Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
LeGi55
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2016 15:42

Even voorstellen

Bericht door LeGi55 »

Hallo allemaal

Ik ben Leo Schulpen
Momenteel 61jaar en woon in het uiterste zuiden van Nederland (Eijsden)

Ik ben van plan om zo spoedig mogelijk met een baan te beginnen maar daarvoor moet eerst
de zolder grotendeels "leeggeruimd"worden :roll: :roll:

Daarna komt er een baan met hoofdzakelijk Minitrix materiaal gesitueerd ergens in een "voor"Alpien landschap .
Ik probeer ook om een baanplan te maken zodat iedereen,die hier behoefte aan heeft,zijn of haar ideeen op los kan laten.
Basis hiervoor is een voorbeeld uit een oud boekje van ROCO .
Om eea eventueel ook verhuisbaar te houden wil ik deze baan in segmenten opbouwen .
Zodra de bouwwerkzaamheden gestart zijn zal ik proberen om hiervan te berichten .



rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Even voorstellen

Bericht door rc.amsterdam »

Hallo Leo, welkom bij "de Club" zoals ik dat zeg. Overdenk je plannen goed en maak eventueel wat schetsen van het baanplan. Er was hier op het deel Baanplan iemand die een oud voorstel uit een boekje publiceerde. De tekening was leuk, zelfs nostalgies. Maar dat baanplan werd naar de prullenmand verwezen. Kijk naar het draad je Heeft iemand hier een baan van? Een regio heb je al in je hoofd zo lees ik. Vragen zijn dan: tijdperk, stoom, diesel en met of zonder bovenleiding? Hoofdlijn, bijbaan? Analoog - digitaal? Kortom, je hebt genoeg op je bordje voorlopig. Succes.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Even voorstellen

Bericht door Ad_M »

Welkom op het N-spoor forum Leo :D

Misschien ten overvloeden, hopelijk ben je bekent dat je bij gewoon N alles door elkaar kan gebruiken?
En tenzij je natuurlijk dozen vol met Minitrix rails heb liggen, zou ik je toch eens willen uitdagen te gaan kijken naar Peco code 55 rails
Maar het is jou baan, jij moet er plezier mee hebben, dus niets moet en / of is fout

Veel plezier met de bouw

Mvg,
Ad

(Typo bijgewerkt)
Laatst gewijzigd door Ad_M op 21 feb 2016 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Hoontje »

Hallo en welkom!

Wat mijn voorganger al aangaf, in N is bijna alles door elkaar te gebruiken. Minitrix rails is gemakkelijk aan PECO code 80 te maken met raillasjes. Peco code 80 weer probleemloos aan het (in mijn ogen erg mooie) Peco code 55. Direct Minitrix aan code 55 kan trouwens ook gewoon. (Ik typ dit terwijl ik dat zit te proberen op mn eigen baan)

Ook rollend materieel kun je door elkaar gebruiken. Roco, Fleischmann, Minitrix, Arnold etc.etc. In N kan dat. Er is zelfs een computer gestuurd systeem wat digitaal gestuurde en analoge treinen op dezelfde baan kan laten rijden.

Kortom er is enorm veel mogelijk!

Vraag hier het hemd van ieders lijf, dat maakt alles erg plezierig en je hoeft niet steeds zelf het wiel uit te vinden.

Groetjes

Hoontje



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Even voorstellen

Bericht door Wablo »

Leo,
Ook namens deze leeftijdsgenoot welkom op het forum, wordt dit een herstart of een geheel nieuwe hobby voor jouw, in het laatste geval ben je gewaarschuwd, het is erg verslavend :lol: :lol:
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Leo,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Leo op het N - forum .

m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie