PECO 55,aansturing ESU Servowitch met extension:kortsluiting
Re: PECO 55,aansturing ESU Servowitch met extension:kortslui
Had het antwoord kunnen raden!! Maar even voor de duidelijkheid. Bij permanente installatie heb je dit probleem niet.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: PECO 55,aansturing ESU Servowitch met extension:kortslui
Nope, dat klopt. Echter is weerstand enkel goed bij spanning. Niet bij mechanica
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: PECO 55,aansturing ESU Servowitch met extension:kortslui
Het heeft even geduurd maar de benodigde aanpassingen aan peco code 55 wissels heb ik hieronder in een plaatje gezet.
Aanpassingen aan de onderkant aan de door peco gemaakte verbinding tussen wisseltongen en het hartstuk:
1. Ik knip (met een mini scherp tangetje) het korte lusje onder het hart van de wissel los zodat de tongen afzonderlijk gepolariseerd kunnen worden
2. knip dan de verbindingen in het midden in de lengte door tussen hartstuk en de tongen.
3. Hartstuk heeeft nu 2 aansluitingen (knip er 1 af / isoleer m / berg m op / negeer m
Nu heb je 3 aansluitingingen:
- Hartstuk kan via de ESU Switchpilot Extension zodat icm de servo juist wordt gepolariseerd
- Tong links gaat aan de voeding linker rail
- Tong rechts aan de rechter rail
... en ze zijn allemaal geisoleerd van elkaar dus geen kortsluitingen.
Super stabiele voeding tot nu en 0 kortsluitingen gehad. Ik behoudt met deze aanpassingen het soldeerwerk aan de rail onder de wissel welke door peco is aangebracht en heb geen hete soldeerbout met mogelijk smelten van de rails tot gevolg nodig.
Aanpassingen aan de onderkant aan de door peco gemaakte verbinding tussen wisseltongen en het hartstuk:
1. Ik knip (met een mini scherp tangetje) het korte lusje onder het hart van de wissel los zodat de tongen afzonderlijk gepolariseerd kunnen worden
2. knip dan de verbindingen in het midden in de lengte door tussen hartstuk en de tongen.
3. Hartstuk heeeft nu 2 aansluitingen (knip er 1 af / isoleer m / berg m op / negeer m
Nu heb je 3 aansluitingingen:
- Hartstuk kan via de ESU Switchpilot Extension zodat icm de servo juist wordt gepolariseerd
- Tong links gaat aan de voeding linker rail
- Tong rechts aan de rechter rail
... en ze zijn allemaal geisoleerd van elkaar dus geen kortsluitingen.
Super stabiele voeding tot nu en 0 kortsluitingen gehad. Ik behoudt met deze aanpassingen het soldeerwerk aan de rail onder de wissel welke door peco is aangebracht en heb geen hete soldeerbout met mogelijk smelten van de rails tot gevolg nodig.
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan