Decoder inbouwen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Decoder inbouwen

Bericht door EJvH »

Hallo,

Ik heb even een vraag het wordt niet de eerste keer dat ik een decoder ga inbouwen , maar hoe zat het ook alweer het is een tijd geleden dat ik een decoder heb ingebouwd.

Heb hier 2 mini keuhn decoders liggen zonder stekker als ik een loc koop die digitaal voorbereid is en ik stop een sate prikker in het gaatje waar zo decoder in hoort en daan soldeer ik de juiste draad aan dat ging toch ook?

Mvg
Erik


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Decoder inbouwen

Bericht door shoven »

EJvH schreef:Hallo,

Ik heb even een vraag het wordt niet de eerste keer dat ik een decoder ga inbouwen , maar hoe zat het ook alweer het is een tijd geleden dat ik een decoder heb ingebouwd.

Heb hier 2 mini keuhn decoders liggen zonder stekker als ik een loc koop die digitaal voorbereid is en ik stop een sate prikker in het gaatje waar zo decoder in hoort en daan soldeer ik de juiste draad aan dat ging toch ook?

Mvg
Erik

Wees eens wat duidelijker. Welk gaatje bedoel je? En wat wil je in hemelsnaam met die sate prikker?
(Lees aub ook ff je zinnen na voordat je op "Bevestig" drukt)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Decoder inbouwen

Bericht door EJvH »

Sorry dat mijn zinnen soms onduidelijk zijn .

Wat ik bedoelde is het volgende , in een loc die digitaal voorbereid is heeft toch een dummy stekker , als ik nu de decoder draden aan de buitenkant soldeer waar de decoder normaal wordt ingeplugd .

Maar ik zorgt dat er in de aansluiting van de decoder printplaat geen soldeer komt door middel van een tandenstoker.

Want ik heb hier verschillende kleine decoders zonder stekker en wil zo decoder voor een lok gebruiken , hopelijk is het nu duidelijk genoeg.

Erik


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Decoder inbouwen

Bericht door Ronald2016 »

Ik snap de tandenstoker ook niet, ook niet na het nieuwe antwoord.

En ik zal zelf niet een decoder met draad in een digitaal voor bereide solderen, koop ik liever voor die 25 euro een steek en dan weet ik meteen dat ie goed zit en werkt.
En die met draad bewaren, wanneer ik een loc heb waar ik die daadwerkelijk voor kan gebruiken.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
EJvH
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 apr 2016 18:54

Re: Decoder inbouwen

Bericht door EJvH »

Ik heb er ook even over na gedacht en het is inderdaad geen slim idee en achter gezien is het inderdaad slimmer om gewoon een decoder erin te stoppen ipv te solderen wat Ronald2016 al zei.

Groetjes
Erik


Plaats reactie