Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Hier is ruimte voor Polls.
Plaats reactie

Heeft u belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail

Ja, dat wordt dan een rode.
47
40%
Ja, ik ga voor een gele
50
42%
Nee, geen belangstelling, dank u.
21
18%
 
Totaal aantal stemmen: 118


Onderwerp starter
JacZ
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:28
Locatie: Heeze

Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door JacZ »

Zoals wellicht bekend heeft Rocky-Rail op de beurs in Neurenberg in 2015 een model laten zien van de NS Plan U in H0. Volgens de laatste berichten komt er rond oktober een definitieve versie in twee kleuren, roodbruin en geel. Dat heeft mij er toe gebracht om deze fabrikant een mailtje te sturen met het verzoek om ook een versie in schaal N uit te brengen. Het antwoord kwam verrassend snel, binnen enkele minuten. Men bekijkt, uiteraard, eerst of het model in H0 een succes wordt en afhankelijk daarvan zou er het jaar daarop eventueel een model in N kunnen verschijnen.

Vandaar deze poll, die ook gezien kan worden als een petitie. Ik hoop op voldoende steun van alle N-spoorders voor een klassiek te noemen Nederlands model. Meerdere keuzes (gele en/of rode) zijn mogelijk.

Jac


Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Ad_M »

:mrgreen:


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Doolemeister »

Natuurlijk heb ik belangstelling, maar wel voor een schappelijke prijs.
Geen Minitrix koploper prijzen :twisted:

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Overdijk »

Ik heb wel interesse, idd geen Minitrix prijzen. Maar als ze dezelfde koers varen als Piko of de 1300 van Startrain (is dat niet uit dezelfde stal, Startrain en RockyRail?)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
JacZ
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:28
Locatie: Heeze

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door JacZ »

Omdat enig jeugdsentiment mij niet vreemd is ga ik zelf voor een rode. Ik hoop dat Rocky-Rail Piko als lichtend voorbeeld ziet.

Jac


Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air
Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Jelle »

Ik ga dan zeker voor de rode, uit puur jeugdsentiment. Als jochie mocht vroeger ik met m'n vader mee op de bok. 8-)

Maar ook de gele roept nog warme jeugd herinneringen op. Dus die zou ook een plekje kunnen krijgen. :D

Mits de prijs natuurlijk aanvaardbaar is.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Rick »

Geel en rood zijn welkom maar inderdaad niet voor Minitrix Olympische Koploper prijzen.


Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door PaulF. »

Hier ook interesse; Zowel rood als geel :D
(Maar, als het kan natuurlijk, inderdaad wel in een betaalbare prijsklasse... ;) )


Vriendelijke groet,
Paul Franje.

hans-diesel
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 feb 2015 21:30

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door hans-diesel »

Ik heb nee gestemd. Niks tegen Plan U. Ik heb alleen niks met treinstellen. Veel plezier verder.

Hans


Met vriendelijke groet, Hans

West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West

analoog op Tomix Fine Track

garco
Berichten: 253
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door garco »

Nee niemand wil veel geld betalen natuurlijk!
Maar wat is een normale prijs?
Ik zou 250 euro voor een driedelig treinstel van goede kwaliteit een gerechtvaardigde prijs vinden. Dat betaal je ook voor een Koploper dus...
Men wil het nog goedkoper? Is dat reëel?


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/

Peter
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Peter »

garco schreef:Dat betaal je ook voor een Koploper dus...
En die rijdt bedroevend slecht voor dat geld..... :?

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4076
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Ad_M »

Zelfs met een Maxon motor kom je grip te kort
Maar kruipen kan die dan wel weer :lol:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Mack »

HO kosten ze 375 euro, mij benieuwd wat ze in N gaan kosten?,

hoop ze ongeveer even duur gaan kosten als de Piko hondekop ,

dat een goede prijs, vindt ik

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Ipio
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Ipio »

JacZ schreef:Zoals wellicht bekend heeft Rocky-Rail op de beurs in Neurenberg in 2015 een model laten zien van de NS Plan U in H0. Volgens de laatste berichten komt er rond oktober een definitieve versie in twee kleuren, roodbruin en geel. Dat heeft mij er toe gebracht om deze fabrikant een mailtje te sturen met het verzoek om ook een versie in schaal N uit te brengen. Het antwoord kwam verrassend snel, binnen enkele minuten. Men bekijkt, uiteraard, eerst of het model in H0 een succes wordt en afhankelijk daarvan zou er het jaar daarop eventueel een model in N kunnen verschijnen.
Vandaar deze poll, die ook gezien kan worden als een petitie. Ik hoop op voldoende steun van alle N-spoorders voor een klassiek te noemen Nederlands model. Meerdere keuzes (gele en/of rode) zijn mogelijk.
Jac
Beste Jac,

Ik hoop dat de fabrikant van Rocky-Rail nu wel door pakt met die Plan-U, in het verleden ook een mailtje gewaagd met het verzoek om een Model (Mat'54 4 delige treinstel) die met veel bombarie werd gepresenteerd dat die in HO zou uit komen ook in N en het verzoek inclusief de Benelux stellen. Uiteraard, eerst of het model in H0 een succes wordt (ging niet door) en het jaar daarop eventueel een model in N te kunnen presenteren.(ging jammer ook niet door)

Ik hoop echt dat hij nou eens door zet en mooi Plan-U op de baan zet in N uiteraard.

Mvg. Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Richard1435
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 okt 2014 20:53

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Richard1435 »

Hallo

Ik heb gestemd voor een rode, ook weer uit puur jeugdsentiment.

Groet,
Richard


Gebruikersavatar

Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Nthusiast »

Ik zou ook graag een gele Plan U willen hebben. Op de website van Phildie staat al een tijd lang een aankondiging voor een plan U in N en de foto's die erbij staan zien er goed uit. Als Rocky-rail dat ook voor elkaar krijgt voor een Piko-achtige prijs...

Maar we moeten dus eerst onze HO collega's overhalen hun versie te kopen, zodat wij ook een kans hebben. Dat gebeurt vast nooit andersom met Nederlandse modellen.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

augimily
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:08

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door augimily »

De rode lijkt mij helemaal mooi.
Groene (met gele snor) heb ik in de collectie.

De rode en blauwe zouden daar mooi bij staan..



Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Rick »

Je weet niet wat een plan U is vermoed ik.



Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Valéry »

Een Rooie Sien in N voor ≤330 € wil ik wel hebben, mits de stroom afhankelijk van de rijrichting alleen door het voorop lopende rijtuig wordt opgenomen. Dit is helaas niet gebeurd bij de VT11.5 van Roco/Fleischmann, de NS/SBB-TEE van Minitrix en de 624 van Piko, wel bij de VT12.5/612 van Fleischmann. Toch blijft de dieseldrie plan U, die inderdaad nooit (engelen-)blauw geweest is, typisch materieel voor secundaire lijnen. Als hoofdlijnmaterieel zijn ze slechts kortstondig ingezet, en wel als versterkings-IC tussen Groningen en Den Haag (met z'n drieën gekoppeld) en in enkele stopdiensten Nijmegen-'s-Hertogenbosch. Toen waren ze al geel en reden ze onder de draad.
Daarom zou ik een dieseldrie mat.'34 prefereren. Die kan de sfeer oproepen van de jaren '50 op de hoofdlijnen, die toen nog niet alle geëlektrificeerd waren. Deze diesels met hun oer-stroomlijnvorm hebben, na in 1938 van het toen geëlektrificeerde Middennet te zijn verdreven, alle uithoeken van het NS-net wel ooit bereikt, afgezien van Zuidoost-Limburg. Na elektrificatie van Nijmegen-Vlissingen en Roosendaal-Antwerpen in 1957 en van Alkmaar-Den Helder in 1958 dienden ze t/m 1963 hun carrière uit rond knooppunt Hoorn en in het noorden en oosten. Daar maakten ze nog lange ritten Enschede-Roermond v.v.
Mat.'34 heeft als enige nadeel voor een model de ongelijke lengte van de kopbakken. Wel kunnen de aandrijving en de stroomafname mooi symmetrisch in de betrekkelijk korte middenbak op de 2×3 assen van de jakobsdraaistellen. Verder is twijfelachtig of er onder de 55-plussers, want zo oud moet je nu zijn om deze dieseltreinen te hebben gekend, voldoende belangstelling bestaat voor een economische serieproductie. Maar niet geschoten is altijd mis ...


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

FidOo
Berichten: 5629
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door FidOo »

Valéry schreef:mits de stroom afhankelijk van de rijrichting alleen door het voorop lopende rijtuig wordt opgenomen. Dit is helaas niet gebeurd bij de VT11.5 van Roco/Fleischmann, de NS/SBB-TEE van Minitrix en de 624 van Piko, wel bij de VT12.5/612 van Fleischmann.

Nou ik hoop welgemeend dat ze letterlijk stroomafname op alle bakken regelen. Dit is veel bedrijfszekerder voor iedereen.
Behalve mensen die dus met ouderwetse blokschakelingen rijden.
En laat nou over die Fleischmann een hoop gedoe te zijn op diverse forums i.v.m. met deze stomme omschakeling.
Dit is in het huidige digitale tijdperk gewoon niet handig en dus absoluut niet wenselijk op een nieuw model.

Maar voordat het zo ver is zijn we nog wel 10 jaar verder vermoed ik. Rocky-rail (en hun nieuwe partner Kombimodell en aanhangsels) lijken een beetje een stille dood zijn gestorven.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Nijboer
Berichten: 899
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Nijboer »

Onder het mom van "beter te duur dan niet te koop" een ja gestemd.



Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Is er belangstelling voor een Plan U van Rocky-Rail ?

Bericht door Valéry »

stroomafname op alle bakken regelen. Dit is veel bedrijfszekerder voor iedereen.
Probleem voor analoogrijders is dan wel, dat de stroomloos schakelbare secties veelal te kort zijn. Bedrijfszeker voor digitaalrijders en tegelijk aanvaardbaar voor analoogrijders zou stroomafname door de middenbak zijn. Nog mooier zou zijn, ook de aandrijving in de middenbak van de model-Plan U onder te brengen, en dan letterlijk onder, om de vrije doorkijk op raamhoogte en liefst ook de binneninrichting zo min mogelijk te hinderen. Dat dit kan, bewijst de ±25 jaar oude SVT «Köln» alias VT06 van HobbytraiN. Deze duwt alleen zijn voorste rijtuig voorbij de (ouderwets-analoge) treinbeïnvloedingssectie voor een stoptonend sein; bij de aanleg kan hiermee rekening worden gehouden. Zo'n aandrijfconcept levert met zowel digitale als analoge aansturing rijrichtingneutrale rijeigenschappen op. Het hondekop-tweetje van Piko rijdt immers ook prima met de niet-aangedreven Bk voorop. Ook uit dit oogpunt zou ik een model-mat.'34 verkiezen.
Die (S)VT heeft schortplaten. Daartussen kon de aandrijving (motor & cardans) ter hoogte van de rijtuigvloer worden verdekt, zoals ook bij Piko's hondekop. Plan U heeft schorten alleen onder de mBDk, niet onder de middenbak. Een aangedreven tussenrijtuig zou dus zijn motor wel boven op de vloer moeten krijgen. Wat er dan nog aan vrije doorkijk overblijft, laat zich raden.
Ook in dit opzicht is een model-mat.'34 in het voordeel. Dat oer-drietje kan in zeven historische kleur- en opschriftvarianten worden gemaakt: museumgrijs, 2× olijfgroen en 4× engelenblauw. Ze werden immers al vóór de algemene klassenverlaging van 1956 geleidelijk van groen in blauw overgeschilderd (als eerste treinstel 152 in 1954), kregen in 1959/1960 gele eersteklasstrepen en de treinstellen 157 en 169 nog de experimentele snor.
Vraag blijft bij zowel Plan U als mat.'34, of de Nederlandse markt groot genoeg is voor een N-model dat niet veel duurder zal mogen zijn dan € 320.
Laatst gewijzigd door Valéry op 05 dec 2016 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Plaats reactie