Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluiting

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluiting

Bericht door BenQ »

Had bij H@ns een Piko Br82 Analoog gekocht, wilde deze eerst testen en bekijken voordat ik er een decoder in ging maken.
Besloten om er een LokSound V4.0 Next18 in te maken, dit is eenvoudig te doen.
Alleen de luidspreker is wel erg klein, 13,2 * 8,0 * 2,5 mm, kan je een mooie boombox mee maken.
In sommige blokken zorgt de loc voor kortsluiting zolang deze niet rijdt, als ik een rondje maak over ± 12 blokken blijft de loc wel rijden, maar zodra deze stopt wil hij in een aantal blokken niet meer verder en krijg ik een kortsluitmelding.
Dinamo Classic met de laatste firmware in RM-U en TM-H's.
Getest met DinamoUsersCC.exe.
Iemand enig idee waardoor dit komt ?
Even een plaatje:
Afbeelding

Rechts vooraan de luidspreker die bij de decoder wordt geleverd, maar die paste niet. :o
Laatst gewijzigd door BenQ op 01 jul 2018 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluitin

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Bij mij zit de Esu loksound 4.0 micro in een plastic hoes, deze kan ik op de foto niet zien. Aan de andere kant van de print ter hoogte van die "gele fabrieken" op de foto zitten ook nog "hoge" onderdelen die blank zijn en mogelijk kortsluiting maken met de print van de loc.

Groeten
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluitin

Bericht door BenQ »

Joop,
Heb de kap er even afgehaald en de decoder iets omhoog geduwd maar dat helpt niet.
Er zit ook geen omhulling bij, volgens de beschrijving mag dat ook niet.
Heb CV 29 op 2 gezet.
Het rare is dat als ik de loc op een testbaantje met de sprog laat rijden dat deze het dan prima doet, sinds vanavond ook met stoomgeluiden tijdens het rijden.
Nu nog op de grote baan goed krijgen met iTrain.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluitin

Bericht door BenQ »

Heb het probleem zonet gevonden.

De Br82 verzorgde een kortsluiting, althans het verbruik was licht te hoog, nu kan je in Dinamo de reactie op een kortsluiting aanpassen, deze staat standaard op "Fast", deze kan ook op "Moderate" en "Slow" worden gezet, met een optie erbij van Permanent aanpassen.
Had het el eens op Slow gezet en, had dat vinkje niet gezien, alles uit, probleem was er gewoon nog.
Nu heb ik dat vinkje aangezet en nu is het probleem over, staat nu op "Moderate" ( dit is de middelste optie).
Het rare is dat dit probleem alleen bij de vier sporen in dit station voorkwam en dat ik de trein wel vanuit een ander spoor kon starten.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluitin

Bericht door Redskin »

Mooi Ben; gelukkig opgelost. Even over de luidspreker (LS): het blijft in onze schaal tobben met ruimte maar ESU levert er inderdaad een mee (dat enorme ding rechts onder op jouw foto) die volgens mij in geen enkele N-spoorloc past :roll:

Het geluid zet ik meestal véél zachter dan af fabriek -klinkt mooier en is realistischer- maar de mooie resultaten behaal ikzelf met vanzelfsprekend een passende maar ook zo groot mogelijke LS mét geluidskamer (eventueel zelf maken). De impedantie voor deze ESU is 4 Ohm maar ook met 8 Ohm krijg ik ruim voldoende geluid. Als het past kan je er daar eventueel ook twee parallel van schakelen (is ook 4 Ohm) voor nog beter geluid.

Op de beurs in Houten staat meestal in de kleinere zaal rechts van de hoofdingang, tegen de lange muurzijde, een elektronicatentje. Die verkoopt verschillende formaten en uitvoeringen luidsprekertjes tegen een nette prijs, maar ook Conrad heeft ze.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Piko Br82 met LokSound V4.0 Micro zorgt voor kortsluitin

Bericht door BenQ »

Ik heb uiteindelijk de luidspreker met de conus omhoog vastgezet met cristal clear en nu komt er beter geluid uit wat ook wel logisch is.
Moet nu alleen de geluiden op de juiste sterkte zetten, had de stoomfluit heel zacht gezet omdat deze anders vervormde, deze kan nu wat harder.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie