uilenbroek decoder12

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

ik heb 2 piko treinstellen rijden het een huilenbroek decoder next12 welke decoder kan ik beter nemen .


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Ronald2016 »

Doehler & Haass of Zimo, ik rijd met beide naar tevredenheid. Misschien rijd het met Zimo beter bij kruipen, maar zelf nog niet gemerkt.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Marksintpancras »

Welke uhlenbrock plux12 heb jij?? Artikel 73140 toevallig. Als jij deze kort geleden heb gekort zal ik deze omruilen voor 73145 ID2 decoder. De nieuwste generatie Uhlenbrock decoders ID2 zijn wel goede decoders. Vergelijkbaar met D&H, Esu, Zimo.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door robert »

Hoi,

ik ken alleen uhlenbrock decoders. En ook met de "oude" 73140 is er weinig mis met het rijgedrag.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

ik heb 2 uilenbroek decoders of de lichten gaan knipperen even van de rails lichten en hij rijd weer vrolijk verder, of hij rijd door de blokken heen en rijdt achterop zijn voorloper en als je geluk heb geen schade alle bij piko treinstellen welke nr het zijn weet ik niet het is N. Bedankt voor de reactie . Het is de 73145 ID2



Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

Ik heb op het ogenblik 3 treinstellen rijden 2 met uilenbroek en 1 met D&H decoder ik begrijp dat ik alleen bent met dit probleem , mijn andere locs hebben allemaal Kuehn decoders deze hebben geen probleem helaas heeft kuehn geen next12 decoder .Groet Dik


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door WilcoV »

Ik neem toch aan dat we Plux12 bedoelen, die heeft Kuehn inderdaad niet maar diverse andere merken wel.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

Ik heb dus Uilenbroek en D&H alle bij puinhoop welke decoder plux12 dan . Dik


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Jeroen »

Jongens, ik weet het, het is zondag (als in: na de zaterdagavond) maar ik kan net zo goed even de Shang-Hai Today gaan lezen....man man man

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door WilcoV »

Dik, het is echt gewoon uitproberen. Ik heb diverse merken decoders en bij allemaal heb ik er wel eens eentje die niet goed werkt. Het is en blijft electronica.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door martindomburg »

dik-a schreef:Ik heb dus Uilenbroek en D&H alle bij puinhoop welke decoder plux12 dan . Dik
Dan doe je toch iets goed verkeerd, als je de doehler afschrijft als puinhoop.

De Plux 12 decoders die absoluut goed presteren in de treinstellen van Piko:

- Uhlenbrock ID2 Plux12 73145
- Doehler & Haass DH12A
- Zimo MX623P12

Alle drie decoders presteren goed, alleen is het afhankelijk van welk treinstel welke decoder het beste werkt.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Willempie »

Als de treinstellen van Piko zo reageren als je beschrijft op 13 okt. Dan ligt het niet aan de decoders maar ligt het gewoon aan het treinstel. Zo te lezen wordt de decoder overbelast. Waardoor/waarom??? Meestal door een vervuilde motor, in olie verzopen koolborstel, teveel koolslijpsel. Kortom oorzaak in je trein zoeken. D&H zijn prima decoders.

Groetjes



Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

dan moet je wel een kast met decoders hebben tegenwoordig heeft bijna elke nieuwe loc een andere decoder maar helaas het is niet anders .Waar ik het nu over heb zijn nieuwe treinstellen ze rijden mooi maar ja soms rijdt er 1 door alle baanvakken en eindigt in het schaduwstation op een andere trein daar wordt je niet vrolijk van. Dik



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door FidOo »

Je weet overigens wel dat de 1 van de 2 treinstellen geen stroomafname heeft en dus niet gedetecteerd wordt. Dus dat je daar software matig rekening mee moet houden. En dus ook opletten hoe je het treinstel op de baan zet.
Of je koopt zo'n setje met extra stroomafname van (*leverancier ben ik de naam van kwijt). Hiermee kun je dan extra stroomafname realiseren en heb je geen last van een niet gedetecteerde wagen.

Wat betreft rijeigenschappen. Blijkbaar zit er ook best wel wat strooiing in de kwaliteit. (zie het topic over minimale radius van dit treinstel)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Peter
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Peter »

Phildie verkoopt die setjes voor extra stroomafname.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door rjvanhouten »

FidOo schreef:Of je koopt zo'n setje met extra stroomafname van (*leverancier ben ik de naam van kwijt).(zie het topic over minimale radius van dit treinstel)
Je bedoelt waarschijnlijk Phildie: http://www.phildie.nl/Phildie/schaalN-p ... ndekop.htm

Groet,
Robert Jan



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door Willempie »

dik-a schreef:dan moet je wel een kast met decoders hebben tegenwoordig heeft bijna elke nieuwe loc een andere decoder maar helaas het is niet anders .Waar ik het nu over heb zijn nieuwe treinstellen ze rijden mooi maar ja soms rijdt er 1 door alle baanvakken en eindigt in het schaduwstation op een andere trein daar wordt je niet vrolijk van. Dik
Oh, maar is dat dan wel de oorzaak Piko te samen met een decoder?????
Ik denk zo maar denkelijk denk ik zomaar van niet.

Als hij soms door alle melders heen gaat, en soms niet. is je besturingsprogramma dan misschien je trein kwijt en rijdt deze de verkeerde kant uit.
Vergeten van rijrichting te verwisselen b.v.
Of juist van rijrichting verandert wanneer dat niet moet.
Een wisselstand verkeerd, niet omgegaan.
Kortom gewoon een spooktrein.
Melders gemist omdat er een baandeel voorligt met een hogere spanning, geen diodeschakeling toegepast.
Zo maar een paar mogelijke oorzaken die niets met het treinstel of de decoder hebben te maken. Geen doos decoders bij nodig maar meer een doos ervaring.

Groetjes



Onderwerp starter
dik-a
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2018 20:55

Re: uilenbroek decoder12

Bericht door dik-a »

Eventjes alles gelezen wat Wim zegt kan best wel eens kloppen ik heb allereerst de lijst met de instelling van de DH12a van D&H binnengehaald het is duits maar dat moet lukken , van Uhlenbrock heb ik deze niet kunnen vinden het betreft de plux12 uh 73145 wat betreft de Piko treinstellen deze hebben voor en achter een motor .Groet Dik


Plaats reactie