Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door Peter Ruifrok »

Wie o wie brengt mij op het goede spoor. Van het ene op het andere moment rijdt mijn Piko BR82 digitaal met sound niet meer. Het geluid doet het (en doet zelfs alsof de trein vanuit stilstand optrekt) en ook de verlichting schakelt nog keurig. Alleen geen enkele beweging meer. Zit het motortje vast? Of is het iets in de decoder. Ik zal er wel mee terug moeten naar de winkel (garantie inmiddels lang verlopen), maar wil toch eigenlijk wel graag weten wat er aan de hand is. Het gebeurde toen ik de CV instellingen voor 31 en 32 veranderde naar 16 en 1, zoals de handleiding aangeeft wanneer je de geluidsinstellingen wil wijzigen (het geluid is me te hard en wijzigingen in CV63 hadden geen enkel effect). Wat de oude instellingen waren voor CV31 en 32, heb ik vergeten op te schrijven (dom, dom, dom), maar ik weet wel zeker dat die niet de 16 en 0 waren zoals de handleiding aangeeft wat het bij uitlevering standaard zou moeten zijn. Weet iemand overigens wat die twee waarden wel zijn bij uitlevering? Dan kan ik die nog proberen terug te zetten. Peter Ruifrok


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

thevandijks
Berichten: 431
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door thevandijks »

Decoder weer op fabrieksinstellingen zetten al geprobeert, iets met CV 8? Heeft bij mij vaak gewerkt!

Groet Hans



Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door Peter Ruifrok »

De CV8 reset heeft geen effect. Ik heb wel CV31 en 32 op nul gezet en wat schetst mijn verbazing: hij doet het weer! Maar voor hetzelfde geld was er een kortsluiting die door het bewegen met de loc (van de rails af naar het programmeerspoor en terug. En dat een aantal keren) opgeheven is. Voorlopig tel ik mijn zegeningen, maar ik moet deze BR82 wel goed in de gaten blijven houden. Wat nu wel de goede manier is om het geluid zachter te zetten (de oorspronkelijke bedoeling van al dit gehannes) weet ik nog steeds niet. Alles wat ik wel weet, is dat de handleiding dit niet duidelijk aangeeft.


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door BenQ »

Wat is het merk van de decoder, zelf heb ik een BR82 met een V4 geluidsdecoder.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door Peter Ruifrok »

Ja, bij mij ook: een locsound 4 decoder


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door martindomburg »

Draait het motortje nog wel als je daar direct spanning op zet? Uiteraard wel de decoder eruit halen eerst.

De Piko motoren gaan soms spontaan stuk, is op zich niet erg, motortje kost vaak rond de 20 euro. Maar dan weet je waar het zit. Zijn van Chinees makelaardij helaas.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door shoven »

martindomburg schreef: 10 mar 2021 08:29 Draait het motortje nog wel als je daar direct spanning op zet? Uiteraard wel de decoder eruit halen eerst.

De Piko motoren gaan soms spontaan stuk, is op zich niet erg, motortje kost vaak rond de 20 euro. Maar dan weet je waar het zit. Zijn van Chinees makelaardij helaas.
Doet die ook al in treintjes tegenwoordig? :lol: :lol:
Of was het Chinese makelij? :ugeek:

[wijsneusmodus uit]


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door martindomburg »

Je hebt gelijk, autocorrectie foutje :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Piko BR82 digitaal met sound rijdt niet meer

Bericht door Peter Ruifrok »

Inmiddels rijdt de BR82 weer (ik hou het op een kortsluiting die weer verdwenen is), maar ik ben er nog steeds niet in geslaagd het geluid zachter te zetten.....


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Plaats reactie