wlan multimaus aanmelden

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fernhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 09:25

wlan multimaus aanmelden

Bericht door Fernhout »

Ik zie dat het een goede gewoonte is hier eerst een opsomming van het eigen materiaal te geven. Maar hoe krijg ik dat op de juiste plaats te staan?
Tientallen jaren geleden ben ik begonnen met één DCC loc van Fleischmann, een Fleischmann centrale en een (bekabelde ) multimaus. Dit opbouwen en installeren was geen probleem. Dus we gaan een stap verder en kochten in L...... een 2e loc van Roco een z21 centrale, een Wlan multimaus , een een TP-Link en een wisseldecoder Dr. 4018. Gaat ook goed: Ik kan beide locs programmeren en invoeren in de multimaus. Maar met maar één multimaus, aangesloten op de z21 Dat is niet de bedoeling dus we gaan de wlanmaus instelleren. En daar is het probleem. Hij vraagt om mijn netwerk wachtwoord en dat heb ik we, maar er wordt gezegd dat de maus hoofdletter gevoelig is. Ze geven er een voorbeeld bij, hoe de letters en cijfers in te voeren. Maar hij accepteerd alleen maar hoofdletters en dat vindt de maus weer niet goed. Ik sta vast!


2x DCC loc. Fleischmann centrale 680801, multimaus (bekabeld), Roco centrale z21, Wlan maus, Tp-link, wisseldecoder Dr. 4018
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 539
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door Momfer »

Ik zie dat het een goede gewoonte is hier eerst een opsomming van het eigen materiaal te geven. Maar hoe krijg ik dat op de juiste plaats te staan?
Rechtsbovenin staat je forumnaam met een driehoekje erachter.

Klik daarop en daarna op gebruikerspaneel

Daar kun je in de tab profiel je onder wijzig onderschrift je opsomming maken


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL

Onderwerp starter
Fernhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 09:25

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door Fernhout »

Momfer bedankt, ik heb het aangepast!


2x DCC loc. Fleischmann centrale 680801, multimaus (bekabeld), Roco centrale z21, Wlan maus, Tp-link, wisseldecoder Dr. 4018
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 539
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door Momfer »

Hallo Piet, fijn dat het gelukt is.

Misschien je voornaam er ook even aan toevoegen, dan weten de leden met wie ze te maken hebben. Een Nick/Alias is niet altijd even duidelijk voor iedereen.

Met de z21 en de WlanMaus zal iemand anders je uit de brand moeten helpen. Ik heb noch de apparaten, noch de kennis :)

Fijn Pinksterweekend!


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL

Onderwerp starter
Fernhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 09:25

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door Fernhout »

Hallo Momfer,

De voornaam is Piet, maar toen ik deze naam als gebruikersnaam opgaf, bleken er toch nog een paar meer Pieten te zijn. Maar in combinatie met de achternaam zal deze inderdaad niet zo vaak voorkomen.
Ik zag dat er op het forum nog een apart topic was over digitaal, dus ik zal daar mijn licht eens opsteken. Zolang het electro-mechanisch gaat, kan ik me met een groen en een rood potlood om een schema te tekenen aardig redden, maar wat er allemaal op die printplaten gebeurt is voor mij een raadsel! Goede feestdagen.


2x DCC loc. Fleischmann centrale 680801, multimaus (bekabeld), Roco centrale z21, Wlan maus, Tp-link, wisseldecoder Dr. 4018
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door epocheales denken »

Hoi Piet, ben geen z21 expert, maar heb je al eens geprobeerd je Wlan muis te programmeren zonder de muis aan een touwtje? :o Misschien moet je andersom werken. Dus stekker bedrade muis er uit trekken. Garantie tot op de hoek... :D

Succes, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 539
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: wlan multimaus aanmelden

Bericht door Momfer »

Fernhout schreef: 22 mei 2021 08:59 Hallo Momfer,

De voornaam is Piet, maar toen ik deze naam als gebruikersnaam opgaf, bleken er toch nog een paar meer Pieten te zijn. Maar in combinatie met de achternaam zal deze inderdaad niet zo vaak voorkomen.
knipje ---8><-----
Ik bedoelde eigenlijk in het onderschrift, boven de opsomming van de hardware ;)


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL
Plaats reactie