Neem de situatie voor de stopmelder vóór de omgepoolde helix, met bijvoorbeeld de diodebrugaansluiting (vb K) rechts, en links de directe aansluiting (vb J). In de eerste sectie erna, in de diodebrug links, en de directe aanluiting recht.
Indien een locomotief met wielen zowel in het ene als het andere blok staat, dan loopt de rechtstreeks via de directe verbindingen, want de diodebruggen zijn kortgesloten. De detectie van de loc zal pas gebeuren wanneer alle wielen de vorige sectie verlaten hebben? Met een lang stel (vb Eurostar met doorlopende stroomopname over alle rijtuigen) zit de neus al een heel eind verder in de helix.
Maar, zoals Wim zegt, normaal gezien is er geen probleem. Ik zat alleen maar te denken aan het "worst-case" scenario.
Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Berichten: 156
- Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
- Locatie: Enschede
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Hoi allen,
Hier even een update van mijn vraag.
Ik heb het advies van Wim uitgevoerd en wat denk je.............werkt fantastisch.
Kwam ook mooi uit want heb vier blokken opgaand en vier blokken dalend. Dus de melder is optimaal benut.
Allen weer ontzettend bedankt voor jullie hulp, adviezen, en uitleg.
Hier even een update van mijn vraag.
Ik heb het advies van Wim uitgevoerd en wat denk je.............werkt fantastisch.
Kwam ook mooi uit want heb vier blokken opgaand en vier blokken dalend. Dus de melder is optimaal benut.
Allen weer ontzettend bedankt voor jullie hulp, adviezen, en uitleg.
-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Top dat het werkt Marc en fijn dat je even de moeite neemt om dat ook te vertellen!
-
Onderwerp starter - Berichten: 156
- Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
- Locatie: Enschede
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Zeker neem ik de moeite Joost.
Ben niet altijd in de gelegenheid om direct te reageren maar doe zeker mijn best. Zoals jullie je best doen om vragen te beantwoorden en hulp te bieden.
En daarbij vind ik het belangrijk dat andere mensen op het forum hier ook van kunnen profiteren. Ik denk namelijk niet dat ik de eerste ben en zeker niet de laatste die de spoorstaven in tegengestelde richting heb door geslepen. Ik plaats dit onder de noemer enthousiasme/ beginnersfoutje. haha.
Ben niet altijd in de gelegenheid om direct te reageren maar doe zeker mijn best. Zoals jullie je best doen om vragen te beantwoorden en hulp te bieden.
En daarbij vind ik het belangrijk dat andere mensen op het forum hier ook van kunnen profiteren. Ik denk namelijk niet dat ik de eerste ben en zeker niet de laatste die de spoorstaven in tegengestelde richting heb door geslepen. Ik plaats dit onder de noemer enthousiasme/ beginnersfoutje. haha.
-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Tof dat het gelukt is, en de bevestiging dat Wim's methode werkt.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.
Dat is ook niet zo gek dat die werkt, dat is de basiswerking van de Ultieme en xTreme keerlus.
Bij de laatste doen de secties BCD dat. Het shiften van de aansluitdraden naar de brugcel. -;) via het relais.
Groetjes
Bij de laatste doen de secties BCD dat. Het shiften van de aansluitdraden naar de brugcel. -;) via het relais.
Groetjes