Plan E rijtuigen

Hier is ruimte voor Polls.

Indien Plan E uitkomt, dan wil ik wel/niet

1. Basisstam 4-delig
81
39%
2. Uitbreiding 1e klasse
52
25%
3. Uitbreiding 2e klasse
54
26%
4. Misschien
8
4%
5. Geen interesse
11
5%
 
Totaal aantal stemmen: 206

Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door WilcoV »

geertvt schreef: 02 mar 2020 23:13 Ik kan niet meer stemmen, maar heb zeker interesse!
Stemmen heeft ook geen zin, er is geen enkele fabrikant die ook maar enigszins naar deze poll kijkt bij zijn of haar keuze. Het gaat nu ineens over een gerucht dat Piko toch interesse heeft in het produceren van de Plan E. We zullen dus gewoon moeten afwachten, eerste kans is december 2020/januari 2021 als de nieuwigheden weer openbaar worden gemaakt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Heiko »

Volgens mij is deze poll opgezet door H@Ns. Hans kan wellicht wel wat met de uitkomsten.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door WilcoV »

En Hans heeft ook al het één en ander van de resultaten hier gedeeld.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Merijn »

Rick schreef: 26 feb 2020 20:04 De laatste uitgave van Rail Magazine meldt dat Piko (weer?) kijkt naar het uitbrengen van de plan E in N.
Hoe dan ook is dit wel de eerste keer dat er in een ‘officieel medium’ (klinkt wat heftig zo) gewag wordt gemaakt dat Piko overweegt om Plan E’s uit te brengen. Zo ver is het eerder niet gekomen. Geeft mij weer een beetje hoop.
WilcoV schreef: 03 mar 2020 09:31 ...We zullen dus gewoon moeten afwachten, eerste kans is december 2020/januari 2021 als de nieuwigheden weer openbaar worden gemaakt.
Inderdaad even afwachten. En stiekem hopen :mrgreen:

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Mack »

jan 2022 en nog steeds geen Piko plan E :(


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door william »

Nijboer schreef: 08 jan 2019 17:33 Ik stem ook !
Eigenlijk is het raar dat Piko wel A zegt door de NL locs te leveren, maar niet B om er de juiste
rijtuigen bij te leveren! Kijk naar de turquoise 1200, daar moeten toch (mooie) rijtuigen bij in dezelfde tint?
De andere grootserie fabrikanten leveren die rijtuigen toch ook niet?

Groet,
Collin

Dat vind ik eigenlijk ook!
Zit ook al heel errug lang te wachten tot er een fabrikant een mooie stam voor achter mijn turquoise 1300 uitbrengt.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Henk van de Weerdt »

william schreef: 20 mar 2022 13:58
Dat vind ik eigenlijk ook!
Zit ook al heel errug lang te wachten tot er een fabrikant een mooie stam voor achter mijn turquoise 1300 uitbrengt.

Groeten,
William
Heeft Rob Bisschop ze niet?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Valéry »

Collin en William,
Bij de turquoise 1200 (binnenkort ook turquoise 1100 :?: ) passen geen plan-E-rijtuigen, want die zijn van het begin af aan (1955) berlijnsblauw en dus nooit turkoois geweest. Alleen plan D kan de behoefte aan rijtuigen van die kleur dekken. Die rijtuigen waren wel minder talrijk (10× RD, 20× AB en 40× C) maar zijn na de komst van plan E vooral grensoverschrijdend – dat ging toen nog in alle eer en deugd :roll: – ingezet en kunnen dus ook onze Europese hobbygenoten interesseren.
Groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

dafnl1
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jul 2011 18:58

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door dafnl1 »

Maar de plan E rijtuigen in het blauw tijdperk 3 kunnen toch ook achter een turquoise lok, natuurlijk zijn dan de turquoise plan D rijtuigen ideaal. En voor de buitenland rijders ook interessant, want plan D reedt ook in de ons omliggende landen als versterkings en koers rijtuigen. Ik weet niet of er complete stammen naar het buitenland reden, Misschien in de buurlandtreinen van Den Haag-Keulen via Venlo, maar dat waren alleen plan N en K rijtuigen dacht ik, maar om een kort verhaal lang te maken, deze ric rijtuigen zijn geschikt voor buitenlandse inzet. Dus plan D is voor onze buitenlandse collega’s ook interessant. In tegenstelling tot plan E die in principe alleen voor binnenlandse treinen zijn toegestaan. Maar welke het ook zouden worden, ik ben met alle NS reizigers wagens blij. Op de site van Piko kun je een wensmodel opgeven, als we dat nu massaal doen maken we misschien een kansje. Dus Hans mijn steun heb je. De volgende modellen zijn mogelijk, turquoise tijdperk 3, blauw tijdperk 3 en 4 met NS emblemen maar zonder lichtblauwe reclame banen. Voor zover ik weet waren er A rijtuigen B rijtuigen A/B rijtuigen (ben ik niet zeker van) R/D rijtuigen en ook nog een postuitvoering. Corrigeer me indien het anders moet zijn. Dus Piko het liefst beide plan D en E maar dit is natuurlijk niet realistisch, maar we zijn al blij met één van beide.



dafnl1
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jul 2011 18:58

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door dafnl1 »

Goedenavond
Als deze daadwerkelijk op de markt komen is er voor de verbouwers onder ons mogelijk om een Benelux stuurstand wagen te maken of eventueel het verbouwde plan D meetrijtuig. Dus Piko werk aan de winkel.
Groeten Jan
In mijn eerdere reactie had ik mijn naam en begroeting niet gedaan hiervoor excuses.



Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Valéry »

dafnl1 schreef: 19 jun 2022 17:52 Maar de plan E rijtuigen in het blauw tijdperk 3 kunnen toch ook achter een turquoise lok, natuurlijk zijn dan de turquoise plan D rijtuigen ideaal. En voor de buitenland rijders ook interessant, want plan D reedt ook in de ons omliggende landen als versterkings en koers rijtuigen. Ik weet niet of er complete stammen naar het buitenland reden, Misschien in de buurlandtreinen van Den Haag-Keulen via Venlo, maar dat waren alleen plan N en K rijtuigen dacht ik
Turquoise (of: turkoois) was in 1956 passé, dus met tijdperk IIIa. Plan E kwam nog net vóór de klassenverlaging van juni 1956 in de typen B, C en CDK, vanaf juni 1956 dus A, B en BKD. De laatstgenoemde had vier coupés met zijgang, maar werd in de jaren 1960-1962 verbouwd tot RD. Eén coupé werd als pantry bij de keuken getrokken. De andere drie werden samen een open restauratieafdeling met 22 zitplaatsen.
Een turquoise E-loc met blauwe plan-E-rijtuigen past dus slechts in één jaar spoorweggeschiedenis. Die moeten dan ook nog de derde-klassebordjes hebben.
Complete stammen van plan-D-rijtuigen reden onder meer tussen Amsterdam en Bad Harzburg, weliswaar tot/vanaf Hengelo versterkt met enige plan E. Voordat plan W1 vanaf 1966 in het buurlandverkeer Amsterdam-Arnhem-Keulen in dienst kwam, werden ook daar stammen plan D ingezet. Enkele reden, in plaats van naar Keulen, over Oberhausen en Hagen door tot Bebra/Bad Wildungen. Die buurlandstammen werden versterkt met een uit plan E en soms nog een ex-blokkendoos bestaand treindeel naar/van Nijmegen. Gesplitst en gecombineerd werd altijd op spoor 6 in Arnhem, dat een kruiswisselverbinding met “perronvrij” spoor 5 had.
In de buurlanddienst over Venlo reed inderdaad plan K met plan N, vaak met een DIV-bagagerijtuig en tot/vanaf Venlo versterkt met plan D.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door Mack »

feb 2023 en nog geen piko plan E :(


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Plan E rijtuigen

Bericht door WilcoV »

En die gaat er ook volgend jaar niet komen en ook het jaar daarna niet enz. Als er al eens NS rijtuigen in N spoor uit gaan komen zullen dat eerder ICR rijtuigen zijn omdat daarvan met de mallen veel meer tijdperk varianten zijn te produceren en dus een grotere kans om de kosten er uit te halen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie