Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Hier is ruimte voor Polls.
Plaats reactie

Welke rijtuigfamilie hangen we het liefst achter onze Piko 1200?

Plan D
15
38%
Plan E
25
63%
 
Totaal aantal stemmen: 40


Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Valéry »

De geslaagde e-loc 1200 van Piko is er in het blauw (1225) en geel+grijs (1202 na renovatie, 1222 voordien). Bij deze drie varianten kan het natuurlijk niet blijven. De NS 1222, artikelnummer 40462, kan zó tot een berlijnsblauwe met vignet voor het vroege tijdperk IV worden gevarieerd.
Mocht Piko overwegen om bijpassende rijtuigen te maken, dan zal een peiling naar onze voorkeuren misschien de keuze voor de fabrikant en de importeur vergemakkelijken.
Voor de hand liggend bij het huidige aanbod van 1200'en is plan E. Dit bestond uit 160 zitrijtuigen, 26 gecombineerde restauratie-/bagagerijtuigen en 23 bijpassende postrijtuigen. Ze hebben uitsluitend in binnenlands verkeer gereden, op een sporadische inzet met e-locs tot/vanaf Bentheim na (om de nachttreinreizigers uit Kopenhagen, Berlijn en verder van een ontbijtje te kunnen voorzien).
Heel comfortabel zat je in plan E niet. Ze reden nogal luidruchtig en stoterig. Als niet-rokende tweedeklasser zat je boven een draaistel.
Plan E heeft altijd in de kleur berlijnsblauw met zandgele biezen gereden, op enkele uitzonderingen na (Benelux-kleurig postrijtuig, geel dienstmaterieel of IC-kleurig fietsenrijtuig). In 1968 kregen ze computernummers en het vishaak-vignet. De klasseborden zijn in de loop der tijd vervangen door zelfklevers. Voor de dienst tussen diesellocs zijn begin jaren '70 43 B's aangepast en 11 hiervan verbouwd tot AB's met een eersteklasafdeling, jawel, boven een draaistel.
Plan D uit 1950 bestond uit de vermaarde turkooize rijtuigen met afgeronde uiteinden, 10 AB's à acht coupés, 40 C's à negen coupés en 10 WRD's. Van dezelfde vorm waren ook 10 postrijtuigen. Aanvankelijk reden ze in binnenlandse sneltreinen, getrokken door e-locs in dezelfde fraaie kleur, Op de officiële openingsrit voor de elektrificatie van het noorden op 17 mei 1952 trok de roodbruine 1215 de turkooize feesttrein. In hetzelfde jaar trokken stoomlocs op de Maaslijn doorgaande diensten Zwolle-Roermond. In de late jaren '50, toen ze inmiddels net als alle e-locs in berlijnsblauw waren overgeschilderd, werden ze bestemd voor de internationale dienst. Ook plan D heeft in 1968 de UIC-nummering en de vignetten gekregen. In 1957 kregen ze gezelschap van 30 gelijkvormige A3B5-rijtuigen; bekend is de AB 7364 als Arnold-rapido-model (0368/3680). Zij verschilden op details van de plan-D-rijtuigen, zoals kopramen alleen aan de zijgangzijde, enkele in plaats van dubbele overgangsdeuren en kokervormige kapjes om de sluitlichten. Plan D is eind jaren 70 buiten dienst gegaan, plan K begin jaren 80; in hun nadagen dienden ze vooral in de buurlandtreinen (Den Haag-)Rotterdam-Venlo-Keulen. Beide hebben de geel+grijze 1200 dus nog meegemaakt.
Vraag aan het N-spoorforum: Welke rijtuigfamilie hangen we het liefst achter onze Piko 1200?
Laatst gewijzigd door Valéry op 19 mar 2018 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Robert_N-Nm »

Was het de bedoeling hier een poll aan vast te plakken???

(Zo ja, als je het even laat weten dan passen we het aan)

MvG
Robert
Laatst gewijzigd door Robert_N-Nm op 22 jul 2017 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verduidelijking


Fan van Alpenbanen in N(m)

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Rick »

In de Rail Magazine heeft al gestaan dat Piko de plan E rijtuigen uit zou gaan brengen (ik heb gehoord dat de aankondiging daarvan van 2017 naar Neurenberg 2018 was uitgesteld), en op 1zu160 is dit bericht te vinden maar in hoeverre dat plannen of een wens is weet ik niet.

Welke ik liever heb weet ik niet helemaal, beide rijtuigtypes passen goed bij de 1200 (en Startrain 1300).


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Hoontje »

Plan K én plan E?
Ook de ICK rijtuigen of hoe heten de eerste geel blauwe rijtuigen naast de plan W's?

Groetjes

Hoontje



Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Valéry »

Was het de bedoeling hier een poll aan vast te plakken???
(Zo ja, als je het even laat weten dan passen we het aan)
Robert, ja dat was de bedoeling. De keuze luidt dus: plan D of plan E. Alvast dank voor je bereidwillige aanpassing!
Hoontje, in 1980 kwamen de intercity-rijtuigen, die daarom wel als plan ICR werden aangeduid. Ze waren afgeleid van de Franse corail-rijtuigen. In 1987 kwamen er soortgelijke rijtuigen voor de nieuwe Benelux-trek-duw-stammen in de gecombineerde huisstijlen van NS (geel) en NMBS (rood). Minitrix heeft er modellen van gemaakt.
Rick, dat gerucht zoemt inderdaad rond. Nu men zich bij Piko nog wat extra tijd lijkt te gunnen, kan deze meteen gebruikt worden om een gepeilde belangstelling voor hetzij plan D (eventueel later gevolgd door plan K) hetzij plan E op zich te laten inwerken. Ook bij onze oosterburen en verderop in Europa kent men «onze» plan D-rijtuigen, die daar even exotisch worden gevonden als bijv. de Italiaanse RIC-rijtuigen uit de jaren 40 en 50.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Robert_N-Nm »

Aangepast.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Overdijk »

ICR icm. Plan W en een Plan E fietsenrijtuig. Zo herinner ik me de IC van vroeger van Maastricht naar Zandvoort.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Yeovil
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2015 13:30

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Yeovil »

Hoe graag ik ook de plan D's (en een K) in model zou zien, toch een stem uitgebracht op de plan E's, als steun aan PIKO/Scaletrading.

Frank



thevandijks
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door thevandijks »

Ik heb ook voor plan E gestemd, ook al heb ik helemaal nog geen Piko 1200! Maar zeg nou zelf dit kan toch niet meer op de baan anno 2017!
Afbeelding


Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 765
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door mini rijder »

Ook ik ga voor plan E.
Echter niet direct voor achter een 1200, maar meer voor tussen de 2200.
Dus hopelijk komt er naast een A en een B, ook een AB rijtuig.

Groetjes: Robby



Yeovil
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2015 13:30

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Yeovil »

Maar begrijp me niet verkeerd (als er fabrikanten/importeurs meelezen), als er bolkoppen uitkomen naar huidige model standaarden spring ik een gat in de lucht... Ondanks mijn stem voor plan E.

Groet, Frank


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door WilcoV »

Ik heb op Plan D gestemd, de THS modellen zijn nagenoeg niet meer te verkrijgen, evenals de Arnold modellen (tenzij je er op de 2e hands markt heel veel geld voor over hebt) en de Plan E zal hoogst waarschijnlijk al door Piko worden uitgebracht, dus als ik dan een model zou kiezen wordt het de Plan D. THS zal ze waarschijnlijk niet meer uitbrengen, dus vestig ik mijn hoop op een vernieuwde versie van Arnold zodat ze interessant blijven voor de Nederlandse markt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Valéry »

De turquoise en blauwe quasi-plan-D-varianten die Arnold heeft gemaakt van zijn plan-K-rijtuig AB 7364 waren geen alternatief voor kenners. De vensterindeling klopte niet. Ook de vouwbalgophanging en de kapjes om de sluitseinen horen niet bij plan D.
Aan de plan-E-rijtuigen van Minitrix (13121 en 13122, 13129 met sluitverlichting) ontbraken het eersteklas- en het postrijtuig. Ze hadden de lichtblauwe vlakken met reclame van Nutricia en het huisstijlembleem van 1968. Ze hadden noch ingezette vensters noch kortkoppeling. Mede daardoor, maar waarschijnlijk ook door hun louter binnenlandse bekendheid, zijn ze nooit een kassucces geworden. Gaat Piko dat nou weer proberen met modellen die vrijwel alleen bij Nederlandse N-spoorders aftrek zullen vinden?? Het commerciële hondekop-debacle, dat zelfs Benelux-varianten tegenhoudt, zou tot nadenken moeten stemmen.
Gelukkig zijn er in deze poll ook duidelijk voorkeuren uitgesproken voor plan D. Ik blijf hopen op een meerderheid.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door martindomburg »

Ik heb achter de gele gewoon een rits met VAM wagens gehangen

YOLO


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Rick »

Ja, dat zijn goederenwagons en de vraag is welke personenrijtuigen je liever hebt. ;)
Valéry schreef:Aan de plan-E-rijtuigen van Minitrix (13121 en 13122, 13129 met sluitverlichting) ontbraken het eersteklas- en het postrijtuig. Ze hadden de lichtblauwe vlakken met reclame van Nutricia en het huisstijlembleem van 1968. Ze hadden noch ingezette vensters noch kortkoppeling. Mede daardoor, maar waarschijnlijk ook door hun louter binnenlandse bekendheid, zijn ze nooit een kassucces geworden. Gaat Piko dat nou weer proberen met modellen die vrijwel alleen bij Nederlandse N-spoorders aftrek zullen vinden?? Het commerciële hondekop-debacle, dat zelfs Benelux-varianten tegenhoudt, zou tot nadenken moeten stemmen.
Gelukkig zijn er in deze poll ook duidelijk voorkeuren uitgesproken voor plan D. Ik blijf hopen op een meerderheid.
Een ontwerp van tig jaar oud verwijten dat er geen kortkoppeling en ingezette ramen aanwezig zijn en dat het daardoor geen kassucces is geworden? En waarom is sprake van een Hondekop-debacle, heeft niemand het model willen kopen? Bovendien denk ik dat de Hondekop, 1200 en 2200 ook vrijwel alleen aftrek vinden bij Nederlanders en die heeft Piko dus wel uitgebracht.



Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Valéry »

Nee Rick, het komt niet alleen doordat ze geen ingezette ramen en kortkoppelingen hadden, dat de plan-E-rijtuigen van Mtx geen doorslaand succes werden. Dat valt die modellen inderdaad niet te verwijten. Die dateerden van het midden van de jaren 80. Toen was Kamlag de Nederlandse importeur van Trix-Mangold. Hij heeft nooit andere uitvoeringen laten produceren dan van tijdperk IV. Verder ontbraken de typen eersteklas en post. Een complete trein kon je er dus niet mee samenstellen. Bij de NS was plan E eind jaren 80 uitgerangeerd. Op blz. 67 van de Minitrix-catalogus 92/93 stonden, boven die plan-E-modellen, de toen nieuwe ICR-modellen 13319, 13319, 13333 en 13334. Deze waren wel voorzien van ingezette ramen en kortkoppeling. Dat leverde al binnenmerkse concurrentie op. Verder is bij typisch binnenlandse voorbeelden de modelkeuze precair. Piko's onvolprezen hondekoppen illustreren dat. Omdat de verkoop in h0 tegenviel, durft de importeur geen N-modelvarianten met proefsnor en Benelux aan (de Vlaamse N-markt is nog kleiner dan die in NL). Ook plan E is uitgesproken binnenlands materieel, dat maar hoogst zelden in Bentheim en nooit in Emmerich te zien is geweest. Dat ligt met de door Rick genoemde locseries 1200 en 2200/2300 toch wat anders.
Met de poll wil ik de importeur alleen maar helpen. Een voorkeur van minder dan 30% voor plan D lijkt misschien niet veel, maar daarbij kan wel worden opgeteld wat er in de ons omringende landen aan koopkrachtig N-spoorpubliek is. Dat zou misschien, net als Frank alias Yeovil, met grootserie-bolkoppen een gat in de lucht springen. Dan spring ik zeker van harte mee.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door WilcoV »

Inderdaad de Minitrix Plan E waren verre van perfect en misten diverse uitvoeringen. Maar ze hadden wel degelijk ook Tijdperk III varianten:

Minitrix bracht de Plan E's 3x uit.
51 3020 00 / 1 - 6648 B, Tp III
51 3020 00 / 2 - 50 84 29-37 201-6 2e kl, Tp IV
51 3021 00 / 1 - 6965 RD, Tp III
51 3021 00 / 2 - 87-37 201-5 RD, Tp IV
51 3029 00 / 1 - 6648 B, Tp III
51 3029 00 / 2 - 50 84 29-37 201-6 2e Kl, Tp IV

51 3120 00 / 1 - 6648 B, Tp III
51 3120 00 / 2 - 50 84 29-37 201-6 2e kl, Tp IV
51 3121 00 / 1 - 6965 RD, Tp III
51 3121 00 / 2 - 50 84 87-37 201-5 RD, Tp IV
51 3129 00 / 1 - 6648 B, Tp III
51 3129 00 / 2 - 50 84 29-37 201-6, Tp IV

13120 - 50 84 29-37 201-6 2e kl, Tp IV
13121 - 50 84 87-37 201-5 RD, Tp IV
13128 - 80 84 976 1 806-8 gele variant, Tp IV
13129 - 50 84 29-37 201-6 2e kl, Tp IV

Volgens mij heb ik ze dan allemaal gehad.
Voor op een minitrix onderstel hebben we dan ook nog de 3d Print
Bouwe: fietsenrijtuig Df
en ik heb ooit op beneluxspoor forum een ontwerp van Bouwe gezien voor een Plan E verblijfswagen voor de ongevallentrein, maar die heb ik niet bij hem op Shapeways gezien.

Dus laten we hopen dat Piko alle varianten daadwerkelijk uit gaat brengen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Rick »

Binnenmerkse concurrentie? De plan E rijtuigen stonden eind jaren '60 al in de catalogus, dat er begin jaren '90 dan nieuwe rijtuigen worden uitgebracht is vooruitgang. (Bovendien zijn er drie kleurvarianten van de plan E uitgebracht in de loop van de tijd, ook de versie zonder reclamebanen en zonder reclame.) Op deze manier kan je ook stellen dat de Piko GTW concurrentie is voor de Hondekop. Ook kleurvarianten uitbrengen is dan al concurrentie als je ervan uitgaat dat mensen maar één model willen hebben.
Dat Scaletrading de proefsnor en Benelux-versie van de Hondekop niet uitbrengt snap ik; de eerste is vrij onbekend en bij de andere moet er teveel aangepast worden aan de mal. Ik vind het al opvallend dat er een groene Hondekop met NS logo's is uitgekomen, die is vrijwel gelijk aan de groene zonder logo's.

Voorlopig vind ik het aantal stemmen in de poll ook niet erg hoopgevend voor het uitbrengen van ook maar een rijtuigtype. ;)

Om even eerlijk te kunnen vergelijken hieronder een vlug overzicht van de verschillende mogelijkheden:

Plan D:
  • AB: turkoois / blauw (8 ramen)
    A: blauw / NS logo (8 ramen)
    B: blauw / NS logo (8 ramen, ex AB)

    C: turkoois / blauw (9 ramen)
    B: blauw / NS logo (9 ramen)

    RD: turkoois / blauw / NS logo

    P: turkoois / blauw
Plan E:
  • B: blauw (8 ramen)
    A: blauw / reclamebanen (8 ramen)

    C: blauw / reclamebanen (9 ramen)
    B: blauw / reclamebanen / diesel / geel (9 ramen)
    AB: reclamebanen (9 ramen)

    RD: blauw / reclamebanen (/ Df?)

    P: blauw / Benelux / Df
Ik heb geen rekening gehouden met het verplaatsen van opschriften maar alleen de meest opvallende kleurverschillen neergezet. Voor beide types heb je vier verschillende mallen nodig, waaruit ongeveer vijftien verschillende varianten gemaakt kunnen worden. Hierbij zitten ook iets minder voorkomende varianten zoals de plan D 2e klasse met 8 ramen (8 stuks) en de Plan E 1/2e klasse voor de dieseldienst (11 stuks). Om van de gele dienst Plan E maar te zwijgen.
De stuurstand- en fietsrijtuigen ben ik niet vergeten, deze vragen een andere mal. Met een oogje dichtknijpen kunnen de plan D ook in het groen uitgebracht worden als bolkoprijtuig maar dan klopt de indeling niet.



Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Valéry »

Binnenmerkse concurrentie? De plan E rijtuigen stonden eind jaren '60 al in de catalogus
Rick vermeldt uitdrukkelijk de B 6648 en de RD 6965 uit tijdperk III en bijbehorende achtcijferige Trix-nummers. Dat moet dus wel kloppen, maar deze oorspronkelijke uitvoeringen zijn mij destijds ontgaan. Verdere Modellpflege of uitbreiding hebben de Minitrix-modellen niet ondergaan zolang Kamlag importeur was.
Plan E is bij NS vanaf 1954 ingestroomd als series B 6501. C 6601, CKD 6951 en P 7921. Ze hadden al niet meer de oude eerste klasse die tot 3 juni 1956 in D-treinen nog bestond. Vanaf die datum hadden de 46 eersteklasrijtuigen de telegrafische aanduiding A en de 114 exemplaren van de nieuwe tweede klasse B. De 26 CKD's hadden tot omstreeks 1961 vier achtpersoons coupés met zijgang, die toen zijn vervangen door een open restauratieafdeling met 22 plaatsen aan opklaptafels en een pantry. De kleur bleef Berlijns blauw met zandgele biezen. Plan E heeft tijdperk IIIa dus nog net meegemaakt.
Voor plan D kunnen ruwweg drie tijdperken worden onderscheiden: turkoois 1950-1956 (IIIa), Berlijns blauw 1956-1968 (IIIb) en idem met UIC-nummers en huisstijlemblemen 1968-1978 (IV). Daarin doen de Benelux-stuurstand-RD's met hun afwijkende silhouet niet mee, evenmin als de periode 1954-1956 met het nieuwe Berlijns blauw en de oude derde klasse.
Hoe deze poll ook uitvalt en of Piko ons nu met plan E of plan D verblijdt, ik wens producent, importeur en N-spoorders een compleet en geslaagd stel NS-rijtuigen uit een hoe dan ook vervlogen tijdperk toe.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Chris83 »

Ik heb gekozen voor de E omdat ik daar veel van heb, de plan D had ik er 1 van. daar werd wel heel erg veel voor geboden dat ik die verkocht heb.
die zijn me te duur in aanschaf. Wel een stuk mooier.

Als de vraag zou zijn welk rijtuig zien jullie het liefst van piko verschijnen dan zou mijn antwoord plan D zijn geweest.


Groeten Chris

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Rick »

Het topic gaat over of we liever Plan D of Plan E uitgebracht zien worden door Piko.



Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Supercitroen »

Valéry schreef:...Gaat Piko dat nou weer proberen met modellen die vrijwel alleen bij Nederlandse N-spoorders aftrek zullen vinden?? Het commerciële hondekop-debacle, dat zelfs Benelux-varianten tegenhoudt, zou tot nadenken moeten stemmen.
De verkoop van H0-hondekoppen een debacle noemen gaat natuurlijk wat ver: Alleen de proefsnor-versie en een aantal de benelux-hondekoppen bleken in H0 geen verkoopsucces. Dat Piko deze in N-spoor niet uitbrengt lijkt me dan ook niet meer dan logisch.


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door Mack »

ik hoop het en een mat 46 maar dat zie ik niet gebeuren

ik heb D gekozen omdat ik deze mooier vindt, maar zelf nog geen E of D

Alleen plan W Die kan er ook achter


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Welke rijtuigen achter de Piko 1200?

Bericht door WilcoV »

Rob Bisschop kan je ook een aantal rijtuigen leveren die achter de 1200 kunnen zoals blauwe ovalen ramen rijtuigen, blauwe D bagagerijtuigen, blauwe C12c rijtuigen, en blauwe AB7500 en volgens mij nog een postrijtuig en blauwe mat 24 rijtuigen. Stuur hem maar eens een berichtje met welke mogelijkheden er zijn.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie