Doorrijdende treinen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

"Zo is het dus ook niet mogelijk om achter een LN meer dan 7 S88 modules te plaatsen zonder storingen"

Ik zal wel gewoon mazzel hebben tot nu toe; er hangen er 16 aan, zonder problemen. De centrale vervangen is "een kleinigheid", maar ik heb gewoon geen slechte ervaringen tot nu toe. De dag dat het instort zal ik het melden, maar of de Z21 dan de vervanger wordt, zien we dan wel. Misschien heeft er nog wel iemand wat kaarten in zijn mouw.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Klopt je kan ze er best achter hangen, en zolang er weinig bewegingen zijn word gaat dat ook goed. Maar een baan met 16 modules heeft meestal wel meer locs rijdend een paar tegelijk. Een baan met 100 locs kan je ook best voeden met 1 centrale, tot er meer gaat rijden dan deze kan voorzien van voeding en communicatie.

Het gaat om de gelijktijdigheid.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Willempie »

martindomburg schreef: 08 feb 2021 11:49
Willempie schreef: 07 feb 2021 23:39
De ontwikkelaar staat op non-actief.

Groetjes.
Dacht dat jij niet aan aannames deed, Wim ;)

De ontwikkelaar staat niet op non-actief. Dat zou impliceren dat hij de oorzaak is van de problemen. De ontwikkelaar is door DK buiten spel gezet en gewoon niet meer werkzaam voor DK sinds september 2019.
Martin,

Ik dacht ik zal het eens netjes verwoorden, maar waarschijnlijk was dat te netjes en te simpel voor je.

Groetjes.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

enderscw schreef: 09 feb 2021 06:15
Luuk schreef: 08 feb 2021 22:14 Misschien idd maar gaan sparen voor een Z21 net zoals Steven.
Begrijp dat ik aan de grens zit van de s88 bus dat verklaart waarschijnlijk de problemen die ik heb. En die usb poort kan ik dat omzeilen door de netwerk poort te gebruiken?
Als ik een Z21 zou kopen kan ik dan wel alle andere kastjes blijven gebruiken of moeten die dan ook vervangen worden. Want dan wordt het wel een hele dure geschiedenis.
Toch jammer dat iets waar iedereen zo vol lof over was ineens het toch niet waar kan maken.

Bedankt iedereen.
Groeten Luuk
Als ik het goed heb en lees, gebruik je de S88 bezetmelders.
De Z21 gebruikt loconet, je hoeft ze niet allemaal te vervangen. Rosoft heeft iets wat S88 in loconet taal laat praten maar daar weet Willempie veel meer over. Ook kan je geloof ik een loconet module van Digikeijs nemen en daar meerdere s88’ers achteraan plakken.

Ik zou nog even geduld hebben, er komt een mooi alternatief aan. Hopelijk binnenkort, en daar zitten ook oplossingen bij voor de DK modules.

Kan er nog niks over kwijt, anders dan bovenstaande . Eerst moet alles definitief zijn :mrgreen:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Luuk
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2018 08:42

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Luuk »

Ik wacht af, moet toch eerst even sparen en goedkeuring vragen. :D
Zal eerst eens kijken om hem via het netwerk te besturen misschien helpt het om de usb te vermijden.
Het lijkt ook wel erger te worden maar dat kan een gevoel zijn omdat je er nu meer op let :)

Bedankt weer allen.

Groeten Luuk



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

martindomburg schreef: 09 feb 2021 17:56 Ik zou nog even geduld hebben, er komt een mooi alternatief aan. Hopelijk binnenkort, en daar zitten ook oplossingen bij voor de DK modules.
Card. Sleeve. di feb 09, 2021 12:12


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

@MadSeven hahaha, trukendoos is nog niet leeg hoor. Maar zodra er wat van bekend mag worden zal ik dat zeker direct doen.

@Luuk dat is absoluut een aanrader. Het word er niet heel veel stabieler van maar je elimineert die usb poort en alle beetjes helpen.

Tip voor iTrain: kies als interface de Z21. Dan krijg je ook specs zoals verbruik in beeld.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door erik-n-fan »

Is het dan geen eenvoudiger idee om bijv groepen van terugmelders te maken door er een aantal loconet varianten van te maken om de -misschien- overload op de centrale te stoppen ?


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Ja dat helpt wel iets in de gevallen die we hebben behandeld. Let op, bij de RB max 2 modules, de LN zijn we zelf tot 4 groepen gegaan met op elk 4 tot 5 S88 modules.

De spookmelders ware toen nagenoeg weg, maar de problemen met de verbinding bleven.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

martindomburg schreef: 09 feb 2021 12:20
Het gaat om de gelijktijdigheid.
Klopt Martin, zie eerdere post over 75 loks. De USB aansluiting zelf (fysiek dus) is inderdaad "niet al te best", maar desondanks heeft het de voorkeur; misschien moet je dat hier of daar (vooral daar) eens navragen :-) Dat is voor mijn gevoel ook correct vanuit de PC bekeken; de netwerk verbinding zit "verder" in een PC architectuur, dus dat alleen al levert latency. Daarbij komt nog eens dat het gemiddelde thuisnetwerk niet helemaal "netjes" wordt aangelegd, dat dochterlief tegelijk zit te netflixen en de sjinese "security cameras" op hetzelfde netwerk zitten te tetteren. Een groot deel zou je kunnen uitsluiten door er een punt/punt netwerkje van te freubelen, maar ook daar zitten wel wat nadelen en risico's aan; Windoos zit niet graag op meerdere netwerken, dat vindt ome Bill vervelend. Kortom, ik zou zeker niet overgaan naar een LAN verbinding, maar eerder kijken of je niet een Aliexpress USB kabel van 5 meter ertussen hebt zitten. De fysieke poort op de 5000 is gewoon slecht, dus bij mij zit de USB kabel met een klem op zijn plek....


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Klopt dat er een baan is waar 75 locs rijden, maar je verhaal klopt niet. De DR5000 kan geneens 40 LN modules aan, daar gat die gewoon van kapot. Maximaal 11x LN.

De baan die je bedoeld staat in Gouda en is H0 en tevens aangepast met speciale elektronica. Hij heeft aan de DR5000 drie LNRP modules hangen die de loconet bus van elk 45 Meter lang isoleren. Werkt dus even anders als de gewone opstelling, deze is aangepast met behulp van Karst zelf. Daarbij hebben alle LN modules speciale firmware gekregen van Karst om die aantallen aan te kunnen.

Ontopic:
De lengte van de usb kabels gaf bij ons geen resultaat. Alle gevallen van de door ons geïnstalleerde DR5000 modules waren voorzien van 1 meter USB en vastgezet met trekontlasting.

Met het gebruiken van de LAN word uiteraard geadviseerd om de kabel direct met de PC zelf te verbinden. Communicatie over LAN-IP is sterker en stabieler als USB. Aansturen over WiFi is IT technisch gezien vloeken in de kerk.

Als je uren zoekt naar problemen, ga je twijfelen aan van alles. Installatie, programmering, software..... Maar als die spontaan weg zijn als je er een IB, Z21 of EcoS op zet. Dan kan je nog maar 1 conclusie trekken.

Soms is de conclusie as simpel as it is....


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

martindomburg schreef: 09 feb 2021 21:59 Klopt dat er een baan is waar 75 locs rijden, maar je verhaal klopt niet. De DR5000 kan geneens 40 LN modules aan, daar gat die gewoon van kapot.
Niet misquoten Martin; het ging hier nog om de hoeveelheid verkeer en dat met een handvol loks de DR5000 zwaar overspannen thuis zou zitten. Dat er aangepaste electronica tussen staat tussen melders en DR5000 is daar wellicht relevant, maar verandert niks aan het aantal gelijktijdig lopende loks en de conclusie dat dat aardig wat meer verkeer oplevert; daar ging het hier over. (het getal 40 komt overigens niet van mij)

Je uitspraak over LAN staat lijnrecht tegenover uitspraken van ..anderen....zie hier bijvoorbeeld;


Afbeelding

Dat advies is onlangs ergens herhaald (ik meen op FB?); Loconet+USB heeft de voorkeur, juist vanwege betrouwbaarheid en stabiliteit.

Ik ben ook wel benieuwd hoe je ertoe gekomen bent; ik heb het een aantal maal geprobeerd en vond het dramatisch. Vanuit de PC bekeken is het onlogisch; USB zit op de interne bus, terwijl een netwerkkaart over het algemeen in een PCI slot zit, die weer op diezelfde interne bus gekoppeld is. Het introduceert dus een extra stap. Ik heb geen idee hoe dat aan de kant van de DR5000 zit; dus daar kun je zeker gelijk hebben. Echter is IP dan ook nog eens verre van ideaal voor dit soort communicatie (handshake, pakketformaat, overhead) en vindt een standaard windows machine het echt niet leuk om met 1 been op Netwerk A te hangen en met een ander been op Netwerk B. Ik ben dus wel benieuwd naar die opstelling en of je aanpassingen gedaan hebt?

1) 1 of meerdere netwerk-kaarten in de PC?
2) aanpassingen IP stack?
3) Windows/Linux/Mac?

Voor de duidelijkheid; mij maakt het allemaal geen bal uit. Vanuit mijn achtergrond gaat mijn voorkeur zeer zeker naar LAN, maar ik kan niet zoveel met "Communicatie over LAN-IP is sterker en stabieler als USB". Want? Ik heb niet meer dan maximaal een lok of 10 gelijktijdig lopen op het moment, ik zit aan de max met 16xDR4088CS, alle storingen zijn eenvoudig te herleiden tot user-error, dus ik kan gewoon niet testen "wat beter is". Zodra het begint te rammelen ga ik zeker weer LAN testen. (Of een andere centrale kopen, maar de Z21 spreekt me nog niet echt aan.)

Cheers,
MM



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Marksintpancras »

_o_ @MadSeven wat een verhaal zeg :D

Maar er zit een verschil tussen USB3.2 en USB2.0, ben gewoon benieuwd met welke versie wie hier praten betreft de DR5000 qua USB.

En dat LAN kan stabieler werken icm software. Ik weet dat ik mijn tractor boordcomputer sneller en zonder fouten uitlees dan met USB3.2 (theorie = 16GB per seconden) (omdat er iets met netwerkconfiguratie en switchen intern op southbridge van een chip anders in elkaar sterkt, ik ben geen pc techneut = lezing van de fabrikant) hierbij is de overdracht iets van 6GB per seconden.

Alles staat erbij welke configuratie beide onderdelen hebben op LAN en USB gebied, als men tussen 2011 en 2018 wel de LAN geüpdate hebben en niet de USB dan zal de LAN theoretisch beter kunnen functioneren.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Weet niet of het om mis quoten gaat, je schermt 2x met een baan van 75 locs. Het kan natuurlijk zijn dat ik je tekst mis interpreteer. Maar ik las je reactie op pagina 1 en op die van mij hierboven waarin je aan een baan refereert met 75 rijdende locs dat je dit ook bedoelde als "het kan"

Even een stukje van mijn reactie hierboven:
Daarbij hebben alle LN modules speciale firmware gekregen van Karst om die aantallen aan te kunnen.
De modules hebben special firmware gekregen om het dataverkeer aan te kunnen. Deze firmware is bedoeld voor de DR4088LN waar DK niet voor wilde betalen. Deze is dus nooit doorgevoerd in de consumenten versie. Zonder deze firmware kan de maar 11 modules aansluiten zonder storingen en problemen. Deze info komt direct van Karst zelf overigens.
Ik ben ook wel benieuwd hoe je ertoe gekomen bent; ik heb het een aantal maal geprobeerd en vond het dramatisch. Vanuit de PC bekeken is het onlogisch; USB zit op de interne bus, terwijl een netwerkkaart over het algemeen in een PCI slot zit, die weer op diezelfde interne bus gekoppeld is. Het introduceert dus een extra stap. Ik heb geen idee hoe dat aan de kant van de DR5000 zit; dus daar kun je zeker gelijk hebben. Echter is IP dan ook nog eens verre van ideaal voor dit soort communicatie (handshake, pakketformaat, overhead) en vindt een standaard windows machine het echt niet leuk om met 1 been op Netwerk A te hangen en met een ander been op Netwerk B. Ik ben dus wel benieuwd naar die opstelling en of je aanpassingen gedaan hebt?

1) 1 of meerdere netwerk-kaarten in de PC?
2) aanpassingen IP stack?
3) Windows/Linux/Mac?
Tot nu toe was de LAN stabieler dan de USB. maar dat kan inderdaad aan de opstelling liggen. Overigens liepen deze bij ons soms wel, soms niet via een router. Deze router was niet verbonden met het internet of een thuisnetwerk. Dus er kwam geen invloed bij van buiten af anders dan dat de laptop of PC naast de LAN via zijn eigen interne wifi module verbinding maakte met het thuisnetwerk.

Overigens werkt dat best wel goed, in de gevallen van het routertje (dit deed ik als test, het beste gaat het als de kabel rechtstreeks in de PC zit) ging het om een simpele TP Link router. Met de LAN verbinding duurde het in alle gevallen langer voordat er een "freeze" kwam van het systeem.

1. Nee, direct zonder internet verbinding
2. nope
3. Windows 10 en Linux (ARM)

Het voordeel van de LAN poort is dat dit geen seriele verbinding is en fysiek ook sterker is als mini-usb. Als het om USB gaat ben ik meer liefhebber van USB A-B dan van micro of mini. In feite heb je gelijk, de seriele verbinding is RS485 en dat is veruit het ideaalste. Maar het gaat in mijn optiek fout in het feit dat de USB componenten die de fabrikanten gebruiken gewoon van zeer goedkoper en slechte kwaliteit zijn. En dan is LAN vaak sterker.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

@Marksintpancras de throughput is niet zo heel belangrijk, volgens mij kom je sowieso niet boven de pak em beet 400 KILObits/sec....

@martindomburg het ging mij om de hoeveelheid verkeer die een X aantal loks kunnen genereren, met Y melders. De vraag was of de interne capaciteit of wellicht de CPU van de DR5000 een bottleneck vormen bij 5 of 10 loks. Ik sluit niet uit dat tussenliggende modules wat ruis ed. kunnen filteren, maar de correcte meldingen moeten gewoon door komen. Daaruit concludeer ik dat als de meldingen van 75 loks verwerkt kunnen worden, er niet echt een capaciteitsprobleem kan zijn bij 5, 10 of 15 loks. Je weet ongetwijfeld meer dan ik van die tussenliggende electronica: als die iets aan dat sommetje wijzigt is dat natuurlijk zeer interessant (bij elke centrale, eigenlijk)

Cheerio,
MM


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Als ik me niet vergis kan bijna elke centrale iets van 100 locs aansturen. Waarbij er een 250 ms zit tussen elk dcc pakket, bij Dinamo is dit 100 ms maar dat terzijde.

Ik zal je vraag eens neerleggen bij Karst, wellicht weet hij dat antwoord exact, lijkt mij wel.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

martindomburg schreef: 10 feb 2021 13:18 Als ik me niet vergis kan bijna elke centrale iets van 100 locs aansturen. Waarbij er een 250 ms zit tussen elk dcc pakket, bij Dinamo is dit 100 ms maar dat terzijde.

Groetjes
Lol...komop Martin, pak nog effe een bakkie koffie. Hoeveel transmissies passen er in 1 seconde als er tussen elke transmissie 250 ms zit? Ik denk dat je ergens een 0 verloren bent ofzo :-)



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

martindomburg schreef: 10 feb 2021 13:18 Als ik me niet vergis kan bijna elke centrale iets van 100 locs aansturen. Waarbij er een 250 ms zit tussen elk dcc pakket, bij Dinamo is dit 100 ms maar dat terzijde.

Groetjes
Huh? Wah? Hoeveel transmissies passen er in 1 seconde als er tussen elke transmissie 250 ms zit? Ik denk dat je ergens een 0 verloren bent ofzo :-)
Ik heb er niet mijn beroep van gemaakt, maar ik meen ergens "tussen de 100 en 200 transmissies" te hebben gezien, dat lijkt me aannemelijker dan ....4? Ik zit nu mobiel, dus kan lastig googlen, maar iets klopt er niet.



MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

Micro?


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Rustig aan, Mad7, blijven ademen :)
Zoals ik aangaf, als ik me niet vergis. De laatste keer dat ik daarin gedoken ben is alweer 3 jaar geleden. Ook ik heb geen oneindig geheugen..... en Ja. Een typefout is snel gemaakt.

Kleine tip: je kunt je bericht ook bewerken, rechtsboven is een knopje met een potloodje. Dan hoef je geen losse berichten te plaatsen.

Maar anyhoe, ik heb een antwoord van Karst op je vraag:

Karst Drenth:
De verreweg meest beperkende factor is de DCC “bus” die “loopt” gemiddeld op ca. 12 kbps. Dus zo’n 1200 Bytes/s dus ca 400 DCC packets/s....
Alle bussystemen kunnen dat makkelijk aan.
Daarbij maakt het eigenlijk niet uit hoeveel loks er actief zijn. De DR5000 geeft altijd voorrang aan binnenkomende Lok-opdrachten.
LocoNet „voljagen“ kan uiteraard prima. B.v. een terugmeld packet is 4 bytes ==> baudrate is 16.66 kbps. ==> 1600 Bytes/s = 400 Meldingspaketjes/sec.
Dat zijn allemaal waarden waarvoor de 32 MHz risc processor de hand niet omdraait 😁
Het meest waarschinlijk is, dat:
a) de terugmelders staan „te spuiten“
b) de stuursoftware zich niet aan het protocol houdt en de USB of LAN volspuit door b.v. niet op bevestiging van de centrale te wachten. Tel daarbij nog een „Rot“ LocoNet, dan is de ellende compleet... De DR5000 kan data die tijdens „collisions“ binnenkomt tot op zekere hoogte bufferen. Maar ook dat buffer is eindig.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door MadSeven »

Dank voor de tip, maar tijdens het rijden vond ik de correcte spelling al heel wat. :)
We komen nu wel ergens, afgezien van een bytes/bits omreken voutje (moet 1500 zijn denkik): de topicstarter weet nu in ieder geval dat zijn 5 loks niet de DCC bus gaan vullen, noch de processor.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door martindomburg »

Precies, en we leren er allemaal weer wat van :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Luuk
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2018 08:42

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Luuk »

Whoo wat een verhalen allemaal hoop informatie zo. Ik heb gisteren geprobeerd om de dr-5000 via lan aan te sluiten. Juiste ip adressen enzo gebruikt maar traincontroller wil niet verbinden. Weer terug gezet naar usb is overigens een usb 3.0 poort i.v.m. Snelheid. Heeft traincontroller alles door elkaar gegooid :oops: . Alle bezetmelders maar weer langs om alle blokken weer goed te zetten.
Ik had gedaan wat er in de handleiding staat maar krijg op lan nivo geen verbinding. Gewoon kabel in een Gb-switch waar verder niets inzit wat fanatiek gebruikt wordt. Alle beschikbare protocollen gebrobeerd in de centrale omdat ik niet kon vinden welke ik moet hebben. Maar ze deden allemaal het zelfde en dat is niet veel :D . Weet iemand welk protocol ik moet gebruiken om het werkend te krijgen via lan in combinatie met traincontroller?

Ik ben heel blij met de vele reacties.
Groeten Luuk



Onderwerp starter
Luuk
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2018 08:42

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Luuk »

Denk dat ik de grootste oorzaak gevonden heb en dat was de instelling van de usb poorten. |:(
Die stonden als snelheid op 9600. Na dat ik die hoger had gezet liep het allemaal een stuk beter. Het gaat nog wel eens fout maar gaat vaker goed.
Als het fout gaat is het meer een afstelling die nog niet helemaal klopt in Railroad & Co.

Bedank allen. _o_
Groeten Luuk



Ronaldp
Berichten: 1463
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Doorrijdende treinen

Bericht door Ronaldp »

Luuk schreef: 15 feb 2021 11:35 Denk dat ik de grootste oorzaak gevonden heb en dat was de instelling van de usb poorten. |:(
Die stonden als snelheid op 9600. Na dat ik die hoger had gezet liep het allemaal een stuk beter. Het gaat nog wel eens fout maar gaat vaker goed.
Als het fout gaat is het meer een afstelling die nog niet helemaal klopt in Railroad & Co.

Bedank allen. _o_
Groeten Luuk
Waar heb je de snelheid van 9600,hoger gezet?
En hoe hoog hen je hem gezet?

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Plaats reactie