Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door Michiel »

Neem de situatie voor de stopmelder vóór de omgepoolde helix, met bijvoorbeeld de diodebrugaansluiting (vb K) rechts, en links de directe aansluiting (vb J). In de eerste sectie erna, in de diodebrug links, en de directe aanluiting recht.

Indien een locomotief met wielen zowel in het ene als het andere blok staat, dan loopt de rechtstreeks via de directe verbindingen, want de diodebruggen zijn kortgesloten. De detectie van de loc zal pas gebeuren wanneer alle wielen de vorige sectie verlaten hebben? Met een lang stel (vb Eurostar met doorlopende stroomopname over alle rijtuigen) zit de neus al een heel eind verder in de helix.

Maar, zoals Wim zegt, normaal gezien is er geen probleem. Ik zat alleen maar te denken aan het "worst-case" scenario.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door marcopolo273 »

Hoi allen,

Hier even een update van mijn vraag.
Ik heb het advies van Wim uitgevoerd en wat denk je.............werkt fantastisch.
Kwam ook mooi uit want heb vier blokken opgaand en vier blokken dalend. Dus de melder is optimaal benut.
Allen weer ontzettend bedankt voor jullie hulp, adviezen, en uitleg.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door FidOo »

Top dat het werkt Marc en fijn dat je even de moeite neemt om dat ook te vertellen!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door marcopolo273 »

Zeker neem ik de moeite Joost.

Ben niet altijd in de gelegenheid om direct te reageren maar doe zeker mijn best. Zoals jullie je best doen om vragen te beantwoorden en hulp te bieden.
En daarbij vind ik het belangrijk dat andere mensen op het forum hier ook van kunnen profiteren. Ik denk namelijk niet dat ik de eerste ben en zeker niet de laatste die de spoorstaven in tegengestelde richting heb door geslepen. Ik plaats dit onder de noemer enthousiasme/ beginnersfoutje. haha.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door Michiel »

Tof dat het gelukt is, en de bevestiging dat Wim's methode werkt. 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Spoorstaaf aan de verkeerde kan doorgeslepen.

Bericht door Willempie »

Dat is ook niet zo gek dat die werkt, dat is de basiswerking van de Ultieme en xTreme keerlus.
Bij de laatste doen de secties BCD dat. Het shiften van de aansluitdraden naar de brugcel. -;) via het relais.

Groetjes


Plaats reactie