Deel 1 : In welk land rijden we?

Hier is ruimte voor Polls.

In welk land rij jij?

Nederlands
64
34%
Duits
85
45%
Belgisch
3
2%
Zwitsers
8
4%
Oostenrijks
3
2%
Frans
2
1%
Overig Europees
8
4%
USA
1
1%
Anders
15
8%
 
Totaal aantal stemmen: 189

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Rob Fongers »

Hallo allemaal,

Bij deze de Poll voor wat we rijden. Om e.e.a. goed in kaart te brengen moeten er eigenlijk nog meer keuzes zijn. Dit is op zich mogelijk maar door de veelheid van mogelijkheden eigenlijk onmogelijk tenzij er een echte diehard onder ons is dit dit zou willen doen. Het gaat er veel meer om om grofweg een indicatie te geven wat er onder onze leden leeft.

Er van uitgaande dat NL is geselecteerd geldt dit dus ook voor materieel van de Private maatschappijen zoals Arriva - Railion - MRCE etc wat in NL rijdt of heeft gereden.

Deel 2 geeft aan welk tijperk er gereden wordt.

Deel 3 geeft aan welk systeem

Ik weet dat dit maar een ingeving is van mij, gebaseerd op de vraag van Henry en o.a. het antwoord van H@ns. Nietegenstaande dat is er natuurlijk de mogelijkheid om aanvullende aantekeningen en opmerkingen te plaatsen in de diverse draadjes. Deze 3 draadjes horen bij elkaar dus wat hier geschreven is geldt voor alle 3.

Bedankt alvast,

Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Hookies »

Hookyville is gesitueerd in het zuiden van Duitsland. Het gebied dat in de afgelopen eeuwen nogal eens geswitcht is tussen Frankrijk en Duitsland. Hookyville is natuurlijk ook geen Duitse naam, maar de plaats werd gesticht in de tijd dat de Franse invloed hier ten top was. De namen van de naastgelegen dorpjes Esdorf en Wildewiese klinken natuurlijk Duits zat. Sterker nog: in het echt ligt Wildewiese in Sauerland, maar dat terzijde.

Hooyville is het grote station en hier komen wel wat buitenlandse loks langs. De Hollandse EK-lok komt af en toe uit Oostenrijk, net als een Italiaanse lok. Vanuit Nederland rijdt de NS een paar bakkies naar Hookyville. Ook de Thalys komt hier af en toe in volle vaart doorheen denderen. Het meerendeel van de loks is toch wel Duits, waaronder een aantal treinstellen die vooral zullen pendelen.

Qua tijdperk heb ik een mix van III, IV en V aangegeven, al is dat niet helemaal juist. Ik zie het zelf meer als laat-IV, V en al een beetje VI. De museumlok zie ik dan als III, maar zou net zo goed II kunnen zijn. De historische plaatsing daarvan weet ik niet.

Systeem is DCC.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Jos »

Als je in Nederland woont rijd je toch ook in Nederland? Of ga je eerst met de auto naar Duitsland om daar met treintjes te rijden :mrgreen:
Of zou de vraagstelling misschien suggesties wekken????? :twisted: :twisted:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Rob Fongers »

Moet eerst ff een stroopwafel verorberen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zeg maar niks :ugeek: :ugeek:

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door OBBinN »

De Alpen van Oostenrijk voor mij :mrgreen: 8-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Glaskast189 »

Ik heb op anders gedrukt want rijd grote delen van europa (duitsland ,Nederland,Engeland,Frankrijk)en binnekort ook itiliaans.

Groetjes Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoewel ik Zwitsers spul erg leuk vind (vandaar ook Nm smalspoor) ben ik zelf van plan om een Zwitsers station met een vleugje Duits te realiseren (Thayngen). Ze rijden rechts, Duitse seinen en bovenleidingsmasten maar 100% in Zwitserland gelegen en in de werkelijkheid is de bovenleiding ook 100% Zwitserse trein compatible. Mooi excuus om gewoon twee landen door elkaar te laten rijden.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door shoven »

Duits/Zwitsers/internationaal.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Marcel »

Momenteel heb ik alleen Duits materieel maar er komt ook Oostenrijks en Zwitsers materieel bij,qua nog te bouwen berglandschap kan ik dus meerdere kanten op.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Rob Fongers »

Er zijn weer de nodige nieuwe leden bijgekomen. Het zou leuk zijn als jullie daar ook je configuratie opvoeren

Dat geldt ook voor Poll 2 en 3

Bij voorbaat dank


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door PaulF. »

U.S of A! :D

Toch heb ik stiekem ook wel aardig wat aan Nederlands materieel liggen, samen met een paar Duitsers, een Zwitser en wat ander materieel... :oops:


Vriendelijke groet,
Paul Franje.

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door FidOo »

Alleen materieel van onze oosterburen... tp III/IV

Ik heb wel stiekum nog 2 NS wagonnetjes... Maar aangezien ik die van mijn overgrootoma voor mn verjaardag heb gehad blijven die lekker in eigen bezit.
1 daarvan is een 2 assige wit tank-wagonnetje van Zinkwit Nederland. (geen idee welk merk.. volgens mij minitrix)
en een 2 assige grijze platte bakwagon.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Rob Fongers »

De basic moet zijn wat eigenlijk de grondgedachte is en waar je voorkeur naar uitgaat.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

willem
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:17
Locatie: borne

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door willem »

ben nog bezig met spoorplan maar denk aan zuid duitsland mischien een beetje oosterijk,hou namelijk van de bergen en de muziek wat er weg komt en voor de rest als het maar stoomt en prutelt

willem



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door FidOo »

Nou de keuze waarom is eigenlijk als volgt.

Ik vind het duitse oude materiaal mooier als de rest. Daarnaast vind ik het amerikaanse ook super. Alleen om het een beetje realistisch te krijgen moet je met amerikaanse treinen een hele lange lengte hebben.

Dus dat is niet praktisch. + erg kostbaar.

Verder vind ik het duitse landschap ook erg mooi.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door PaulF. »

De hoofdreden waarom ik voor Amerikaans heb gekozen is omdat het eens wat anders is dan "standaard" Nederlands/Duits. 8-)

Daarnaast ben ik helemaal weg van die grote (en soms wat kleinere ;) ) diesels. :mrgreen:
Ook de diversiteit in landschappen die je kan maken spreekt me wel aan. van dorre woestijnen tot kleurrijke bossen, alles is er te vinden. Deze afwisseling wil ik ook op mijn baan proberen te maken.

Wat Joost al aangeeft is dat je inderdaad wel een beperking hebt kwa realistische treinlengtes.
Mij persoonlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Wanneer er een wat kortere, maar naar mijn idee, mooie Amerikaanse trein rondjes rijdt ben ik tevreden. ;)
Op dit moment staat er een trein op, bestaande uit twee (mogelijk in de toekomst drie) diesels, tien containerwagens met dubbele containers en drie (binnenkort vijf) platte wagens met vrachtwagentrailers. Dit is bij lange na niet de realistische lengte, maar toch al aardig wat om zo te zien rijden. :)


Vriendelijke groet,
Paul Franje.

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Saraan »

België-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen? :D

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door PaulF. »

Neehor Michiel, je bent nog steeds een N-spoorder... :D :D ;)


Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Rob Fongers »

Dat valt wel mee hoor Michiel ken meerdere banen die Belgisch rijden hebben alleen dit mooie forum nog niet gevonden ondanks dat er geen grenzen zijn op het Internet :lol: :lol:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Chris83 »

Saraan schreef:België-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen? :D

groetjes,
Nou om je te troosten dan, ik ben bezig om belgish materiaal te verzamelen voor mijn nederlands achtige baan, maar dat komt ook omdat ik zo dicht bij belgie woon denk ik. en de 2 benelux versies wil ik graag compleet hebben. (loc plus rijtuigen)


Groeten Chris
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door william »

Duits.
Tijdperk III - IV


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door Ron »

Idem, Duits periode III en IV.

gr, Ron.


Ik rommel maar wat aan!

stooj
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2010 18:13

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door stooj »

Nederland, periode IV / V, voorlopig 8-) .



elvis
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2010 16:59
Locatie: woerden

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door elvis »

Ik heb Duits gestemt.

Tony :D :roll:


Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: Deel 1 : In welk land rijden we?

Bericht door vantongeren »

Het gestemd op Duits, maar dit is wat beperkt tot de DRG tijdperk II en wat DR tijdperk III, daarnaast ook wat NS-goederen materiaal tijdperk II/II, zoals zoutindustrie, olie (shell).
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails :D

Groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Plaats reactie