NS 2400

Hier is ruimte voor Polls.
Plaats reactie

Wil jij een NS 2400 in N-spoor?

Ja, blauw!
10
13%
Ja, bruin!
27
35%
Ja, geelgrijs!
29
37%
Ja, 2530!
12
15%
 
Totaal aantal stemmen: 78


Onderwerp starter
Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

NS 2400

Bericht door Supercitroen »

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik met iemand aan het kijken of het mogelijk is in kleinserie een betaalbare, digitaal voorbereide 2400 uit te brengen. We zijn op dit moment vooral benieuwd of en hoeveel van deze locomotieven we zouden kunnen verkopen. Vandaar bovenstaande vraag.
Je kan elke variant ingeven. Wil je hem niet, dan hoef je niet te stemmen. Mocht je nog suggesties hebben: die mag je altijd plaatsen!

Groeten,
Jeroen


Gebruikersavatar

Spoors
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: NS 2400

Bericht door Spoors »

Jeroen,
Zou je eens kunnen uitleggen wat je in gedachte hebt. Handgebouwde modellen of of een kleinserie gemaakt bij een van de fabriekjes in het verre oosten? Messing, gegoten resin of 3D print. Type motoren, etc.

Groet,

Jeroen



Onderwerp starter
Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

Re: NS 2400

Bericht door Supercitroen »

Deze poll is eigenlijk pas een van de eerste stappen, voornamelijk om te zien of het de moeite waard is er meer moeite en uiteindelijk ook geld in te steken. Ik kan dus nog niet toezeggen dat er een 2400 komt en hoe de productie uiteindelijk gaat verlopen. Over de plannen wil ik wel wat vertellen.

De 2400 wordt in 3D (met 3DSmax) gebouwd en geprint. Dit geprinte model wordt gebruikt om een mal te maken, zodat er kapjes in resin kunnen worden gegoten. Of deze kapjes in kleur gegoten gaan worden of gespoten gaan worden is nog even een vraag en is afhankelijk van het kostenplaatje (prijs/kwaliteit).
Op dit moment wordt er gedacht aan een kleine mashima-motor voor de aandrijving, maar er worden ook andere opties bekeken.
Ik denk dat ik eind van deze week eens wat contact ga zoeken met mensen, om te kijken of het bovenstaande plan uitvoerbaar is. Zodra er meer nieuws is zal ik het plaatsen! :)


Gebruikersavatar

Fabioso2
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:17
Locatie: Alkmaar

Re: NS 2400

Bericht door Fabioso2 »

Pure nieuwsgierigheid!
Zijn er al vorderingen?
Mvg. :D



Onderwerp starter
Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

Re: NS 2400

Bericht door Supercitroen »

Niet echt. Er is gekeken naar de mogelijkheden en het plan zoals we het willen is uitvoerbaar. Op dit moment is er alleen nog geen zicht op kosten en dergelijke. De 2400 staat nu in verband met een aantal opdrachten even op een klein zijspoortje maar de intentie in ieder geval het 3D-model te maken is er nog steeds. Als die af is kunnen we de kosten gaan berekenen en het binnenwerk bedenken/ontwerpen.



Onderwerp starter
Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

Re: NS 2400

Bericht door Supercitroen »

Veel later dan gepland is er een start gemaakt aan een model van de 2400 voor Microsoft Train Simulator. Hoewel deze modellen niet direct naar een 3D-print kunnen, geeft het voor mij wel een goed beeld van wat waar zit en hoe de verhoudingen liggen in het 1:1 model. Hierdoor wordt het makkelijker een 1:160 model te maken.

Garanties geven over de komst van een productie kan ik op het moment nog niet. Wel wordt er in ieder geval door-ontworpen.

Commentaar leveren op de onderstaande afbeeldingen mag uiteraard. Stemmen op de poll ook nog steeds.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: NS 2400

Bericht door Mack »

ik zou voor de bruine 2400 gaan

groetjes

Mack
Laatst gewijzigd door Mack op 08 okt 2014 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: NS 2400

Bericht door Maurits71 »

ik denk dat de kleur nog even niet uitmaakt. voor mij is het simpel de prijs bepaald. praten we over een model zeg maar max € 150.00 dan is het verkoop baar alles daar boven zal lastig worden.

Hier in de UK is het meer en meer hot item om allerlei modellen zelf uit te brengen, niet alleen omdat de 2 grote fabrikanten niet een al te beste reputatie hebben kwa kwaliteit maar ook vanwege het feit dat ze 2 a 3 jaar achter lopen kwa planning.

Je ziet hier dat zolang het onder de £ 100,-- blijft men besteld, zelfs al moet alles nog gedaan worden, erboven is de interesse minimaal.

grootste vraag uiteraard wordt wat wil je er zelf aan verdienen, iedereen weet wat een motortje kost, iedereen kan inschatten wat jij voor een 3d geprint kapje moet betalen dus het verschil is redelijk simpel te berekenen.

Begrijp me niet verkeerd, voor niets gaat de zon op, ik snap dat je er heel veel tijd insteekt, dat dat ding niet vanzelf in elkaar gezet wordt, noem maar op echter jou eigen marge bepaald of het een succes wordt of niet.

afhankelijk van de prijs heb je zo maar kans dat ik 2 a 3 stuks bestel :) jeugd sentiment

Maurits


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: NS 2400

Bericht door Hoontje »

Daarrnaast is dit model al vaker in 3D ontworpen. Wellicht is het iets om alleen onderstellen te leveren of gespoten kapjes? Of een samenwerkingsverband tussen de verschillende ontwerpers?

Groetjes,
Hoontje



henri m
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2013 19:11

Re: NS 2400

Bericht door henri m »

Misschien is mijn ideetje van een verkeerde orde, maar het lijkt mij leuk om daar een plastic bouwdoos van te hebben.
Maar dan in LGB schaal zeg maar...

Henri


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: NS 2400

Bericht door Mack »

beste is Piko ze maak dan zo 125 euro en koop ik er wel een paar bruine
van de 2200 ook 2 besteld


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Plaats reactie