Waaraan erger jij je op een forum ???

Hier is ruimte voor Polls.
Plaats reactie

Wat iriteerd jou het meest??

Reageren zonder verder te lezen
12
14%
Geen respect voor een mening hebben
53
61%
Gezeur over wel of niet digitaal
5
6%
Afzeiken van besturingssystemen
3
3%
Kritiek uiten op werk van een ander
14
16%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

Na al het ge%#$%$#%kel van de laatste tijd wellicht eens verstandig om eens een top 5 op te stellen van irritaties. Weet een ieder waar hij rekening mee kan houden voor er een reactie word gegeven.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Michiel »

Hmmm.... ik erger me niet snel aan iets of iemand. Soms vind ik een reactie ongepast, overdreven of naast de kwestie, maar dat hoort er ook een beetje bij. We zijn nu eenmaal allemaal verschillend.

Ik erger me wel een beetje aan al die mooie schaal N modelletjes dat "jullie, Hollanders" hebben, en dat "wij, Belgen" het veelal moeten stellen met een handvol spul van vorige eeuw. (dichterlijke overdrijving) ;)

Maar dat is naast de kwestie, deze optie staat niet tussen de meerkeuze antwoordjes. Dus ik zwijg weer. :D


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Marcel »

Ik ben het met Michiel eens.
Waar we wel voor moeten oppassen zijn lange discussies die van kwaad tot erger gaan,en Hans weer moet ingrijpen.
Ik denk niet dat dit nodig hoeft te zijn,merk je dat het een hete strijd gaat worden,reageer dan niet meer en laat het rusten.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3883
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Jeroen »

Dat ligt eraan of het een beetje terecht is. Je kan best eens een punt maken vind ik. Kom op, we zijn ook geen kleine kinderen meer. Maar nodeloos afblaffen vind ik ook niet terecht.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Rob Fongers »

Wat me ergert is draaikonterij ala CohenBos.......

Daar heb ik me ook over uit gesproken en nogmaals dat was en is mijn mening. Als je te pas en onpas iets schrijft in een draadje vind ik wel dat daar een bepaalde nuance moet zijn. Als je het niet goed op papier kan vervatten is een ander verhaal als dat je de story in een draadje niet leest. Ook ik blader terug om te kijken waar ik de clou kan vinden en dat is iets wat een ieder zou moeten doen.

Buiten dat heb ik nogal eens de neiging om iemand een andere kant op te laten kijken. niet om iemand onderuit te halen of af te zeiken maar veelmeer om te laten zien dat er vele wegen naar Rome voeren......... en een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Hou dit in aub voor ogen.

@Martin,

Het heeft geen zin om hier een poll over te maken. Ik weet dat jij en Henry zich aangevallen voelen vanwege Dinamo. Echter het is jullie systeem waar jullie blij mee zijn net zoals ik met DCC. Dat plezier wordt je toch niet ontnomen door kritiek. Hou toch op. het is veel meer dat opmerkingen reacties bij mensen onttrekken waardoor kritiek terecht of onterecht naar voren komt.

M.i. moet je dit draadje gewoon met deze samenvoegen

En dan moet je er maar 5 bier van maken ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door shoven »

R Fongers schreef:Wat me ergert is draaikonterij ala CohenBos.......
Die zetten we naast het paspoortje van Rutte... :mrgreen:

Maar ook ik vind deze poll niet zo heel zinvol.
Laat iedereen in zijn waarde. Maar bedenk wel dat als je iets post dat je reacties kunt krijgen, en dat het op een forum soms minder goed overkomt dan wanneer je het zegt. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar, dan kunnen we op dit forum prima met zijn allen een leuke tijd hebben.

En nu weer over treintjes! (want daar kom ik voor)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

Die 5 bier hou ik je aan :mrgreen:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Rob Fongers »

Sjaak,

Jij moet terug rijden HIK


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robboz
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 mei 2010 19:01
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Robboz »

C'est le ton qui fait la musique.........(Het is de toon die de muziek maakt)

De narigheid is dat je de toon op een forum niet kunt horen. Dus kan je ook heel moeilijk beoordelen of iets gemeend of juist ironisch of zelfs sarcastisch is bedoeld.

Geniet op je eigen manier van je hobby en probeer niemand te overtuigen van jouw zienswijze.
Geef geen kritiek die op de persoon is gespeeld en vat als ontvanger dat ook niet zo op. Dan blijft het gewoon leuk en leerzaam.

Iedereen veel plezier gewenst!
Groet,
Rob


Gek op stoom!
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Jos »

Hmmm, ik denk dat ik eens een poll ga starten over deze poll :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

als we daar nou eerst eens een poll voor starten ;)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door spoor65 »

Ook wat mij betreft heeft deze poll geen enkele meerwaarde.

ik zal er dus ook geen stem in uitbrengen.

Ik denk zelfs, dat des te meer dingen je naar voren gaat halen, des te erger het alleen maar kan worden.
wil me graag aansluiten bij de gedachte, bezint eer ge begint, denk altijd goed na over hoe je iets zegt of schrijft op een forum. somige dingen kunnen voor je het weet verkeerd gelezen worden, word het dan ook verkeerd gelezen en krijg je daardoor een antwoord die je niet had verwacht, denk dan niet direct dat je word aangevallen, maar ook diegene die een antwoord geeft moet eerst eens bekijken of er noet ook een 2e uitleg mogelijk is.

Ook ik wil hierbij graag verwijzen naar het andere topic "sfeer op het forum" ik denk dat als er al een topic nodig is over dit soort zaken, het beter op die manier kan dan dmv deze poll, want je zult hier nooit alle ergenissen die er zijn, zijn geweest of nog gaan komen op een rij kunnen zetten, daarvoor is de lijst veels te lang want ieder ergert zich ook op zijn eigen manier, net zo goed als dat hij modelspoorbanen bouwt op zijn eigen manier.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

Daar heb je ook gelijk in, ben echter wel van mening dat het zinvol is voor nieuwe leden die twijfelen te posten. Zij kunnen zien waar ze rekening mee moeten houden in hun reacties.

Valt ook wat over te zeggen..


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door spoor65 »

Martin,

Nieuw of niet nieuw op het forum,

Omgaan met elkaar leer je niet door een lijstje van 5 ergenissen, die toevallig door 1 persoon als poll zijn neergezet,
en dit bedoel ik niet negatief hoor, maar omgaan met elkaar is nu eenmaal iets, wat je alleen in de praktijk kunt leren
maar waarbij wij ook weer rekenschap moeten houden, dat de ene daar meer feeling voor heeft dan de andere, waarbij het dus voor de ene het gevoel is van 1e klas mavo terwijl een ander het idee heeft dat het universitair nivo is.

En daar ligt ook gewoon de basis van het probleem, een basis welke niemand ooit kan uitsluiten ongeacht hoeveel woorden wij er aan willen besteden. iemand met veel feeling in omgaan met mensen in het algemeen, zal ook veel minder snel zich aangesproken voelen als er eens iets anders geschreven word dan bedoeld.

En dit is ook geen kritiek op mensen die daarin wat minder feeling hebben, want dat is nu eenmaal zo, ook daarin de vergelijking naar onze hobby, de ene is beter in electra de ander in bergen bouwen.

Maar zolang wij elkaars sterke punten dan maar mogen gebruiken en benutten, komen wij er samen wel uit.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

Poll of niet, de bovenstaande reacties maken deze draadje al geslaagd.

bedankt voor de reacties


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3546
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Schachbrett »

Er is niets mis mee om af en toe eens een poll te houden,dat iedereen weer op het zelfde spoor zit. ;)
Door hier een draadje en foto's te posten geef je wel alles bloot!!!
Op zich een goed stukje opbouwende kritiek is niets mis mee,als bouwer kun je er bruik van maken om je baan op een hoger plan te tillen.
Ik ben bijv. geen kei in elektronica,dus maak ik een bewuste keuze om analoog te blijven rijden.
En ja,het is niet moeilijk en als je aan begint wil je nooit iets anders.
Maar daar ligt voor mij niet de proiryteit van het bouwen,ik wil met leuke treinen rijden door een mooie scenery baan.
Zo heeft iedereen zijn eigen specifieke eisen voor zijn of haar baan.
Uiteindelijk blijft er maar 1 uitvoerder die zelf bepaalt wat hij wil en bouwt.
Als lezer wil het misschien heel anders doen of heb je andere eisen aan een baan.
Je kunt de keuze's van iemand alleen maar respecteren,wil je hier niet aan danMoet je niet reageren!!!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Mctrain »

Waar ik mij aan erger hier op dit forum?

Niks, nada, nul komma nul! Ik vind juist dat iedereen zeer behulpzaam is, en kritiek en sarcasme?? dat is mijn middelste naam, daar houd ik wel van, ( om te geven, en om te nemen). Ook al stel je ( voor sommige mensen) domme vragen, krijg je toch een zo goed mogelijke uitleg, en als ze het niet begrijpen wat je typt, vragen ze door! Dit vind ik geweldig.

Ook op bouwverslagen lees ik altijd een eerlijk antwoord, soms met kritiek, en soms met de nodige sarcasme, dit vind ik nou juist zo leuk, eerlijk zijn over dingen, als je iets niet mooi vind, gewoon zeggen, zonder er een heel verhaal aan vast te maken. Juist daardoor help je mensen (zo vind ik), als iemand iets niet mooi vind, is het aan jou om dit te negeren, of om dit juist wel mooi te maken!
Ik weet het soms kan het lastig zijn, als jij (of ik) juist iets super mega mooi vind, en de ander juist niet, maar als jij (of ik) het mooi vind, laten zo, en als je wat aan de opbouwende kritiek hept, kan je het mooi veranderen..........

Afijn ik druip af.......

Geen ergenissen dus, alleen maar lof!

Groeten,

Arno


Gebruikersavatar

Hans S
Berichten: 145
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:35
Locatie: Zoetermeer

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Hans S »

Hallo allemaal,

Er is een irritatie namelijk vergeten... Lezen en weinig of niet reageren
Ik heb namelijk enkele onderwerpen aangesneden en er werd maar weinig of niet gereageerd.
Wat betreft kritiek leveren op een ontwerp van een treinbaan, module of iets dergelijks, ik vind het fijn want dan kan ik er wat van leren en eventuele nieuwe ideeen opdoen
of verbeteren want niemand is perfect namelijk...


Groet,
Hans


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Maurits71 »

whehehe, ga ik er ook een aan toevoegen, reageren op berichten die 5 jaar oud zijn.


ps. Hans, als er niet gereageerd wordt dan is dat regelmatig een teken dat er zat informatie op het forum over een bepaald topic / vraag te vinden is en dus mensen zo iets hebben als je zelf niet de moeite neemt om te zoeken neem ik niet de moeite om voor de zoveelste keer een antwoord te geven.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door martindomburg »

M: Vooral dat onderschrift eronder :lol: :lol: :lol:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Redskin »

Mooi initiatief Martin! Mensen komen op forums bij elkaar om vragen/kennis/ervaringen en hun moois met anderen te delen. Heel soms doet men dat op een manier die de lezer verkeerd kan uitleggen. En omdat we elkaar niet kunnen zien (lachen, boos, vragend, plagen, etc.) gaat dat dan wel eens mis. Smileys zijn wat dat betreft een handig middel voor de non-verbale communicatie. :) De poll zou trouwens ook kunnen zijn wat we goed aan een forum vinden of wat er beter kan. Vaak focussen we ons op de 0,01% waar het misgaat, terwijl dus 99,9% juist goed gaat. :lol:


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Waaraan erger jij je op een forum ???

Bericht door Maurits71 »

:o :o we zijn ons er van bewust dat we een topic uit 2010 weer in leven hebben geroepen he ?


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie