Workshop Koeien verven.

Volgende week tijdens onze Noviteiten presentatie 2019 zal Geke van Petegem een workshop koeien verven geven.
https://www.n-spoorstore.nl/events/events/blog

1e ronde: ca. 11:00 tot ongeveer 11:45 eerste ronde a 5-8 mensen.
Elk 5 koeien en/ of paarden.
N of H0, alles mag

2e ronde: ca. 13:00-13:45

3e ronde: ca. 14:00-14:45

Bij voldoende belangstelling nog een 4e ronde

Kosten 0,00

Graag even aanmelden via info@freebit.nl

welke locdecoder?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Willempie

Re: welke locdecoder?

Bericht door Willempie » 15 dec 2017 19:35

Dat stukje plakband tussen motor en frame, is absoluut niet nodig en zegt alleen iets over degene die de ombouw aan het doen is, die heeft geen idee hoe het wel moet of hoe het wel werkt.

Groetjes

spoor65

Bericht door spoor65 » 15 dec 2017 21:15

En waar dan de kracht van o.a. dit forum weer van pas zou kunnen komen.

Aangezien iedereen die digitaal wil gaan rijden, het een keer zal moeten leren.

Nadeel is dan dat het soms wat meer tijd kost, via geschreven tekst en foto`s, dan wanneer je iemand om de hoek hebt wonen, die het je kan leren door het te laten zien en doen in zijn bijzijn.
Waarbij gesproken woorden, met de bijbehorende intonaties, vaak zoveel makkelijker te begrijpen zijn, dan geschreven woorden, die alleen maar statisch op ons beeldscherm staan.

Dus ik hoop dat hier, ook weer via het Forum, goede uitleg en uiteindelijk, een goed en leerzaam resultaat uit gaat komen.

En voor de èèn is de materie nu eenmaal moeilijker dan voor de ander, ieder heeft zo zijn eigen specialiteiten, maar met wat geduld en goede moed van alle kanten, kan uiteindelijk iedereen ook dingen leren die niet direct zijn specialiteit is.

Daarom volg ik dit topic ook met intresse, om er ook van te leren.

mvg

Freddy

Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Onderwerp starter
scighera

Bericht door scighera » 16 dec 2017 17:54

Helaas, zonder isolatietape onder de motor (als ook aan de zijde tegenover de koolborstelhouders bleek de decoder dus door te branden... vandaar ook de vraag hier, geen idee hoe dit kon, maar zodra de multimeter binnen is zal ik eens kijken waar de oorzaak zit. En zoals aangeven de andere analoge locs ook even nameten

De loc heb ik trouwens reeds omgebouwd gekocht, met ook verlichting die aan uit ging op snelheidsverandering in plaats van op function toets

Onderwerp starter
scighera

Bericht door scighera » 16 dec 2017 18:10

spoor65 schreef:En waar dan de kracht van o.a. dit forum weer van pas zou kunnen komen.

Aangezien iedereen die digitaal wil gaan rijden, het een keer zal moeten leren.

Nadeel is dan dat het soms wat meer tijd kost, via geschreven tekst en foto`s, dan wanneer je iemand om de hoek hebt wonen, die het je kan leren door het te laten zien en doen in zijn bijzijn.
Waarbij gesproken woorden, met de bijbehorende intonaties, vaak zoveel makkelijker te begrijpen zijn, dan geschreven woorden, die alleen maar statisch op ons beeldscherm staan.

Dus ik hoop dat hier, ook weer via het Forum, goede uitleg en uiteindelijk, een goed en leerzaam resultaat uit gaat komen.

En voor de èèn is de materie nu eenmaal moeilijker dan voor de ander, ieder heeft zo zijn eigen specialiteiten, maar met wat geduld en goede moed van alle kanten, kan uiteindelijk iedereen ook dingen leren die niet direct zijn specialiteit is.

Daarom volg ik dit topic ook met intresse, om er ook van te leren.

mvg

Freddy
Klopt helemaal Freddy, voordeel van internet is wel alle beschikbare informatie? Heb al veel hier geleerd mbt bijvoorbeeld de CV programmering.
Via youtube het drybrushen van rotsen.

Nu maar even terugvallen op het oude gezegde, meten is weten.

Onderwerp starter
scighera

Bericht door scighera » 21 dec 2017 09:30

Gisteren gemeten.... geen wonder dat er rook uit kwam. De motorbehuizing zelf heeft geen kortsluiting met het chassis vreemd genoeg, maar wel alle stroomgeleiders van de wielsets naar de printplaat,.

Het gehele chassis heeft verbinding met zowel plus en min waar ik ook meet, schijnbaar niet ernstig genoeg voor analoog gebruik, maar digitaal is het dus funest.

De drie locs die ik zelf ga ombouwen zijn wel keurig (ook amper ingereden, dus geen coating beschadigingen op chassis. Dus binnenkort een poging wagen

Heiko

Bericht door Heiko » 05 jun 2018 15:24

Welke decoder kan ik het beste toepassen in de (Piko 40232 NS) Elektro Treinstel GTW 2/8 ARRIVA? D&H 12A? Of zijn er nog opties.

z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Nico Essers

Bericht door Nico Essers » 05 jun 2018 16:35

Toen ik de mijne kocht in Hilversum werdt me de DH12a geadviseerd. Ik moet zeggen dat de GTW er fantastisch mee rijdt.
Vandaag krijg ik mijn 2e GTW Arriva en ik zal deze van de zelfde decoder voorzien.

Vriendelijke groetjes Nico

Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft S88SD16-n en ServoSwitch
macOS High Sierra en iTrain 4.1.6
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN

Heiko

Bericht door Heiko » 05 jun 2018 18:33

Heb jij nog CV waardes veranderd?

z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Nico Essers

Bericht door Nico Essers » 06 jun 2018 02:59

Behalve het adres heb ik nog niets gewijzigd. Ik wil me wel nog gaan verdiepen in de cv’s.

Vriendelijke groetjes Nico

Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft S88SD16-n en ServoSwitch
macOS High Sierra en iTrain 4.1.6
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN

EJvH

Bericht door EJvH » 10 jun 2018 08:06

Het spijt mij dat ik mijn vraag hier stel , maar ik ga binnenkort mijn eerste n loc kopen een taurus loc van fleischmann ik ben bekend met de merken decoders voor H0 maar in n spoor niet.

Dus welke decoder raden jullie mij aan voor deze loc?

Mvg
Erik

Plaats reactie