z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door martjo »

Goedemiddag forumgenoten,

momenteel gebruik ik de witte z21 start met multimaus om mijn treinen te laten rijden. Nu ben ik voornemens om de router met vrijschakelcode aan te schaffen en naast de multimaus (als dat kan) ook de Z21 app te gebruiken. Niet op de telefoon maar op de chromebook. Mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die, a, weten of de Z21 app op een chromebook gebruikt kan worden en, b, indien ja, er dan ook mensen zijn die dit op deze wijze doen en wat de ervaringen zijn?
Nog een korte 2e vraag. Hoeveel loc's kan ik gelijktijdig bedienen in de app 1 of 2?

Reden chromebook: Ik vind het scherm van een telefoon te klein en ik heb geen tablet. Ik heb wel 2 chromebooks die feitelijk als tablet (maar dan met toetsenbord) worden gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

groeten Martin


Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 538
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door Momfer »

Als het een "gewone" Android App betreft, dan kan dat op sommige chromebooks. De lijst van compatible chromebooks is bij google te vinden: LINK

Ik heb geen idee of het werkbaar is. Wellicht kan iemand anders je daar meer over vertellen.


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL

Onderwerp starter
martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door martjo »

Hoi Rico,

bedankt voor je reactie. Mijn chromebook staat er in ieder geval tussen, dus dat geeft hoop. Ik had inderdaad graag wat ervaringen vernomen, maar dan moet er natuurlijk wel iemand zijn die op deze wijze de treinen bestuurd haha. Dus ik hou me aanbevolen en anders zal ik aan de tablet moeten, mocht de chromebook niet lukken.

Groeten Martin



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door FidOo »

Ik gebruik de app op een telefoon en op de tablet. Op die laatste kan ik inderdaad 2 loks tegelijk bedienen. Ik ga er vanuit dat de app voor een tablet gelijk is als je chromebook. Maar je kunt die app toch alvast downloaden en uitproberen in demo Modus..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door martjo »

Hoi Joost,

ook bedankt voor je reactie. Demo gedownload en inderdaad dubbele besturing is mogelijk. Daar ben ik blij mee. Kan ik dan ook de multimaus er nog naast gebruiken? In dat geval zou er iemand bv kunnen rangeren terwijl de hoofdsporen apart 'bewaakt worden'. Ik moet zeggen dat ik steeds positiever wordt. Het lijkt voor een leek als mij de ideale oplossing ipv computers of dure centrales.


Groeten Martin



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door FidOo »

Ja ook dat is prima mogelijk. Heb hier dan ene profiboss en geen multimaus maar dat zou verder geen verschil moeten maken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door martjo »

Nou super. Ff kort door de bocht uitleg: Wil een baan bouwen waar 3 treinen onafhankelijk kunnen rijden, 2x hoofdspoor en een keer nevenspoor. Daarbij een stukje haven met rangeermogelijkheden. (Heel klein hoor, 3 spoortjes) Dan is de dubbele besturing op de chromebook en de multimaus als extra prima voor mij. Nogmaals dank Joost!!!

groeten Martin



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door FidOo »

Geen enkel probleem. Lijkt in grote lijnen wel op wat ik zelf heb. Maar ik kan (als ik itrain goed ingeregeld zou hebben.) ook automatisch rijden.

Kijk maar eens naar mijn draadje.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
martjo
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2016 08:06
Locatie: Terneuzen

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door martjo »

Gaaf Joost, das even een ander project dan waar ik mee bezig ben. Ik ga je draadje zeker volgen. (Wel wat actiever worden weer :-) :-) )
Dat Kieler kanaal geeft gelijk inspiratie voor mijn haventje.

groeten Martin



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: z21 Start met vrijschakelcode Z21 app op chromebook?

Bericht door FidOo »

thanks voor de complimenten, ja echt heel actief is het draadje ook niet. Dit komt ook vooral doordat ik veel ombouwwerk doe, gekoppeld aan een drukke baan en prive laat dit weinig tijd toe voor de baan helaas.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie