Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Hier is ruimte voor Polls.

Wie wil er een Hondekop (Mat 54) in N-spoor en in welke kleur zien jullie deze het liefst?

Groen met gele snor
53
24%
Geel
74
34%
Olijfgroen met bloedneus
31
14%
Benelux uitvoering
62
28%
 
Totaal aantal stemmen: 220


henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door henny »

Ik zou heel graag nu de hondekop Benelux trein in de n spoor . Dan heb ik bijba alle hondekop.


Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Pjotr »

Ik denk dat je je dan het beste tot Rob Bisschop kunt wenden. Hij bouwt Piko Hondekoppen om naar de Benelux variant.
Afgelopen weekend heb ik er eentje kunnen bewonderen op de beurs in Houten. Kwaliteit is goed, dus heb ik er één bij hem besteld.

Op basis van het commerciële plaatje is de kans is volgens mij klein dat Piko deze op korte termijn uitbrengt. De kap is namelijk substantieel anders. Dat betekent nieuwe (dure) mallen ontwikkelen. Daarnaast is de verwachte oplage voor de Benelux versie veel kleiner dan bij de huidige bestaande varianten, waarbij men met één mal kon werken.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door WilcoV »

Daarnaast is de verwachte oplage voor de Benelux versie veel kleiner dan bij de huidige bestaande varianten, waarbij men met één mal kon werken.
En toch valt dit te betwijfelen. De markt voor een Benelux stel is in principe juist groter omdat deze zowel voor de Nederlandse als de Belgische markt interessant is en de overige hondekoppen alleen voor de Nederlandse markt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Pjotr »

Dat kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot de Belgische markt voor N-spoor is. Gezien de uitgebrachte modellen, lijkt deze mij wat kleiner dan de Nederlandse markt.

Intussen heeft Rob er wel weer een aantal uitgeleverd. Dus neemt de behoefte aan de vraagkant daardoor weer wat af.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Michiel »

Inderdaad. Ik heb totaal geen interesse voor hondekoppen, maar het Beneluxstel zou ik wel aanschaffen... in originele NMBS uitvoering met zandgele streep natuurlijk. ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door WilcoV »

Natuurlijk is de Belgische markt kleiner dan de Nederlandse. Een Benelux stel (net als de overige Benelux varianten zoals de Plan W en ICR inclusief locs) is echter interessant voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt en die samen zijn altijd weer groter dan alleen de Belgische of alleen de Nederlandse markt.
Als ik eerlijk ben, ik heb Rob zijn stel maar mocht Piko een Benelux uitbrengen dan komt die er gewoon bij en dan het liefst een Nederlandse en een Belgische variant.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Michiel »

Ik heb ook de indruk dat de Beneluxtreinen een meer dan gewone affiniteit wegdragen bij zowel Nederlanders als Belgen. Het is toch een symbool voor onze nauwe banden en grenzenloze samewerking. Geen andere trein heeft deze symbolische waarde. Ook ik vind dat de Beneluxtreinen net dat ietsje meer hebben.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Pjotr »

Het wordt saai, maar ik ben het helemaal met jullie eens. De Benelux treinen in het algemeen hebben al heel lang mijn aandacht. Zeker omdat ze destijds op een afstand van 100 meter in de meest wisselende samenstellingen langs mijn woonwijk voorbij kwamen. Misschien dat ik in dat kader me eens ga verdiepen in een 3D ontwerp van een 2550-serie. Naast onze nauwe banden en grenzeloze samenwerking is het een hele mooie loc.
Binnenkort maar eens op zoek naar tekeningen.

En als Piko het Benelux treinstel alsnog uitbrengt, dan schaf ik 'm zeker aan.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door henny »

Hallo ik heb alle 3 de hondekop ik ben trot de mat54 in bezit te hebben. Als nu de hondekop Benelux nog uit komt ook in de n-spoor en de plan v of u trein ik rij alleen ns . Groetjes Henny



tijdperk3
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jan 2018 17:49

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door tijdperk3 »

Pjotr schreef: 11 dec 2019 11:25 Het wordt saai, maar ik ben het helemaal met jullie eens. De Benelux treinen in het algemeen hebben al heel lang mijn aandacht. Zeker omdat ze destijds op een afstand van 100 meter in de meest wisselende samenstellingen langs mijn woonwijk voorbij kwamen. Misschien dat ik in dat kader me eens ga verdiepen in een 3D ontwerp van een 2550-serie. Naast onze nauwe banden en grenzeloze samenwerking is het een hele mooie loc.
Binnenkort maar eens op zoek naar tekeningen.

En als Piko het Benelux treinstel alsnog uitbrengt, dan schaf ik 'm zeker aan.
Klein beetje topic vervuiling, maar ik zou me aanbevolen voor een kap. Dus als iemand zin en tijd heeft graag. Ik kan niet 3-d tekenen anders zou ik hem zelf maken. De Benelux hondekop heb ik een keer bij Rob Bisschop gekocht. Niet de Piko uitvoering maar de 3-d kap. Maar als Piko er mee mocht komen. Ook leuk voor de verzameling.


Groeten, Peter

TonN
Berichten: 400
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door TonN »

Bisschop verkoopt kappen van de treinstellen die ze gebruiken voor de benelux. Ik heb in Houten zo'n stel meegenomen. Misschien moet je even bij hem vragen.


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Modelbouwerke »

WilcoV schreef: 11 dec 2019 10:35 Als ik eerlijk ben, ik heb Rob zijn stel maar mocht Piko een Benelux uitbrengen dan komt die er gewoon bij en dan het liefst een Nederlandse en een Belgische variant.
Wilco, kan je even verduidelijken.
Was er nog een duidelijk verschil tussen NS en NMBS?
Of enkel de B en NS op de zijkant?

Grtz Erik.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door WilcoV »

Het verschil is puur de nummering.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Modelbouwerke »

WilcoV schreef: 15 dec 2019 15:34 Het verschil is puur de nummering.
Okay.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Mack »

ik heb er een kant en klaar van Rob gekocht , echt prachtig


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Valéry »

De hondekoppen van Piko zijn technisch en uiterlijk zeer geslaagd en hebben de h0-modellen duidelijk overtroffen. Ik heb ze allemaal, de 40290 (groen met gele biezen van vóór de huisstijl van 1968) zelfs tweemaal. Ik verlang nog steeds naar Benelux-varianten, die ik meteen in zowel NS- als NMBS-uitvoering — alleen de opschriften verschilden — zou aanschaffen. Hopelijk komen Piko en Scaletrading nog eens over hun commerciële aarzelingen heen.
Groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Ipio
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Ipio »

Valéry,

Aan Wim Wolters van Scaletrading ligt het niet.

Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Ronald2016 »

Benelux moet een hele nieuwe mal voor gemaakt worden en kunnen ze niet naar mijn weten in andere uitvoeringen uitbrengen. Dus het terug verdienen van de mal lukt dan niet.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

TonN
Berichten: 400
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door TonN »

Ik denk dat een hondekop 4tje commercieel interessanter is.
Weliswaar 4 nieuwe mallen en hogere prijs maar ook legio varianten. En een intercity naar het noorden of oosten had altijd wel een 4tje.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4077
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Ad_M »

TonN schreef: 28 feb 2020 10:21 Ik denk dat een hondekop 4tje commercieel interessanter is.
Weliswaar 4 nieuwe mallen en hogere prijs maar ook legio varianten. En een intercity naar het noorden of oosten had altijd wel een 4tje.
Ook dit heb ik gevraagd aan "hun", die stap durven ze dus ook niet :cry:
Gevalletje nare ervaringen en meer (financieel risico is te groot)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door henny »

De bennulux hondenkop n-spoor komt in juli uit .dat vindt ik wel prachtige .ik hoop dat ook de plan u in geel en rood ook in 1.160 uit komt dat vindt zo'n prachtige trein en de2 trein een tweedelige in de n-spoor .dit zou ik graag willen.



henny
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2017 20:51

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door henny »

Hoi ik mis ook in de n-spoor de mat 64 hopen dat ze deze ook uit brengen.


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5027
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door neudalhausenstadbahn »

henny schreef: 18 feb 2023 13:30 De bennulux hondenkop n-spoor komt in juli uit .dat vindt ik wel prachtige .ik hoop dat ook de plan u in geel en rood ook in 1.160 uit komt dat vindt zo'n prachtige trein en de2 trein een tweedelige in de n-spoor .dit zou ik graag willen.
Er komt eeen hondekop in benelux kleuren uit maar geen benelux hondekop want die hebben een andere bakindeling en zien er daardoor heel anders uit ;)

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Mickdeg
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:15

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door Mickdeg »

Van de Benelux hondekop zouden in ieder geval een Nederlandse en een Belgische nummervariant kunnen uitkomen en dat dan in twee kleuren maakt al vier verschillende... maar goed, daar is niet voor gekozen. Jammer...


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hondekop (Mat 54) in N-spoor van Piko

Bericht door WilcoV »

henny schreef: 18 feb 2023 13:30 De bennulux hondenkop n-spoor komt in juli uit .dat vindt ik wel prachtige .ik hoop dat ook de plan u in geel en rood ook in 1.160 uit komt dat vindt zo'n prachtige trein en de2 trein een tweedelige in de n-spoor .dit zou ik graag willen.
Als je inderdaad genoegen neemt met voor relatief toch wel veel geld een gewone Mat 54 in Benelux kleuren te accepteren is het een redelijk alternatief. Let wel op het is GEEN Benelux treinstel (Mat 57). De Benelux stellen hadden zoals al eerder aangegeven een andere bakindeling qua ramen en deuren, maar ook op elk rijtuig één stroomafnemer boven de cabine. Het door PIko uit te brengen treinstel wordt 'slechts' een Mat 54 in de kleuren van een Benelux treinstel. Nogmaals als je genoegen neemt met de afwijkingen heb je een leuk treinstel er bij maar persoonlijk vind ik de afwijkingen te groot.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie