Problemen Digikeijs DR5000

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

@WilcoV echter de fabrikant zit nu niet fout.
Die heeft alles netjes gestickerd, de tussen handelaren en de NL inkoper zitten hierbij fout. Digikeijs accepteert de voedingen met het onjuiste CE markering. Maar bij de papieren controle staat gewoon de partij voldoet aan de EU regels. En daar zit het hem net in.

Echter bij de EU grens wordt wel terdege gecontroleerd, papierwerk en steekproef gewijs (snel) of daadwerkelijk het product voldoet aan de EU eisen(meestal (lees: altijd bij geen verdachte partij) de bovenste doos) en de rest eventueel steekproefsgewijs door een scanner.

Maar nu even de kwaliteit voor @shoven de adapters doen wat ze moeten doen, echter de kans dat het sneller defect raakt (gebruikte metalen van de printplaat componenten zijn anders) is vele malen groter met alle gevolgen van dien. Het is gewoon net als bij een goudstaaf de EU is van puur goud en die van China is zink met met bladgoud.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Ronaldp »

Heeft iemand dit als particulier al aan gekaart bij Digikeijs?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door enderscw »

Ronaldp schreef: 28 jan 2021 12:18 Heeft iemand dit als particulier al aan gekaart bij Digikeijs?

mvg ronald
Ja.
Afbeelding

Ik heb overigens je naam niet eens genoemd Martin toen ik ze mailde.
Maar m’n vrouwelijke wederhelft gaat zich er is in verdiepen, die heeft er juridisch voor doorgeleerd.
Laatst gewijzigd door enderscw op 28 jan 2021 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

_o_ jaja, Digikeijs heeft het over het papierwerk van de voeding van EU CE keurmerk, dit is nu puur de misleiding. En de fabrikant levert niet aan Digikeijs rechtstreeks, de tussenpersoon krijgt de testrapporten van beiden varianten. En geeft het papierwerk van EU CE keurmerk af over de gemengde partij met beide CE-markeringen.
Mocht de bewuste partij door een controle gaan dan is het papierwerk in orde, en maken ze een doos open, jaja de bovenste doos omdat het geen verdachte partij is staat het goede CE-markering op. Douanes willen ook geen schade maken aan goederen als het niet nodig is. Soms nog even door een scanner om verdachte spullen om te sporen (smokkelwaar), hierop ook geen verdachte beelden ivm de voedingen zijn allemaal hetzelfde op de scanbeelden.

Alleen DTS heeft uit eigen naam gewaarschuwd voor deze voedingen waar ze zelf de gevolgen van hebben ondervonden. Ik vind dat zeer moedig en waardeer het bijzonder om zo onze hobby veilig te houden. En dat Digikeijs nu deze aantijging doet zegt genoeg over dit bedrijf, want geld is belangrijker dan ons een veilige hobby te bieden.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Rem_Brand »

Voor mij is het iig duidelijk, alle 4 de voedingen die ga ik niet meer gebruiken.
Mijn baan gaat in zijn geheel van stroom af als ik er niet ben dus daar ben ik wel blij mee maar los van dat, componenten waarvan ik weet dat ze een risico vormen ga ik niet meer gebruiken.

Los van dat, ik had nog geen rookmelder in mijn treinkamer, die gaat er wel snel komen.


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door WilcoV »

Marksintpancras schreef: 28 jan 2021 11:30 @WilcoV echter de fabrikant zit nu niet fout.
Dat heb ik ook nergens beweerd.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door WilcoV »

Mensen geen paniek. Slechte dingen kunnen er altijd tussen zitten. Maar zeg eens eerlijk controleert iedereen bij alle producten die je aanschaft en in gebruik hebt in huis dit CE kenmerk (geen keurmerk). Ik heb er nog nooit naar gekeken, ga er gewoon van uit dat alles wat ik hier koop goed is. En voor wie wil weten hoe het bij de douane er aan toe gaat 99% van de controle wordt via de aangifte met de computer gedaan en slechts in 1% van de gevallen vind een fysieke controle plaats.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Jeroen »

Nou, Wilco: inderdaad! Naar aanleiding van dit draadje heb ik eens gekeken naar mijn spullen. Ik vind het een interessant draadje, want veel meningen. Het zou DigiKailReijs sieren om met een publiek statement te komen.

Ik heb wel eens eens MAX bestuurd. Ook een kutding. Ik zit hier nog, post dit nog. Nu ga ik binnenkort wel een simulator in om het publiek gerust te stellen, maar ook omdát er wat aanpassingen zijn geweest. Ontkennen heeft voor een fabrikant dus geen zin.

Gelukkig maakt het RIVM geen cijfers bekend van modelapoorders die en masse sterven op hun zolder. Die zijn er niet. Maar om het Boeing verhaal van hierboven even wat logica te geven:

DigiBoeieNaam: stuur nieuwe, goeie voedingen. Probleem opgelost. Iedereen blij, en mensen kopen je waar weer. VolkswagenAudiGroep, dieselschandaal....iemand? Boeing MAX?

Regel het, en het is klaar.


Afbeelding

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

"we gaan ervan uit dat wat wie hier kopen in NL goed is" en dat is nu net punt waar misbruik van gemaakt wordt.
Maar ik controleer wel onbekende merk adapters op certificering. En als ze meer dan handwarm worden vervang ik ze. Gewoon regelmatig checken, als je apparaat uit de oplader haalt. Maar ik koop eigenlijk alleen producten van gerenommeerde merken.

Ik ken een voorbeeld van een fietsaccu oplader die binnen half uur een grote brand veroorzaakte. Deze was niet gecertificeerd met CE, gekocht op Wish. Tevens ook zonnepanelen die spontaan in brand gingen, ook hier was goedkopere onderdelen gebruikt (metaallegering, die toch minder goed was), ook hier was de CE markering niet correct bleek bij het brandonderzoek.

De treinbanen van ons bestaan uit de basis van geperst hout, multiplex dit gaat bij een grote hitte bron sneller branden dan massief hout.

De overheid heeft de CE markering niet voor niks in het leven geroepen, dit is juist om de producten aan de minimale veiligheidseisen moet voldoen. Om ons enigszins te beschermen tegen onveilige producten. Dat is net als een APK keuring van de auto, je kan het niks vinden elk jaar, (bij een oudere auto) jouw auto te laten keuren. Maar het is voor de veiligheid. Dat is nu ook zo met die Digikeijs voeding met Chinese CE markering. Is gewoon niet een goedgekeurde adapter anders had de fabrikant er wel een Europese CE markering opgeplakt. Iemand verdient er iets aan, aan het ontbreken van de Europese CE markering op de voeding tussen handelaar en de consument. En wie dat is is dus spekkoper die lekker zijn biljetten aan het tellen is. :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Jeroen »

Hoi Mark,

Dat is te kort door de bocht. Een vriend van mij had een mooie occasion BMW gekocht, nieuwe accu erin, en het hele ding is afgefikt. Autofabrikanten erkennen af en toe failures, dmv terugroepacties wordt er dan ingegrepen. In zijn geval was dit niet de oorzaak.

Maar de terugroepacties zijn er vooral als de fabrikant iets erkent dat niet juist is, zoals ná het certificatieproces blijkt. Zo’n voeding kost hoogstwaarschijnlijk 2 euro om te maken. Het zou DigiWhatever sieren om de mensen die zo’n ding hebben een juiste voeding te sturen.

Ik zou niet graag op een forum vol met liefhebbers en ervaringsdeskundigen mijn product zo teloor zien gaan, zonder een weerwoord.

En jullie zijn wat rellen van mij gewend? Komt ie. Je moet ook gewoon een ECoS kopen, liefst zo’n ouwe. Rij ook nooit met train-I-Y, want dan krijg je jeuk aan de oksels van je Duitse Herder. Doe gewoon Koplepor, want direct aantoonbaar kans van 99.7 % op het winnen van de Staatsloterij. Voorts, een Pasprerry van Ermelo support te Domburg is slecht voor je libido. En je wil écht geen catering naast je nieuwe Digikeijs-stellage, want dan zijn de rapen gaar, ipv de biefstuk voor de lunch.

Zo. Voor meer onzin, foto’s, ophitsende verhaaltjes en tips omtrent het verouderen van iTraintjes, kijk gerust in het Backeramm-draadje.

Geen dank. 😎


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 29 jan 2021 00:54 Ik heb wel eens eens MAX bestuurd.
Boeing.... ieuw ;)


Maar ik mag aannemen dat de heren en dames bij Digikeijs steeds meer bewust worden van het gezeik rondom hun product.
Des te knapper vind ik het dat ze gewoon nog steeds de mond stijf dicht houden.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

_o_ Herr Jeroen,

:D klopt, ik nam de bocht met een haakse stuurbeweging.

Het gaat me ook om bewustwording omtrent waar we mee bezig zijn. Alles wat er in de wereld gemaakt is kan stuk gaan, zelfs een Rolls Royce motor aan de grootste vliegende Airbus hotels kan een kleine olie pijpje tot een kapotte ontploffende motor leiden.

Echter de kans dat zo'n Rolls Royce motor defect is, is behoorlijk kleiner door de controles erop.
Er is onderzoek geweest naar voedingen op Wish en Alibaba, etc (marktplaatsen op internet buiten de EU), daar zijn 250 verschillende voedingen voor telefoons, smartphones, laptops etc. gekocht ( gewoon net als een consument, gewoon 1 per bestelling gekocht) zonder de juiste certificering. Daarvan hadden 164 voedingen defecten wat tot een beginnende brand had kunnen lijden. 7 voedingen waren na korte tijd defect zonder gevolgen en de 69 voedingen functioneerde naar behoren. De gevaar setting van de niet CE gemarkeerde voeding is groter dan een voeding met het juiste CE markering.
En Digikeijs had gewoon een omruil actie op kunnen zetten zonder gezicht verlies te leiden. Want ze hadden het onder me mom van aan ons verkeerde voedingen geleverde door onze leverancier voldoen niet aan onze eisen hadden ze zo kunnen omruilen. Maar de mail aan Wouter zegt mij genoeg.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door MadSeven »

Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek Mark, altijd interessant leesvoer. En dan heb je die onderzoeken allemaal gelezen en koop je dus geen mobieltje op straat in Shenzhen, maar een Samsung Galaxy Note Hutsefluts, met "self certified CE keurmerk" ofzo.... (https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_Note_7)



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

Hierbij een die link naar een onderzoek van NVWA:
https://www.vakcentrum.nl/actueel/2019/ ... teitseisen


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Paul_DMV »

Als er CE (lees China Export) of C_E (lees Conformité Européenne) op het product staat, als het van een Chinese partij afkomstig is geeft het nog geen enkele garantie dat het aan de eisen voldoet! ook als er C_E op staat zegt het niet veel, het is maar een verklaring van de fabrikant dat het voldoet aan de eisen en geen test.

Niet racistisch bedoeld, maar Chinezen kunnen de boel wel eens anders voor doen dan de werkelijkheid als dat in hun eigen belang is. Als koper moet je je daar van bewust zijn. Je kunt producten uit China nou eenmaal niet blindelings vertrouwen, en dat heb ik in mijn werk in de olie en gas industrie, waar regelgeving heel strikt is, al meerdere malen ondervonden. Bijvoorbeeld dat materiaal certificaten gewoon vervalst worden, met als toppunt dat er radioactief afval in metalen leidingen was "terecht gekomen". Er gingen gewoon geigertellers af (en niet zacht maar flink) op nieuw leiding materiaal. Er zijn veel klanten in mijn werk, die chinees materiaal überhaupt niet accepteren, en andere die dat wel doen maar alles door onafhankelijke instanties proefondervindelijk controleren, dat is de enige manier om de integriteit van het product voor de eindgebruiker te kunnen waarborgen.

Dus laten we niet te veel focussen op hoe het logo er uit moet zien, want het verschil is misschien alleen een andere sticker, als je pech hebt.

Als je de twee voedingen open maakt met een CE en C_E logo, dan zie je weinig verschil. Als ik het zo zie en technische analyses lees van anderen, dan zou ik nog steeds niet durven zeggen welke van de twee nou wel veilig is en welke niet. Persoonlijk zou ik dan adviseren om op basis van de constateringen BEIDE versies niet meer te gebruiken, omdat er geen enkele betrouwbare aanleiding of proefondervindelijk bewijs is dat de andere wel goed is. Als je het echt veilig wilt hebben en je wilt voorkomen dat je DR5000 in rook opgaat zou ik een andere voeding kopen of een extra beveiliging toevoegen op de uitgang.

Als ik Digikeijs zou adviseren, zou ik op de CE versie een onmiddellijke terugroep actie instellen, en op de C_E versie een tien stuks door een onafhankelijke partij laten onderzoeken of het product echt voldoet. Mocht dat bij één van de tien niet zo zijn, dan ook daarvoor een terugroep actie op uitzetten.

Onderstaande foto's ontving ik van een mede clublid die bezig is om een additionele veiligheidsschakeling te ontwikkelen.

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Willempie »

Dat is precies wat ik een aantal berichten terug ook al schreef, het is maar een stickertje, wat niets zegt over de kwaliteit van het product zelf.

Groetjes.



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door u43hvs »

Als je op zeker wilt spelen wat is dan een goede en wel betrouwbare voeding die de juiste aansluitingen heeft voor de dr5000 ?


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Marksintpancras »

Het klopt wat Willem zegt, de CE markering zegt niks over de kwaliteit. Echter het systeem van CE markering is wel van belang, de overheid en verzekeraars kunnen daar wel juridische stappen aan hechten, het kleine lettertjes gedoe in de polisvoorwaarden. Dus het is ook niet zo dat gewoon een markering is, heeft wel betrekking op regelgeving.

1 bron?? Ik heb vele bronnen en ik heb ook eens zo'n voeding langs een bevriende hoogleraar gestuurd, de goede CE ook trouwens.

Maar hier nog een bron:
https://www.ad.nl/tech/fors-meer-woning ... ~a5e4959b/

Ik weet dat Digikeijs meerdere keren ingelicht is over brandgevaar van deze voedingen. Maar ja, het openen van hun mailbox is iets waar ze niet zoveel tijd aan besteden.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door FidOo »

Hisko, ik vind daar toch ook een verdacht berichtje over dat de voeding stoort op het lichtnet.

En leuk dat jij op 1zu160 kijkt om ervaringen op te doen over Loks, maar De DR5000 is een Nederlangs product wat vooral een Nederlandse gebruiksgroep kent. Dus lijkt me logischer om juist de Nederlandse forums te bekijken voor die ervaringen.
Je zou dus beter kunnen redeneren dat de Duitsers hier moeten kijken voor ervaringen met de DR5000!.
En ik ken toevallig 1 van de duitse verkopers die de DR5000 aanbiedt (op mijn aanraden overigens) en laat ik zeggen dat zijn ervaringen qua service en retouren net zo zijn als die 1e bron die jij nu benoemd. Ik heb hem uiteraard geïnformeerd over de ervaringen van Martin. Zowel hij als ik zijn overigens ook gewoon tot dus ver tevreden gebruikers van de Centrale. Maar dit verhaal over de voeding baart mij toch echt zorgen. Wat mij nog meer zorgen baart is die behoorlijk starre en onverschillige houding van Digikeijs.

Ik persoonlijk ga de voeding met de tijd vervangen voor een vaste 15Vdc van Meanwell.

(ik reageerde op een bericht van Hisko, wat inmiddels al weer verwijderd is)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door u43hvs »

Joost, niet verwijderd aangepast. de strekking was of 1 bron niet te weinig was.
dat is inmiddels wel getackeld.

Resteert mijn vraag wat een goede vervangende voeding is. die ook klopt qua aansluitkabel tussen voeding en centrale
Deze https://www.meanwell-web.com/nl-nl/GST6 ... 80QAvD_BwE of produceert die weer teveel ampere.
Laatst gewijzigd door u43hvs op 29 jan 2021 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door FidOo »

Nope, prima voeding. Maar ik zou niet daar kopen (hoge verzendkosten en prijs is ex btw!)
Laatst gewijzigd door FidOo op 29 jan 2021 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Willempie »

Een ander bijkomend probleem is dat als ik mijn onderdelen koop hier in de EU, bij bijvoorbeeld Reichelt, Mouser of Farnell. En die dan binnen krijg dat ze in 99.9% van de gevallen in China zijn geproduceerd. Ook op mijn Philips monitor staat keurig netjes op Made in China.

Ook de DR5000 wordt in China gemaakt en hier in de Nederland in een behuizing geplaatst wat ook Made in China is. Dus heeft niets met een Nederlands product te maken, is gewoon allemaal Made in China.
Dus laten we stoppen met dit geneuzel en laat slechte leveranciers links liggen.

Groetjes.



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door MadSeven »

Willempie schreef: 29 jan 2021 13:35 Dat is precies wat ik een aantal berichten terug ook al schreef, het is maar een stickertje, wat niets zegt over de kwaliteit van het product zelf.

Groetjes.
Volledig correct, het stickertje zoek je namelijk ter plaatse gewoon zelf uit. Dat mag van de lokale sticker boer CE, C_E of TüV zijn. Hij heeft ze allemaal en hem boeit het geen .... biet.
Voor wie ze in NL wil inkopen;

https://www.seton-signalering.nl/ce-eti ... #306BZA100


Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door Paul_DMV »

Willempie schreef: 29 jan 2021 15:44 Een ander bijkomend probleem is dat als ik mijn onderdelen koop hier in de EU, bij bijvoorbeeld Reichelt, Mouser of Farnell. En die dan binnen krijg dat ze in 99.9% van de gevallen in China zijn geproduceerd. Ook op mijn Philips monitor staat keurig netjes op Made in China.

Ook de DR5000 wordt in China gemaakt en hier in de Nederland in een behuizing geplaatst wat ook Made in China is. Dus heeft niets met een Nederlands product te maken, is gewoon allemaal Made in China.
Dus laten we stoppen met dit geneuzel en laat slechte leveranciers links liggen.

Groetjes.
Het gaat er niet om of iets in China wordt gemaakt of niet, het gaat er hoe de leverancier in de EU daar mee omgaat. De bedrijven die je noemt zoals Reichelt, Farnell, maar ook bv Roco hebben een kwaliteitsmanagement systeem dat voldoet aan de ISO 9001. Die worden daarop ge-audit door geaccrediteerde instanties, hoe hun management omgaat met kwaliteit en safety issues. Als zij handelen zoals Digikeijs, dan zijn ze dat ISO 9001 certificaatje aan de muur snel kwijt, net als hun klanten.

https://nl.farnell.com/kwaliteitsbeleid
https://www.reichelt.de/bilder/download ... 1_2015.pdf
Roco sets the highest quality standards
For Roco, quality production plays a very central role. Strong values and manual work is considered a very important position in the company. Only in this way can the delicately detailed, extremely reliable and outstanding functional miniatures be designed. The comprehensive Roco quality management with internally and externally applied quality assurance measures is constantly concerned that Roco locomotive and wagon owners receive the best possible quality and enjoy their models for a long time. So in this field Roco is a pioneer in the model railway industry. For example, the Roco plant in Arad was the first factory in the model railway industry to be certified by the German DQS GmbH according to ISO 9001.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Problemen Digikeijs DR5000

Bericht door MadSeven »

ga ik er op in of...doe ik het niet.....ISO certificering zorgt er hoofdzakelijk voor dat de "ge-accrediteerde instanties' (lees; commerciele bedrijven) een hoop mensen aan de vreet kunnen houden. En ja, dat is gebaseerd op jaren ervaring en ja daar heb ik dagelijkse voorbeelden van. Voor het grote publiek;
Ernst en Young - WireCard
KPMG boete Ballast Nedam
Deloitte - Steinhof

Zo maar 3 voorbeelden om te googlen van instanties die audits uitvoeren. Ik snap je bedoeling Paul, maar in de praktijk vraagt de auditor of je doet wat je zegt wat je doet. Als jij dan maar braaf "ja" zegt en dat ene voorbeeld laat zien waar je dat inderdaad deed, schrijft hij dat netjes op. Hij vindt vervolgens altijd wel een "verbeterpuntje", want dat moet tenslotte van zijn baas. En wie niet tenminste 1 werkgever/klant/opdrachtgever hierin herkent is een jokkebrok.

edit; ow ja; en Volkswagen, iets met Diesel. TuV en ISO , gegarandeerd :-)


Gesloten