknop op dit forum, veel items zijn al uitvoerig besproken door de forumleden.
En als je helemaal nieuw ben in deze hobby en je heb eenmaal een systeem gekozen, begin dan met een klein testbaantje om wegwijs te worden in het systeem.
groetjes,
Bert


Plaats reactie