Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door Ipharra »

Hoi Joost,

Ik weet niet hoe jouw Duits of eventueel Engels is, anders zou ik er een mailtje naar Piko aan wagen met de vraag of de maat klopt. Als ik de foto bekijk en de verhouding in maten bekijk kon het toch wel eens kloppen. Is zo te zien toch een vernieuwde uitvoering van hun oudere next 18 sounddecoder.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.

Onderwerp starter
boumacor
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:15

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door boumacor »

Ik geloof dat ik het antwoord van Victoria van Piko maar eens even afwacht. Heb even de filmpjes bekeken op youtube van het verbouwen van de G10000 en da's toch wel iets te veel van het goede voor mij. We gaan het meemaken.


z21 Start met 2 x Multimuis

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door FidOo »

Ja die verbouwing is erg ingrijpend, mijn G1700 blijft dan ook voorlopig zonder geluid rond karren. Evenals de aangekondigde G1000 van Northrail :)

Victoria ik ben benieuwd naar het antwoord. Hou ons op de hoogte :!: :D

@Ipharra
Als je de foto bekijkt is de decoder ongeveer 2.5 keer zo lang als deze breed is.
Als je uit gaat van een breedte van 8.6mm kom je op een lengte van: 21.8.
Dus de lengte van 14.7mm kan ik eigenlijk garanderen dat dit niet klopt!.

even ter vergelijking, de Plux22 sound decoder is 22mm lang en 15mm breed.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 494
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door Ipharra »

Hoi Joost

Heb wat zitten spelen met de foto in een tekenprogramma en vandaar mijn conclusie dat op basis van de breedte de lengte net geen 16 mm zou zijn, en dat de maten wel eens konden kloppen. Hangt er een beetje vanaf hoe de foto in verhouding aangepast is, Het zou qua maat wel kunnen gezien de Tran sound decoder die nooit uitgebracht is.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Victoria
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2020 17:25

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door Victoria »

Nog geen antwoord van Piko maar ik had al het vermoede dat het lang gaat duren :D. Het antwoord van Conrad: "Volgens het Piko datablad is dit :

Größe: 21,5 x 10,5 x 3,7 mm"

Oeps...


MVG Victoria

Onderwerp starter
boumacor
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:15

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door boumacor »

Wegens drukte is dit dus blijven liggen en dat kwam nu een keer goed uit. Zimo gaat de MS590N18 maken (nu nog in ontwikkeling) en deze is 15 x 9,5 x 3,3. Op dit moment hebben ze nog niet het geluid van de G1700, maar ik heb het gevoel dat ze dat samen met de MS590N18 gaan introduceren.


z21 Start met 2 x Multimuis

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door FidOo »

Even een update voor dit topic,

De ZIMO MS590N18 is inmiddels uit en zou moeten passen, helaas is er geen direct passende soundfile voor de G1700BB of G1000BB. Zimo heeft alleen de G800BB (OBB 2070), deze heeft een Caterpillar motor met 740kW vermogen. De 1000BB heeft een MTU motor en de 1700 overwegen weer een Caterpillar maar dan met 1700 kW.
Wel zijn alle loks 12 Cilinders. Dus als je het niet heel erg vind zou je voor een compromis kunnen gaan en dan de soundfile van de OBB 2070.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
boumacor
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:15

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door boumacor »

Ik heb zo iets gezien inderdaad, toevallig heel lief aan de kerstvrouw gevraagd, maar helaas, andere leuke dingen gekregen. Staat op mijn lijstje voor januari inderdaad.


z21 Start met 2 x Multimuis

Onderwerp starter
boumacor
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:15

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door boumacor »

UPDATE : Het kan even duren en soms is er een valentijn nodig die de boel scherp houd, maar afgelopen valentijn is de Zimo MS590N18 met het geluid van de Vossloh G 1700-2 BB ontvangen. Samen met de LS1511s had mijn valentijn deze besteld bij de bekende Nederlandse Zimo dealer in Ermelo.

Geluiden zijn in Oostenrijk gemaakt / opgenomen bij een echte G1700 (Vielen Dank Alexander) en door Martin D. (wie kent hem niet, bedankt Martin) in de MS590N18 geplaatst.

Installatie is super eenvoudig, Speaker in de bak tussen de wielen stellen plakken en twee korte en vooral dunne draadjes gebruiken om deze boven op de print onder de lange motorkap te solderen. De decoder gaat "zuigend" in de kap (even opletten met de hekjes) en daarna kan het feest beginnen.

Het heeft even geduurd, maar zo zie je maar weer, de aanhouder wint.

Resultaat is te zien op ==> https://youtu.be/rw0fcjmz6js


z21 Start met 2 x Multimuis

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geluidsdecoder en speaker voor Hobbytrain H2945

Bericht door FidOo »

Oo dat klinkt goed en maakt hebberig. Mooi hoor.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie