minitrix 6400 decoder probleem

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door sjoef »

Hallo, ik heb een 6400 van minitrix die analoog op het programmeerspoor zachtjes begint te rijden. Op een stukje analoge rail rijdt de loc helemaal niet. Wel doet dan de verlichting het. Stop ik er een decoder in dan krijg ik steeds de melding "geen loc". Iemand enig idee?

Jos



Raymond
Berichten: 1904
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door Raymond »

Hallo Jos,

Ik denk dat het probleem zit in de stekker ingang waar je de decoder insteekt.......ik heb daar ook problemen mee gehad, ik had toen kühn decoders erin....deze wilden zich niet goed klemmen in de stekker, ik heb ze toen vast gesoldeerd, daarna geen problemen meer mee gehad.
Het gekke was dat je met minitrix decoders er geen last van hebt....maar die werken wat mij betreft niet goed...de loc staat dan meer stil dan datie rijd...

Groet,
Raymond



Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door sjoef »

Raymond, zelfs met de originele dummy gaat het niet goed....



Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door sjoef »

Raymond, je hebt gelijk. Na veel "pielen" loopt de loc analoog erg netjes. Nu nog met decoder.


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door Ronald2016 »

Wat ik meestal doe bij deze locs is met 1 tangetje alle pinnetjes zo dicht mogelijk bij de decoder print vast klemmen en dan met een ander tangetje de pinnetjes iets naar beneden buigen. De aansluiting op de printplaat van de 6400 is te groot waardoor de dunne pinnetjes geen contact maken. Door het iets te buigen klemt de decoder beter.
Maar pas op het het is heel breekbaar als je het te ver doet of niet met 2 tangetjes doet.

Andere oplossing is inderdaad vast solderen, ben er alleen geen fan van.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Raymond
Berichten: 1904
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: minitrix 6400 decoder probleem

Bericht door Raymond »

Jos,

Wat het misschien ook nog kan zijn is de printplaat, als je die eraf haald dan zie je 2 pinnetjes zitten die moeten in 2 gaatjes.....die ietsje naar buiten buigen en dan voorzicht erin treug zetten.... ik had daar ook last van want dan reed de loc ook niet..

Groet,
Raymond


Plaats reactie