games on track

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
henri2
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2020 11:45

games on track

Bericht door henri2 »

Hallo,

ik zag vandaag een advertentie van games ontrack. Hiermee kan je locomotief digitaal besturen door radio en indoor GPS. Je kan het gewoon op een analoge baan doen, dus zonder digitale stroom . Dit klinkt interessant. heeft iemand hier ervaring mee of een mening? Ik ben benieuwd.

groet,

henri



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: games on track

Bericht door piksov »

alleen maar een mening: lijkt me vooral heel duur.

Heb je de maten van de decoders al eens gezien, past dat wel in n spoor?

Ga je ook van die satelietten inbouwen in je berg / schaduwstation / verborgen delen?

Guus



Onderwerp starter
henri2
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2020 11:45

Re: games on track

Bericht door henri2 »

ik ken de afmetingen van de decoders niet. Maar volgens de site zou het voor n spoor geschikt moeten zijn. Ik wil de locs digitaal aan kunnen sturen. Lijkt me leuk en geeft iets meer mogelijkheden. Ik heb een analoge baan. Het werkt prima met de electrische aansturing van wissels, baanvakken. de spanning is vast, ik kan de snelheid van de locs niet zelf regelen. De baan is niet of moeilijk digitaal te maken want het is met een hoop electronica helemaal electrisch ingeregeld. Ik weet van games on track niet of er nog extra satellieten moeten worden ingebouwd. moet ik uitzoeken

Henri


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: games on track

Bericht door shoven »

De decoders staan op de site: 5x5x2 mm (maar ik zie 2 delen, volgens mij is dat alleen het kleinste deel). Waar ik echt van schrik is de prijs. Het wordt aangeprezen als dat je geen dure DCC centrale meer nodig hebt. Maar de zender/decoders kosten €89 per stuk! (dus per loc) 8)7
De startsetjes geven ze ook niet echt weg.
Ik denk dat het (financieel in elk geval) een stuk goedkoper is om je baan te digitaliseren met een conventioneel systeem. Dit lijkt me vooral iets voor tuinbanen en dat soort spul (voor als je toch al geld over hebt).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: games on track

Bericht door Willempie »

Een ervaring uit de praktijk die met mij is gedeeld. Het werkt zeer onbetrouwbaar, zijn geld niet waard volgens deze gebruiker.

Groetjes.



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: games on track

Bericht door piksov »

idd kleine antenne ding is 5*5*2mm

Het grote ding is dan iets van 30 * 10 mm, EXTRA op de antenne. Da's best groot in vergelijking tot dcc decoders van tegenwoordig.

Wat ik van beurzen (wie kent ze nog .... #pre-corona) nog weet is dat er vrachtauto's rijden met containers met een gat in de bovenkant voor de antenne.

Het zou me niets verbazen als dit ultrasoon werkt. Dat zou beteken dat je ook in je lok een gat moet maken ....

mmmm... ik sla over denk ik



Onderwerp starter
henri2
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2020 11:45

Re: games on track

Bericht door henri2 »

bedankt voor jullie reacties. ik weet nu meer, ga het niet doen vanwege de grote afmetingen en de mogelijke onbetrouwbaarheid. Het is een nieuw systeem, wellicht in de toekomst beter en betaalbaarder.

Henri


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: games on track

Bericht door shoven »

Lijkt me ook. Als je je baan digitaal wilt maken is hier op het forum genoeg hulp te vinden.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: games on track

Bericht door FidOo »

Nou nieuw is het ook niet meer hoor. Dit systeem bestaat al een paar jaar (2/3? misschien zelfs langer). Maar zoals al mijn voorgangers aangeven. Is voor Schaal N gewoon niet geschikt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Evexel1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2019 19:35

Re: games on track

Bericht door Evexel1 »

Hallo,

Dit topic is alweer even geleden, maar wil er toch nog even op reageren.
Heb zelf een H0 baan en ben vorig jaar begonnen met Gamesontrack (GOT) het systeem is niet zoals gezegd 2 of 3 jaar oud, maar ruim 12 jaar.
GOT heeft o.a het digitale systeem van Faller Car System ontwikkeld en doet nog vele andere projecten in de modelbouw. In Nederland wordt het geleverd door opschaal.com en de modelspoorgigant. Wat mij interesseerde is dat je geen blokken moet maken aangezien alles binnen GOT virtueel wordt gemaakt. Aangezien ik ook met Faller digitaal systeem wil gaan rijden heb ik besloten om met GOT te gaan werken.

Wanneer je een bestaande decoder hebt hoef je alleen een zender van 5mm te plaatsen in de loc. Bij de loc's waar ik het gedaan heb was het mogelijk om zonder veel ingrepen de zender op het dak te plaatsen. Wanneer je loc's hebt die geen decoder hebben kun je ook de gecombineerde zender/decoder aanschaffen. Tot op heden alleen nog proef gereden met goede resultaten, dit jaar daadwekelijk een rijplan maken en de combinatie met Faller Car System.

Er is goede support vanuit NL (opschaal.com) en support Denemarken. Voel mij wel een pioneer omdat er maar weinig te vinden is op de diversen forums.

Groeten,
Edwin



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: games on track

Bericht door Rick »

Het zal vast goed werken maar waarom zou ik een zender op het dak van mijn locs willen hebben?


Plaats reactie