S88 streng op Loconet

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

S88 streng op Loconet

Bericht door shoven »

Ik heb in mijn baan de detectie geregeld met een stuk of 10 S88 modules van Rosoft, aangesloten op een S88XpressNetLI interface. Dat werkt over het algemeen goed, maar soms mist hij een bezetmelding en dan gaat Koploper de mist in. Dat gebeurt vaker dan ik zou willen... :?

Ik begrijp dat Loconet modules een stuk betrouwbaarder zijn. Van Wim R. heb ik begrepen dat ik mijn S88 printjes m.b.v. een handige module (is dat deze?) op een Loconet centrale kan aansluiten (ik wil over naar een Z21 of een DR5000).

Mijn vraag is nu: neemt hierdoor de betrouwbaarheid van mijn bezetmelders toe? En scheelt dat veel? Zijn er mensen met ervaring hiermee?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door OBBinN »

Ik heb die er ook voor hangen. Tot zover ik kan rijden, nog geen bezetmelding gemist. Ib2 + itrain


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door Willempie »

shoven schreef: 04 sep 2019 18:54
Mijn vraag is nu: neemt hierdoor de betrouwbaarheid van mijn bezetmelders toe? En scheelt dat veel? Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Ja, Ja, Ja.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door Jeroen »

Leuke vraag, Steven. Zou dit probleem zich op termijn ook voor kunnen gaan doen bij de S88sd16-n (die gebruik je toch, neem ik aan?) i.c.m. een Ecos 1? Ik heb nog niet 10 van die printen eraan hangen, maar met mijn plannen gaat dat ongetwijfeld gebeuren. Is het probleem de lengte van de keten? Ik geloof trouwens dat de oude ecos sowieso niks met Loconet doet...al heb ik de handleiding even niet onder handbereik en specs niet direct in m’n hoofd.

Parallelle vraag: is er een maximum aantal S88-printen aan elkaar te hangen (per systeem)?

Grtz!

J.


Afbeelding

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door Willempie »

Jeroen schreef: 05 sep 2019 08:26
Parallelle vraag: is er een maximum aantal S88-printen aan elkaar te hangen (per systeem)?
Ja, dat is er en dat is 31 modules met 16 meldpunten is 496 meldpunten.

En voor Loconet via de ECoS zie http://www.esu.eu/en/products/digital-c ... converter/

Groetjes.



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door Willempie »

shoven schreef: 04 sep 2019 18:54 Ik heb in mijn baan de detectie geregeld met een stuk of 10 S88 modules van Rosoft, aangesloten op een S88XpressNetLI interface. Dat werkt over het algemeen goed, maar soms mist hij een bezetmelding en dan gaat Koploper de mist in. Dat gebeurt vaker dan ik zou willen... :?
En dat kan een andere oorzaak hebben. Iets met onjuist aangesloten meestal.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door shoven »

Wim, als hij onjuist is aangesloten zou hij het toch altijd niet goed moeten doen? Ik heb nu melders die soms iets missen, maar het 99,43% van de tijd goed doen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door martindomburg »

Nee hoor, storingen kunnen ook random voorkomen. Al helemaal als je de S88 (flatcable) gebruikt i.p.v. de S88-N (Met de internetkabels, patchakebels officieel)

Maar ook door verkeerde aanleg van de bedrading, te lange afstanden waarbij bundels parallel lopen. Hierdoor kan onder andere naast weerstand en spanningsverlies ook capacitieve werking spookmeldingen veroorzaken. Maar denk ook aan de RJ45 stekkers aan de kabels, corrosie....En zo kunnen we nog wel even doorgaan :)

Over het algemeen zouden S88 modules bij goede aanleg geen storingen moeten geven en zeker net met "maar" 10 modules.

Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar Loconet, dat is stabieler en minder storingsgevoelig als S88.

groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door Willempie »

Steven, niets en niemand is perfect. Met dit fout percentage zou menigeen ziels gelukkig zijn.

In koploper de spookmelding aanzetten, stopt het gewoon als hij een melder mist.
Verder is zoals ik hierboven ook al aangaf niets perfect, ook LocoNet niet.

Groetjes.


Gebruikersavatar

PietB
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 nov 2018 22:08
Locatie: Hoofddorp

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door PietB »

shoven schreef: 04 sep 2019 18:54 Ik heb in mijn baan de detectie geregeld met een stuk of 10 S88 modules van Rosoft, aangesloten op een S88XpressNetLI interface. Dat werkt over het algemeen goed, maar soms mist hij een bezetmelding en dan gaat Koploper de mist in. Dat gebeurt vaker dan ik zou willen... :?

Ik begrijp dat Loconet modules een stuk betrouwbaarder zijn. Van Wim R. heb ik begrepen dat ik mijn S88 printjes m.b.v. een handige module (is dat deze?) op een Loconet centrale kan aansluiten (ik wil over naar een Z21 of een DR5000).

Mijn vraag is nu: neemt hierdoor de betrouwbaarheid van mijn bezetmelders toe? En scheelt dat veel? Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Ja ik heb de door jou geschetste combi met een Intellibox en 9xS88-n alleen je kunt het beste deze adapter gebruiken: https://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Pr ... S88LN.html in combinatie met een stukje software ook op de site van WimR kun je deze adapter programmeren voor het aantal bezet meldpunten. Ook kun je als éérste S88 deze gebruiken https://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Pr ... ectie.html
Dat is een S88 met dat adaptertje geintegreerd.
Maar om echt betrouwbaar te werken gebruik dan niet de S88bandkabels maar UTP patchkabels om de S88 met elkaar te verbinden.
grt Piet.


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door OBBinN »

PietB schreef: 10 sep 2019 16:55Ook kun je als éérste S88 deze gebruiken https://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Pr ... ectie.html
Dat is een S88 met dat adaptertje geintegreerd.
Maar om echt betrouwbaar te werken gebruik dan niet de S88bandkabels maar UTP patchkabels om de S88 met elkaar te verbinden.
grt Piet.
Deze heb ik er voor hangen, zat met iets anders in mn hoofd. Tot nog toe geen fouten gehad in de bezetmelding.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: S88 streng op Loconet

Bericht door shoven »

OK, dank mannen. Wim ik kom een dezer weken bij je op de lijn voor zo'n ding.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Plaats reactie