ff voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: ff voorstellen

Bericht door Ad_M »

Welkom op het N-SpoorForum Lesley
The Nighttrain schreef:rc.amsterdam> Ik heb bijna 15 jaar op gabber feesten gedraaid en ben thuis nog vaak Podcast's aan het mixen.
Grappig om te lezen dat je toch weer personen tegen kom met dezelfde hobby's / intresses
Ik heb ook in mijn jongere jaren op de lokale radio gedraaid, een drive-in show gehad en in nacht clubs gedraaid
Nog een leuk souvenir aan over gehouden, mijn filters in mijn gehoor zijn nu hartstikke stuk :P

Dan zijn treinen een stuk veiliger :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
The Nighttrain
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:49
Locatie: Zaandijk

Re: ff voorstellen

Bericht door The Nighttrain »

RC. Amsterdam> Hehe, qua hoogte heb ik 12 a 13 cm berekend tussen bovenblad en bodem, 4 cm per spoor dat volgens NEM voldoende was voor treintjes zonder pantograaf. Dat baanontwerp is meer een richtlijn, ik denk dat het vooral ter plekke passen en meten word. Maar het idee is om vanaf elke kant van de tafel een kijkervaring te hebben, wellicht dat ik iets te enthousiast ben voor de ruimte die beschikbaar is maar we zullen het zien :lol:

Ad> Wat cool man! Dat vind ik nog steeds het mooiste om te doen, draaien op feesten en clubs. Zeker in deze tijd waar iedereen met USB draait en ik nog met vinyl.
Ik heb geluk gehad met me oren met optreden ontdanks de paar 100 BPM, uiteindelijk is het nonchalant werken zonder gehoorbeschermers (slijpen/hakken) hetgeen geweest waar ik last van heb.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7353
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: ff voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Lesley op het N- forum .
De hobby's die je noemt muziek heb ik ook gedaan in de jaren 70 van de vorige eeuw .
Geluid beschadiging heb ik van machines gekregen niet van de muziek die dan nog graag afspeel .
Zoals van Creedence Clearwater Revival bijvoorbeeld .
Succes met je opbouw van de salonbaan en blijf je volgen ;) .

m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
The Nighttrain
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:49
Locatie: Zaandijk

Re: ff voorstellen

Bericht door The Nighttrain »

Dank je wel.
Wat tof man! schitterend nummer noem je ook op. Zelfs voor een houser als ik :P
Erg typisch ook eigenlijk heh, ik ga bijna concluderen dat muziek en uitgaan goed voor je is en werken schadelijk voor de gezondheid.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
The Nighttrain
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:49
Locatie: Zaandijk

Re: ff voorstellen

Bericht door The Nighttrain »

Mijn groene wagens zijn voorzien van standaard fleischman Interieur verlichting.
Erg mooi, maar de wagens worden erg warm en de wielen hebben erg veel last van wrijving op de sleepcontacten. Die zien er ook wat verouderd uit.
Is dit normaal met standaard verlichting?
Bijlagen
light.jpg
light.jpg (10.25 KiB) 4574 keer bekeken


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: ff voorstellen

Bericht door epocheales denken »

Hoi Lesley,
Van die warmte dat kan kloppen, als je deze binnenverlichting hebt gekocht. Deze is voor analoog en je rijd digitaal dus een hogere spanning op je rails dan analoog. Pas op met jouw wagons, vooral het dak kan tot vervorming leiden... :o
Advies: koop eens een Digikeijs led binnenverlichting, niet duur en geen warmteontwikkeling, geschikt voor digitaal
en nog deelbaar in stukken ook.
http://www.digikeijs.nl/dr100-inbouwset ... l-562.html
Of, als je al een gezinsverpakking van deze Fleischmann sets gekocht hebt, ;) het lampje vervangen door bijv. een 20 V exemplaar, is vrij simpel.

Veel succes enne blijf posten!

Groet

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: ff voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Lesley,

Ik heb je filmpje bekeken.
Gaaf, heel wat anders dan "I'm a train".

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
The Nighttrain
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:49
Locatie: Zaandijk

Re: ff voorstellen

Bericht door The Nighttrain »

Dank je wel voor de tip hans, nu je het zegt is het idd ook vrij logisch. De daken worden idd ook veelste warm.
Ik zie met me vergrootglas dat de geleiders ook last hebben slijtage/oxidatie of iets dergelijks.
Bij nieuwe geleiders lopen de wielen niet meer stroef? Ik heb die ledstrips opgeslagen. Mooi alternatief.

Hans> Cool man, toevallig hield ik een soort van wedstrijd op FB om zoveel mogelijk muziek videoclips over trains te plaatsen.
Dit geweldige nummer dat je noemt is mij helemaal ontschoten.


Plaats reactie