probleem met piko 40232

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rons place
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 13:07
Locatie: de lier

probleem met piko 40232

Bericht door rons place »

Hallo ik heb een piko N Stadler GTW 2/8 Elec. ARRIVA NS VI die rijd goed stopt niet hapert niet op wissels valt nooit stil..
maar hij mist gewoon de terugmelders in de baan..... lichten niet op in iTrain.. soms ziet je dat ze de melder een fractie van een seconde knippert maar iTrain krijgt het niet eens binnen . En de terugmelders zijn gewoon goed want bij de andere loks die over de melders rijden branden ze gewoon..en stoppen op tijd..
ik dacht zelf eerst dat er maar aan 1 kant van de wielen de spanning afgenomen werd.. maar zowel aan de voor en achterkant zitten stroomafnemers
als ik met de wielen op de melder staat gaat er geen terugmelder branden. heb geen vuile wielen...
heel vreemd want als je rijd neem je toch stroom af en toch wel 0,3 tot 0,5 MA daar gaat een melder wel van branden...
de oplossing zou eigenlijk een extra smd weertandje er bij te plaatsen.. maar kan dat zo maar ?
ik hoor graag of iemand ook dat probleem hebt met piko treinstellen..

Groeten Ronsplace



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: probleem met piko 40232

Bericht door Marksintpancras »

Ron,

Wat voor soort melder gebruik je??? En welk merk?? En trouwens wat voor centrale heb je???


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
rons place
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 13:07
Locatie: de lier

Re: probleem met piko 40232

Bericht door rons place »

Mark

Het zijn rosoft melders met stroomdetectie en de centrale is een Intellibox II met 2 Uhlenbrock power 4 boosters

groet Ron



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: probleem met piko 40232

Bericht door Marksintpancras »

Ron,

Je rijdt met stroom detectie met iTrain, maar hoe kan die Piko GTW er rijden als iTrain niet weet waar hij is??

Ik zelf denk niet dat het in de lok zit, maar het probleem in de baan infrastructuur zit.
Heb je in iTrain al eens de diagnose bekeken op fouten???


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: probleem met piko 40232

Bericht door BenQ »

Misschien de uitschakelvertraging wat hoger zetten, maximaal 500 ms.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: probleem met piko 40232

Bericht door martindomburg »

Ik heb ditzelfde gehad op een van mijn beursmodules, was toen nog met digikeijs modules. Ook een Stadler GTW van Piko en een G1206 van Minitrix. De melders lichten niet op maar werkten wel, kwam door de java versie op de Raspberry Pi. Wat ook vreemd was want de andere beursbanen werkten met dezelfde pi modules. Ook een DIgikeijs module en een Dinamo module.

Heb er nooit aandacht aan besteed omdat het geen problemen gaf, was gewoon een visuele tekortkoming.

Leg deze eens voor op het iTrain forum, wellicht weet Xander wat er aan de hand kan zijn.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
rons place
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2012 13:07
Locatie: de lier

Re: probleem met piko 40232

Bericht door rons place »

Mark
Zit niet in iTrain .. Heb heel veel loks die het wel gewoon goed doen over de melders .. alles rijd gewoon goed alleen die Arriva niet . maar ik soldeer er wel een smd weerstandje bij alle twee de stroomafnemers en gaat het uit proberen...Dus heb niks met iTrain te maken ook geen fout meldingen in de diagnose van deze lok..
groet Ron



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: probleem met piko 40232

Bericht door Marksintpancras »

Ron,

Ik probeer je te helpen. Maar heb jij de optie van BenQ al geprobeerd???
En verhaal van Martin al gelezen??? Dus dat het in Java zit.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: probleem met piko 40232

Bericht door BenQ »

Je zou Java GraalVM kunnen installeren.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie