Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Even voorstellen

Bericht door Sjors77 »

Hallo,

Ik ben Sjors en sinds enkele maanden rustig begonnen met deze toch iet wat verslavende hobby.

Nadat ik afgelopen zomer mijn H0 treinsets ( welke al 20 jaar in de dozen hebben gezeten) via MP heb verkocht begon het toch weer te jeuken. Gezien ik eigenlijk geen ruimte heb voor een baan ( maar die heb ik wel nodig om de baas des huizes te overtuigen dat er treintjes gekocht moeten worden), heb ik mijn vaders startset van minitrix uit de mottenballen gehaald. Deze is maar 45 jaar oud. Werkt dus niet :(. Heb via MP wat extra's gekocht en zo begon het.

Wat is er de afgelopen 20 jaar veel veranderd en ben dus een echte leek. Na wat klooien met de minitrix spullen bij deze site gekomen en hier (lekker anoniem) veel ideeën opgedaan. Sinds de Kerst dan ook begonnen toch een klein baantje (1 m x 1,2 m) te gaan bouwen waarin ik alles wil proberen te stoppen. Dat wil zeggen alle technieken.

Ik zal kijken of ik van deze voortgang een draadje kan openen in het topic Mijn baan.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Sjors,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Even voorstellen

Bericht door rc.amsterdam »

Welkom Sjors. Ja er is verschrikkelijk veel info op deze site en via deze site te vinden. De afmetingen die je noemt zijn voor een klein N stationnetje zeker voldoende. Tenzij de TGV en andere mooie lange treinen (Lorelei bijv.) langs moeten komen. Belangrijke keuzes zijn: periode, land, landschap, analoog of digitaal. Succes.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Even voorstellen

Bericht door Wablo »

Sjors,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, het valt mij een beetje tegen dat die startset niet meer rijd, zal wel een gevolg zijn van die mottenballen :mrgreen: , maar alle gekheid op een stokje, je kan met zulke oude locs geluk hebben dat je hem na zoveel jaren op de baan zet en hij rijd probleemloos of ze staan muurvast, ik heb als herstarter van beide gevallen voorbeelden staan van vergelijkbare ouderdom.

Maar succes met de aanleg van je nieuwe baan,
groetjes,
Bert



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Even voorstellen

Bericht door Sjors77 »

Rob,
Het is inderdaad de bedoeling om een stationnetje te maken waar vanuit een schaduwstation verschillende locale treinen kunnen stoppen. Periode zal V en VI zijn maar iets leuks uit eerdere periodes zou ook kunnen. Mijn voorkeur gaat uit naar Duits ( sorry NL liefhebbers). Leuk bergdorpje waarmee ik gelijk het schaduwstation kan wegwerken. Dit alles digitaal met uiteindelijk koploper aansturing. Genoeg uitdagingen dus. Startset heb ik al gekocht. Fleischmann Multimaus.

Bert,
Het was een startset met het kleine stoomlokje (T10 geloof ik) voor € 10,- op marktplaats even een nieuwe gekocht. Wellicht dat ik die oude nog eens uit elkaar haal om te leren.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Even voorstellen

Bericht door Ad_M »

Sjors77 schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar Duits ( sorry NL liefhebbers).
Hoi Sjors,

Welkom op het forum
Maar goed dat we allemaal andere smaken en voorkeuren hebben op het forum, anders zou het een saaie boel worden hier :P
Veel plezier met de hobby toegewenst :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7352
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Sjors op het N - forum .
Ben ook met Duits begonnen tot ik ben overgegaan naar Nederlands :mrgreen: ;)


m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Even voorstellen

Bericht door rc.amsterdam »

[quote="Sjors77"]Rob,
Het is inderdaad de bedoeling om een stationnetje te maken waar vanuit een schaduwstation verschillende locale treinen kunnen stoppen. Periode zal V en VI zijn maar iets leuks uit eerdere periodes zou ook kunnen.

Ja Sjors, een leuke museum trein, daar is toch altijd plaats voor?


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Even voorstellen

Bericht door Sjors77 »

@Rob,

Zoals al in mijn draadje van mijn baan aangegeven gaat er een grotere baan komen. Daar zal zeker ruimte komen voor een museumtrein. In houten een filmpje gemaakt van een stomer met geluid en deze zagen de kids. Je raad het al :D :D die moet er dus komen.

Denk dat ik maar alvast een boom ga planten. grotere baan, treinen met sound en meer scenery. Gaat nog een echte hobby worden zo ;)

Groeten,
Sjors


Plaats reactie