Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren?

Hier is ruimte voor Polls.

Hanstrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2016 17:32

Re: Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren?

Bericht door Hanstrein »

Voorzichtig gezegd :)
Ik denk dat een fabrikant bij elke nieuwe loc !!
Standaard wel de mogelijkheid van het in steken van een decoder kan aanbieden.
En dan kwa prijs ergens te gaan zitten tussen analoog of digitaal .
En zo iedereen echt zijn eigen keuze te geven .
Ik ben op dit moment niet echt bijzonder onder de indruk van een "Nieuwe loc " met of zonder decoder .
Heb vorig jaar een fl br94 met decoder gekocht .
Had al een fl br94 zonder decoder .
Hmmmmm een ander stukje massa gewicht ,decoder daaronder geplaatst ,niet heel ...professioneel .
Voor een meerprijs......
Dit jaar doet de firma Fl het weer met een br78 .
Weet je kan het kopen of niet maar denk zo ondertussen dat de fabrikanten betere zaken zouden doen .
Door het decoder verhaal aan de kopers zelf over te laten :):)
En als je een loc dan toch perse met decoder wil hebben ,is het een kleine moeite voor de fabrikant om er decoder in te prikken .
:):)


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren?

Bericht door WilcoV »

Blijf het een grappige topic vinden, de vraag was "Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren, zoals op dit moment Minitrix doet?"
Ondertussen is gebleken dat de decoders bij Minitrix gewoon insteek decoders waren.
Echter gevraagd of een fabrikant het mag????? Uiteraard, dat is een keuze van de fabrikant en niet van de klant.
Mag Nissan de Micra produceren? Ja natuurlijk, dat beslist Nissan, mag Volkswagen auto's produceren? natuurlijk dat beslist Volkswagen.
Is het slim, dat is wat anders. Altijd handiger om eerst naar de marktvraag te kijken.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Hanstrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2016 17:32

Re: Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren?

Bericht door Hanstrein »

Of de fabrikanten echt reageren op de vraag uit de markt .......?
Als ze dat zouden doen kon ik allang geen nieuwe loc meer kopen .
Welke fabrikant heeft er überhaupt nog interesse in modellen uit het tijdperk II ?
Ik ga hier verder niet over zeuren .
Maar ben het met WilcoV eens ,vraag en aanbod betreffende nieuwe ,en gewenste modellen.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mag een fabrikant enkel een digitaal programma voeren?

Bericht door WilcoV »

En of fabrikanten naar de markt kijken, dat is precies de reden waarom modelspoor wordt overspoeld met Duits georiënteerde modellen. Die markt is het grootst.
Daarom worden modellen die er al zijn 'vertaald' naar een land. Minitrix en Fleischmann 1600 welke niets anders dan vernederlandste Franse locs zijn voor die fabrikanten, grotere makt voor de Franse loc. Als laatste kan hiervan ook een voorbeeld gegeven worden van de Zwitserse Fccppns'en die in plaats van het Zwitserse model te maken, het Nederlandse (afwijkende) model van de al gemaakte Fccpps in andere kleuren uitbrengen. Kijken naar de markt betekend voor een fabrikant niet kijken wat bepaalde klanten graag willen, maar waarmee kan ik als fabrikant het meest verdienen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie