Pagina 2 van 2

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 04 nov 2017 17:31
door nspoorkees
Ja kan maar met een ss die vanaf 2 kanten te benaderen is, zou dat niet nodig zijn, en voor een lok is dat keerlus spoor ook weer te lang, ik vermoed dus dat hij daar een hele trein wil keren en dan achteruit ergens naartoe wil... dat zou nu niet meer nodig zijn. Maar goed, met plannen die elke dag wijzigen worden we hier niet wijzer, het blijkt dat je totaal niet weet wat je wilt met je baan. Heeft verder niets meer met blokken etc. te maken. Sh*t nu klink ik ineens als Wim :shock:

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 04 nov 2017 18:06
door Arjan
nspoorkees schreef:Ja kan maar met een ss die vanaf 2 kanten te benaderen is, zou dat niet nodig zijn, en voor een lok is dat keerlus spoor ook weer te lang, ik vermoed dus dat hij daar een hele trein wil keren en dan achteruit ergens naartoe wil... dat zou nu niet meer nodig zijn. Maar goed, met plannen die elke dag wijzigen worden we hier niet wijzer, het blijkt dat je totaal niet weet wat je wilt met je baan. Heeft verder niets meer met blokken etc. te maken. Sh*t nu klink ik ineens als Wim :shock:
1. Dat mijn baanplannen wijzigden kwam door de adviezen/tips die ik hier kreeg, de laatste wijziging kwam doordat ik plotseling meer ruimte tot mijn beschikking had.
2. Op de binnenbaan en op de keerlus, waar een extra station komt, rijd ik met treinstellen zoals de Hondekop.

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 04 nov 2017 18:19
door nspoorkees
Waarom zou je een treinstel willen keren?

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 04 nov 2017 19:05
door Arjan
nspoorkees schreef:Waarom zou je een treinstel willen keren?
Ik wil zo op mijn binnenbaan rijden
Afbeelding
Is de blokindeling verder goed zo?

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 04 nov 2017 19:27
door nspoorkees
Je weet dat treinstellen zoals de Hondekop, geen voor- of achterkant hebben, en keren dus eigenlijk zinloos is? Of je moet van dat keerspoor een kopstation willen maken? Dan is het wel leuker om er een paar sporen bij te maken. Verder rij je op het binnenspoor eigenlijk verkeerd om... je zou op de binnenste ring rechtsom moeten rijden en op de buitenste linksom, net als in het echt.

Overigens denk ik dat dit keerlusje qua lengte van sporen etc. nog wel een uitdaging gaat worden maar daar mag Willempie zich druk om maken.

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 05 nov 2017 06:56
door TonN
Als ik het plaatje goed interpreteer, heb je dan geen blokmelding op de wisselstraten? Is dat niet gevaarlijk? Of heb je één melding voor de hele wisselstraat? Geeft dat niet veel beperking?
Ben nog steeds analoog rijder, maar wel met belangstelling.

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 05 nov 2017 09:20
door Modelbouwerke
nspoorkees schreef:Verder rij je op het binnenspoor eigenlijk verkeerd om...
Hoe bedoel je, hier bij ons rijden ze toch zo rond hoor :-)
Als je Belgisch voorbeeld neemt is zijn baanplan perfect :lol:

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 11 nov 2017 22:52
door Arjan
Inmiddels begonnen met digitaal rijden met de centrale DR5000.
Ik rij nu rond met twee digitale locomotieven op een testbaantje, het bevalt er goed.
Binnenkort ga ik iTrain uittesten op deze testbaan.

Re: Starten met digitaal: blokkenindeling

Geplaatst: 07 dec 2019 10:51
door janiegein
arjan,
draadje net doorgelezen en snap er lekker niets van maar wat opvalt is dat op alle bladzijden daar waar dat is geplaatst geen foto,s of filmpjes zichtbaar zijn.
alleen een stopbord, oftewel een cirkel met daarin een balk.

is de link naar een emmer niet goed ??

of ben je op ander draadje verder gegaan? dit gezien de datums in jouw draadje.