Deel 1 : In welk land rijden we?
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
U.S of A!
Toch heb ik stiekem ook wel aardig wat aan Nederlands materieel liggen, samen met een paar Duitsers, een Zwitser en wat ander materieel...
Toch heb ik stiekem ook wel aardig wat aan Nederlands materieel liggen, samen met een paar Duitsers, een Zwitser en wat ander materieel...
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Alleen materieel van onze oosterburen... tp III/IV
Ik heb wel stiekum nog 2 NS wagonnetjes... Maar aangezien ik die van mijn overgrootoma voor mn verjaardag heb gehad blijven die lekker in eigen bezit.
1 daarvan is een 2 assige wit tank-wagonnetje van Zinkwit Nederland. (geen idee welk merk.. volgens mij minitrix)
en een 2 assige grijze platte bakwagon.
Ik heb wel stiekum nog 2 NS wagonnetjes... Maar aangezien ik die van mijn overgrootoma voor mn verjaardag heb gehad blijven die lekker in eigen bezit.
1 daarvan is een 2 assige wit tank-wagonnetje van Zinkwit Nederland. (geen idee welk merk.. volgens mij minitrix)
en een 2 assige grijze platte bakwagon.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
De basic moet zijn wat eigenlijk de grondgedachte is en waar je voorkeur naar uitgaat.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
ben nog bezig met spoorplan maar denk aan zuid duitsland mischien een beetje oosterijk,hou namelijk van de bergen en de muziek wat er weg komt en voor de rest als het maar stoomt en prutelt
willem
willem
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Nou de keuze waarom is eigenlijk als volgt.
Ik vind het duitse oude materiaal mooier als de rest. Daarnaast vind ik het amerikaanse ook super. Alleen om het een beetje realistisch te krijgen moet je met amerikaanse treinen een hele lange lengte hebben.
Dus dat is niet praktisch. + erg kostbaar.
Verder vind ik het duitse landschap ook erg mooi.
Ik vind het duitse oude materiaal mooier als de rest. Daarnaast vind ik het amerikaanse ook super. Alleen om het een beetje realistisch te krijgen moet je met amerikaanse treinen een hele lange lengte hebben.
Dus dat is niet praktisch. + erg kostbaar.
Verder vind ik het duitse landschap ook erg mooi.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
De hoofdreden waarom ik voor Amerikaans heb gekozen is omdat het eens wat anders is dan "standaard" Nederlands/Duits.
Daarnaast ben ik helemaal weg van die grote (en soms wat kleinere ) diesels.
Ook de diversiteit in landschappen die je kan maken spreekt me wel aan. van dorre woestijnen tot kleurrijke bossen, alles is er te vinden. Deze afwisseling wil ik ook op mijn baan proberen te maken.
Wat Joost al aangeeft is dat je inderdaad wel een beperking hebt kwa realistische treinlengtes.
Mij persoonlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Wanneer er een wat kortere, maar naar mijn idee, mooie Amerikaanse trein rondjes rijdt ben ik tevreden.
Op dit moment staat er een trein op, bestaande uit twee (mogelijk in de toekomst drie) diesels, tien containerwagens met dubbele containers en drie (binnenkort vijf) platte wagens met vrachtwagentrailers. Dit is bij lange na niet de realistische lengte, maar toch al aardig wat om zo te zien rijden.
Daarnaast ben ik helemaal weg van die grote (en soms wat kleinere ) diesels.
Ook de diversiteit in landschappen die je kan maken spreekt me wel aan. van dorre woestijnen tot kleurrijke bossen, alles is er te vinden. Deze afwisseling wil ik ook op mijn baan proberen te maken.
Wat Joost al aangeeft is dat je inderdaad wel een beperking hebt kwa realistische treinlengtes.
Mij persoonlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Wanneer er een wat kortere, maar naar mijn idee, mooie Amerikaanse trein rondjes rijdt ben ik tevreden.
Op dit moment staat er een trein op, bestaande uit twee (mogelijk in de toekomst drie) diesels, tien containerwagens met dubbele containers en drie (binnenkort vijf) platte wagens met vrachtwagentrailers. Dit is bij lange na niet de realistische lengte, maar toch al aardig wat om zo te zien rijden.
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
België-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen?
groetjes,
groetjes,
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Neehor Michiel, je bent nog steeds een N-spoorder...
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Dat valt wel mee hoor Michiel ken meerdere banen die Belgisch rijden hebben alleen dit mooie forum nog niet gevonden ondanks dat er geen grenzen zijn op het Internet
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Nou om je te troosten dan, ik ben bezig om belgish materiaal te verzamelen voor mijn nederlands achtige baan, maar dat komt ook omdat ik zo dicht bij belgie woon denk ik. en de 2 benelux versies wil ik graag compleet hebben. (loc plus rijtuigen)Saraan schreef:België-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen?
groetjes,
Groeten Chris
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Idem, Duits periode III en IV.
gr, Ron.
gr, Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Het gestemd op Duits, maar dit is wat beperkt tot de DRG tijdperk II en wat DR tijdperk III, daarnaast ook wat NS-goederen materiaal tijdperk II/II, zoals zoutindustrie, olie (shell).
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails
Groet,
Marcel
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Tsja, ik dus ook de BRD. en voor mij tijdperk/epchoche III.
Waarom? Je kan een fascinerend tijdperk uitbeelden, het "Wirtschaftswunder" (hoe was het mogelijk dat je een oorlog verliest en dan zo welvarend wordt..)
Je kan heel creatief zijn met de trein samenstelingen, niets is te gek zou je bijna zeggen.
En niet onbelangrijk: alle 3 tractievormen kun je lekker door elkaar heen gebruiken.
Zou niet anders meer willen, als rechtgeaarde Hagenees zou ik bijna zeggen: voeger was alles betur
Groet,
Hans.
Waarom? Je kan een fascinerend tijdperk uitbeelden, het "Wirtschaftswunder" (hoe was het mogelijk dat je een oorlog verliest en dan zo welvarend wordt..)
Je kan heel creatief zijn met de trein samenstelingen, niets is te gek zou je bijna zeggen.
En niet onbelangrijk: alle 3 tractievormen kun je lekker door elkaar heen gebruiken.
Zou niet anders meer willen, als rechtgeaarde Hagenees zou ik bijna zeggen: voeger was alles betur
Groet,
Hans.
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Duitsland, tijdperk III, lokaalspoor.
Waarom? Ik hou van die oude stoomlocomotieven. Zo'n stomende zwarte loc die langzaam en moeizaam een kronkelend bergspoortje op probeert te komen met z'n sleep van 6 of 7 oude bruine goederenwagentjes, da's nostalgie . Eigenlijk zou ik wel tijdperk I willen rijden maar daar is zo weinig van in spoor N, helemaal wat figuren en voertuigen betreft.
Waarom? Ik hou van die oude stoomlocomotieven. Zo'n stomende zwarte loc die langzaam en moeizaam een kronkelend bergspoortje op probeert te komen met z'n sleep van 6 of 7 oude bruine goederenwagentjes, da's nostalgie . Eigenlijk zou ik wel tijdperk I willen rijden maar daar is zo weinig van in spoor N, helemaal wat figuren en voertuigen betreft.
DB tijdperk III, "der Nebenbahn"
momenteel: spul bij elkaar verzamelen voor een baantje
momenteel: spul bij elkaar verzamelen voor een baantje
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Duitsland, onder het mom van "wie een kuil graaft..."
flauw weer, ik rij met tijdperk III/IV. De hoofdmoot ligt op stoom maar de baan word bedraad voor het gebruik van diesel en electrisch.
flauw weer, ik rij met tijdperk III/IV. De hoofdmoot ligt op stoom maar de baan word bedraad voor het gebruik van diesel en electrisch.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Martin, waarom zou je bovenleiding aanbrengen voor diesel-materiaal?
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
.... en electrisch
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
ik rijd in duitsland of althans dat gaat de bedoeling worden. Ik heb gewoon een voorliefde voor die mooie grote zwart met rooie stoomloks. Dat ademt nog kracht en techniek uit. Heb ooit met een vakantie in duitsland op een kerkhof voor loks rond gedwaald. Ben zelfs in een ketel van BR52 gekropen. (weet niet of hier nog foto's van zijn)
Ben dus vooral met tijdperk III bezig, maar hier en daar zit er een uitschieter tussen. Zowel naar periode IV of II. Ik rij dus voornamelijk stoom, maar diesel en elektrisch komt ook voorbij zetten en daarom komt er dus ook bovenleiding op de baan.
Ben dus vooral met tijdperk III bezig, maar hier en daar zit er een uitschieter tussen. Zowel naar periode IV of II. Ik rij dus voornamelijk stoom, maar diesel en elektrisch komt ook voorbij zetten en daarom komt er dus ook bovenleiding op de baan.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
ik ga voor het nederlandse tijdperk IV / V met soms een verdwaalde duitse trein
Groetjes Dennis
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Ik hou het voorlopig op Zuid Duitsland tegen de Alpen aan. Geen strikte periode met stoom en dieseltractie. Bovenleiding is voor mij niet zo interesant tenzij het functioneel is.
Belangstelling voor Canadees materieel en scenery en waardering voor Engelse banen.
Belangstelling voor Canadees materieel en scenery en waardering voor Engelse banen.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20