Plan E rijtuigen

Hier is ruimte voor Polls.

Indien Plan E uitkomt, dan wil ik wel/niet

1. Basisstam 4-delig
63
39%
2. Uitbreiding 1e klasse
43
27%
3. Uitbreiding 2e klasse
47
29%
4. Misschien
4
2%
5. Geen interesse
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 162

Gebruikersavatar

Norbert
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jan 2015 18:36
Locatie: Enschede

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Norbert » 09 feb 2019 13:08

Jammer!



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Berichten: 1982
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door H@Ns » 09 feb 2019 14:32

Wilco,

Ik ben in gesprek ...

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1063
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Doolemeister » 09 feb 2019 14:33

Beste Hans,

Bedankt voor alle moeite, ben benieuwd wat een andere fabrikant nog kan betekenen.


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Aansturing met een Multi-Maus
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook

Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 1283
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door WilcoV » 09 feb 2019 15:51

H@Ns schreef:
09 feb 2019 14:32
Wilco,

Ik ben in gesprek ...

groet, Hans
Had eerlijk gezegd niet anders verwacht, top Hans :mrgreen: :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie


Valéry
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Valéry » 13 feb 2019 18:38

Eigenlijk is het raar dat Piko wel A zegt door de NL locs te leveren, maar niet B om er de juiste
rijtuigen bij te leveren! Kijk naar de turquoise 1200, daar moeten toch (mooie) rijtuigen bij in dezelfde tint?
Daar heeft Collin gelijk in. Plan E valt dan af. Dat binnenlandse getrokken materieel (>1955) was van meet af aan Berlijns-blauw, ook al heeft het de derde klasse nog net meegemaakt (B-, C- en CKD-rijtuigen). Plan D was turquoise van 1950 tot 1956 en werd daarna, ook in de blauwe kleur en samen met de nagenoeg gelijkvormige RIC-rijtuigen plan K, voornamelijk op verbindingen met het buitenland ingezet. Daardoor zullen ze meer belangstelling van onze buren kunnen wekken dan plan E, dat buiten onze grenzen nauwelijks te zien is geweest. Hooguit kwamen ze, nadat Oldenzaal-Bentheim in 1976 was geëlektrificeerd, daar als versterkingsrijtuig met de Nederlandse E-loc; ze konden immers alleen worden verwarmd op 1500 volt. In Treinen in Beeld 11 (uitg. Uquilair) staan er foto's van op blz. 52, 53, 58 en 62.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Plaats reactie