Tweede hands

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Tweede hands

Bericht door spoor65 »

bijdrage aan dit topic verwijderd door mijzelf. aangezien anderen jouw liever gewoon op hun manier jouw op je nummer willen zetten.

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 21 jul 2019 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Tweede hands

Bericht door Willempie »

spoor65 schreef: 21 jul 2019 08:44 precies, en daarom ook mijn link in mijn vorige bericht.

want snap best dat niet iedereen Duits kan lezen.
Maar als jij ook niet die moeite hebt gedaan om die te lezen. Weet je ook niet dat die in het Duits, Engels, Frans en Italiaans is. En plaatjes zijn taalloos.

Groetjes.



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Tweede hands

Bericht door thevandijks »

En op Youtube staan heel veel filmpjes hoe met de MM of de z21 te werken, als je geen zin heb om de handleiding te lezen.

Groet Hans


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Tweede hands

Bericht door spoor65 »

Willempie schreef: 21 jul 2019 09:54
spoor65 schreef: 21 jul 2019 08:44 precies, en daarom ook mijn link in mijn vorige bericht.

want snap best dat niet iedereen Duits kan lezen.
Maar als jij ook niet die moeite hebt gedaan om die te lezen. Weet je ook niet dat die in het Duits, Engels, Frans en Italiaans is. En plaatjes zijn taalloos.

Groetjes.
ok Meneer Ros.

tis goed, ja ik had de MM, en had de nederlandse handleiding ook, gewoon omdat dat makkelijker was, mijn technisch duits en engels gewoon minder onderlegt was, aangezien ik geen technische opleiding heb gedaan.

maar ik zal mijn bijdragen hier wel weer verwijderen. probeer gewoon ook iemand op het goede spoor te zetten. blijkbaar niet gewaardeerd,

zo jammer, dat er altijd weer een trap nagegeven moet worden.

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 21 jul 2019 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Tweede hands

Bericht door spoor65 »

Bij deze, de teksten in mijn betreffende berichten zelf verwijderd. ga je gang Wim.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 893
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Tweede hands

Bericht door Hube »

Hans,
Laat je niet ontmoedigen, er zijn genoeg forumleden die je wel willen en kunnen helpen. Dus als je iets niet begrijpt of tips nodig heb laat het even weten. Misschien woont er wel een forumlid bij je in de buurt die jou eventueel verder kan helpen.
Hoever bij je inmiddels met het achterhalen of opnieuw instellen van het adres van jou 2de hands lok?

Met vriendelijke groeten,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Tweede hands

Bericht door Nico Essers »

Hans,

Hier heb je de link naar de nederlandstalige handleiding

https://mijntreintje.nl/index.php/roco- ... nederlands.

Ik heb hem even doorgebladerd en moet toegeven dat door het kleine schermpje de multimaus minder toegankelijk is dan een centrale zoals mijn ECoS.
Desondanks met de handleiding erbij blijven proberen totdat je de handelingen onder de knie hebt. Lukt het nog niet dan hulp ter plaatse (mogelijk woont er een forumlid in de buurt die je wil helpen of zelfs een modelbouwvereniging) of misschien in de winkel waar je hem gekocht hebt vragen. Ik denk wel dat het belangrijk is om je de basisbegrippen zoals CV enz eigen te maken en dat blijft toch veel lezen. Daarbij heb je ook altijd de mogelijkheid als het echt niet lukt om een beginnerscursus te volgen. Helaas zijn die afhankelijk van je woonplaats niet altijd in de buurt.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Tweede hands

Bericht door Ron »

Eerste keer met digitaal rijden ben ik begonnen met de multimouse.
Mijn baan was een flexibele rail van peco op een plankje.
Hierop de mouse op aangesloten en de handleiding erbij gepakt deze aandachtig gelezen en tegelijkertijd alles uitproberen.
Hier ben je echt een tijd mee bezig als je een digibeet bent en met digitaal rijden begint,( lees weken) maar opeens valt het muntje.

hetzelfde met Koploper begonnen, baan was toen een ovaal.
Weken mee bezig geweest en veel gelezen en opgezocht, want de meeste vragen die je hebt zijn al gesteld op het koploperforum.
Dus ja, Wim komt misschien wat bot over, maar hij heeft wel gelijk.
Lees je eens in en probeer het uit, lukt het niet, laat dan de boel liggen en ga de volgende dag verder.
Komt bij dat als je de handleiding nog niet door hebt en je stelt een vraag, je het antwoord niet begrijpt.

Normaal reageer ik niet op deze vragen, maar ik zie weer een chips en bier momentje aankomen.
Maar het wordt eigenlijk meer een week van BBQ en bier. :mrgreen:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Tweede hands

Bericht door spoor65 »

Wim heeft zeker heel veel kennis van zaken, en heeft ook gewoon een punt,
maar om dan ff zo te reageren als iemand een link geeft naar de nederlandse handleiding,

op een manier, die blijkt geeft van geen enkel respect voor iemand die mss geen andere talen goed genoeg machtig is, waarbij ik niet wil zeggen dat dit het geval is bij de vraagsteller, ja, dan haak ik wel ff af. dat is voor mij de enige reden geweest.

laatste punt die ik hier aan kwijt wil. dus ik hoop dat jullie de vraagsteller verder voort zullen helpen.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Tweede hands

Bericht door Willempie »

Als er eens iets minder met een kort lontje wordt gereageerd, blijft het gewoon gezellig. En worden de onderwerpen minder vervuild.
Bevalt een antwoord je even niet reageer er dan niet op. Negeren noemen we dat. Je bent er om de vraagsteller te woord te staan, niet om iemand anders die reageert terecht te wijzen, daar is de vraagsteller niet mee geholpen.

Groetjes.


Plaats reactie