Deel 1 : In welk land rijden we?
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Idem, Duits periode III en IV.
gr, Ron.
gr, Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Het gestemd op Duits, maar dit is wat beperkt tot de DRG tijdperk II en wat DR tijdperk III, daarnaast ook wat NS-goederen materiaal tijdperk II/II, zoals zoutindustrie, olie (shell).
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails
Groet,
Marcel
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Tsja, ik dus ook de BRD. en voor mij tijdperk/epchoche III.
Waarom? Je kan een fascinerend tijdperk uitbeelden, het "Wirtschaftswunder" (hoe was het mogelijk dat je een oorlog verliest en dan zo welvarend wordt..)
Je kan heel creatief zijn met de trein samenstelingen, niets is te gek zou je bijna zeggen.
En niet onbelangrijk: alle 3 tractievormen kun je lekker door elkaar heen gebruiken.
Zou niet anders meer willen, als rechtgeaarde Hagenees zou ik bijna zeggen: voeger was alles betur
Groet,
Hans.
Waarom? Je kan een fascinerend tijdperk uitbeelden, het "Wirtschaftswunder" (hoe was het mogelijk dat je een oorlog verliest en dan zo welvarend wordt..)
Je kan heel creatief zijn met de trein samenstelingen, niets is te gek zou je bijna zeggen.
En niet onbelangrijk: alle 3 tractievormen kun je lekker door elkaar heen gebruiken.
Zou niet anders meer willen, als rechtgeaarde Hagenees zou ik bijna zeggen: voeger was alles betur
Groet,
Hans.
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Duitsland, tijdperk III, lokaalspoor.
Waarom? Ik hou van die oude stoomlocomotieven. Zo'n stomende zwarte loc die langzaam en moeizaam een kronkelend bergspoortje op probeert te komen met z'n sleep van 6 of 7 oude bruine goederenwagentjes, da's nostalgie . Eigenlijk zou ik wel tijdperk I willen rijden maar daar is zo weinig van in spoor N, helemaal wat figuren en voertuigen betreft.
Waarom? Ik hou van die oude stoomlocomotieven. Zo'n stomende zwarte loc die langzaam en moeizaam een kronkelend bergspoortje op probeert te komen met z'n sleep van 6 of 7 oude bruine goederenwagentjes, da's nostalgie . Eigenlijk zou ik wel tijdperk I willen rijden maar daar is zo weinig van in spoor N, helemaal wat figuren en voertuigen betreft.
DB tijdperk III, "der Nebenbahn"
momenteel: spul bij elkaar verzamelen voor een baantje
momenteel: spul bij elkaar verzamelen voor een baantje
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Duitsland, onder het mom van "wie een kuil graaft..."
flauw weer, ik rij met tijdperk III/IV. De hoofdmoot ligt op stoom maar de baan word bedraad voor het gebruik van diesel en electrisch.
flauw weer, ik rij met tijdperk III/IV. De hoofdmoot ligt op stoom maar de baan word bedraad voor het gebruik van diesel en electrisch.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Martin, waarom zou je bovenleiding aanbrengen voor diesel-materiaal?
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
.... en electrisch
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
ik rijd in duitsland of althans dat gaat de bedoeling worden. Ik heb gewoon een voorliefde voor die mooie grote zwart met rooie stoomloks. Dat ademt nog kracht en techniek uit. Heb ooit met een vakantie in duitsland op een kerkhof voor loks rond gedwaald. Ben zelfs in een ketel van BR52 gekropen. (weet niet of hier nog foto's van zijn)
Ben dus vooral met tijdperk III bezig, maar hier en daar zit er een uitschieter tussen. Zowel naar periode IV of II. Ik rij dus voornamelijk stoom, maar diesel en elektrisch komt ook voorbij zetten en daarom komt er dus ook bovenleiding op de baan.
Ben dus vooral met tijdperk III bezig, maar hier en daar zit er een uitschieter tussen. Zowel naar periode IV of II. Ik rij dus voornamelijk stoom, maar diesel en elektrisch komt ook voorbij zetten en daarom komt er dus ook bovenleiding op de baan.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
ik ga voor het nederlandse tijdperk IV / V met soms een verdwaalde duitse trein
Groetjes Dennis
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ik hou het voorlopig op Zuid Duitsland tegen de Alpen aan. Geen strikte periode met stoom en dieseltractie. Bovenleiding is voor mij niet zo interesant tenzij het functioneel is.
Belangstelling voor Canadees materieel en scenery en waardering voor Engelse banen.
Belangstelling voor Canadees materieel en scenery en waardering voor Engelse banen.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Op dit moment rijd er nog even niets, maar in het verleden was het allemaal Duits georiënteerd en dat zal ook het toekomstbeeld zijn.
Neemt niet weg dat er strak misschien wel eens een Nederlandse loc of treinstel zou kunnen rondrijden. (Misschien wel een of andere excursie die onderweg is. )
Neemt niet weg dat er strak misschien wel eens een Nederlandse loc of treinstel zou kunnen rondrijden. (Misschien wel een of andere excursie die onderweg is. )
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ook ik rij Duits tp III. Achteraf gezien had ik (net als Maurice) liever tp I gekozen. Die stoomloks hebben gewoon wat. Dat beweegt en doet..... Jammer dat de loks met losse tender niet de meest ideale trekpaarden zijn op de baan.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Grappig dat zo'n oude poll door Abel uit het stof getrokken wordt en ineens weer gaat leven
Fantasie NL jaren 80 tot nu, eigenlijk alles wat er nu op het spoor rond tuft en betaalbaar is in N
Met een flinke knipoog naar (Veolia) GTW's, die vind ik erg mooi
Geordie is vooral gek van NL MAKjes met Railpro's, Hondenkoppen en Thomas
Mvg,
Geordie en Ad
Fantasie NL jaren 80 tot nu, eigenlijk alles wat er nu op het spoor rond tuft en betaalbaar is in N
Met een flinke knipoog naar (Veolia) GTW's, die vind ik erg mooi
Geordie is vooral gek van NL MAKjes met Railpro's, Hondenkoppen en Thomas
Mvg,
Geordie en Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ik rij nederlands en zoveel mogelijk internationale passagierstreinen uit tp IV (en een beetje V). De mozartexpress, de TEN, de riviera-express, dat soort samenstellingen.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Euregiobaan, de naam zegt het al. De Euregiobaan wordt opgedeeld in 3 delen, het lange deel is NL. De twee korte uiteinden van de U worden respectievelijk B & D. Vooral het Belgische deel zal nog een uitdaging worden qua signalering en bovenleiding.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Het meeste heb ik Duits ( vooral uit Beieren ) Veel stoomtreinen !
Daarnaast vind ik Engels erg leuk ( Ik ben daar nu mee bezig ) Ook stoomtreinen !
Amerikaans heb ik ook, maar nog niets mee gedaan ( Toekomst ) Weinig stoomtreinen !
De laatste tijd vind ik het geheel zelf maken van huisjes en andere gebouwen erg leuk.
Er komt geen Nederlandse baan, maar ik wil wel de ruine van Brederode gaan namaken. ( Santpoort Noord N.L. )
Kees Gorter
Daarnaast vind ik Engels erg leuk ( Ik ben daar nu mee bezig ) Ook stoomtreinen !
Amerikaans heb ik ook, maar nog niets mee gedaan ( Toekomst ) Weinig stoomtreinen !
De laatste tijd vind ik het geheel zelf maken van huisjes en andere gebouwen erg leuk.
Er komt geen Nederlandse baan, maar ik wil wel de ruine van Brederode gaan namaken. ( Santpoort Noord N.L. )
Kees Gorter
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ben nog niet begonnen met bouwen maar toch:
het wordt Duits met af en toe klein beetje Nederland en Frans.
Mijn toekomstige baan ligt gesitueerd in het westen van het "Nibelungen-gebied", Duitsland dus.
het wordt Duits met af en toe klein beetje Nederland en Frans.
Mijn toekomstige baan ligt gesitueerd in het westen van het "Nibelungen-gebied", Duitsland dus.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ook al heb ik gekozen voor Nederlands, rijd ik met Nederlands, Duits en Engels materieel.
De achterliggende gedachte is: dat Duits materieel makkelijk is te verkrijgen, voor Nederlands moet je vaak dieper in de buidel tasten.
Dus, Nederlands/Duits en de Engelse lok die heel erg op de 3737 lijkt, functioneert als museum lok.
(Alles natuurlijk wel digitaal, voor de mooie rij eigenschappen)
De achterliggende gedachte is: dat Duits materieel makkelijk is te verkrijgen, voor Nederlands moet je vaak dieper in de buidel tasten.
Dus, Nederlands/Duits en de Engelse lok die heel erg op de 3737 lijkt, functioneert als museum lok.
(Alles natuurlijk wel digitaal, voor de mooie rij eigenschappen)
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ik ben altijd al een fan van de Duitse spoorwegen geweest. Mooie elektrische locomotieven met daarachter bonte reizigers- en goederentreinen. Tevens vind ik het landschap bij onze oosterburen fantastisch!
Groet, Clemens
Groet, Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
De Nederlandse verzameling ben ik heel langzaam aan het afbouwen (op enkele uitzonderingen na).
Voornamelijk nu alleen Deens, Zweeds en Noors en in mijn fantasie Fins (dat wordt dus zelf bouwen...)
Voornamelijk nu alleen Deens, Zweeds en Noors en in mijn fantasie Fins (dat wordt dus zelf bouwen...)
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/