Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door walter »

Beste mensen,

Geen idee of dit al eerder ter sprake is gekomen, maar ik kon geen bos vinden door alle bomen die in de weg stonden, dus vandaar.

Voorzichtig aan, ben ik gaan bedenken wat de beste plek is voor de servo aansturingen. Nu heb ik 1 centrale vaste plaat, waar mijn trafo's, bezetmelders en keerlusmodules op gaan komen. Dit om de kabels naar de modules (bezetmelders en keerlusmodules) zo kort mogelijk te houden. Staat lekker doorgelust zo met van die standaard kabeltjes die erbij geleverd zijn.

Maar wat nu met de SLX864. Die krijgen natuurlijk ook hun commando's van de centrale en geven die door aan de servo's. Bovendien, kan ik er maar 2 wissels mee aansturen per module. Wat is nu de handigste plek voor de modules? Dicht bij de wissels (lange din-kabels) of ook op de vaste plaat (lange kabels voor de servo's (waar kan ik die kopen?) en de hartstukken van de wissels). Alle modules moeten volgens mij met elkaar verbonden zijn. Daarom mijn vraag.

Groeten,
Walter



piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door piksov »

Hoi

Ik hen zelf geen servos, volgens mij is het slimmer om de kabels naar de servos zo kort mogelijk te houden, dus modules decentraal plaatsen

Groet, Guus



HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door HTteG »

Walter je kan het volgende doen.
De module bij elkaar houden. Van de servo kan je het stekkertje afknippen, wel ruim genoeg omdat je hem nodig hebt voor de aansluiting op de module. Aan beide kanten een kroonsteen. Bij de module de andere bij de servo, dus drie draden ga je doorverbinden. Dan kan je de afstand overbruggen met normaal 0,25 draad. De afstand maakt niet zoveel uit. Zelf afstanden van meer als 5 meter overbrugd zonder enig probleem.

Succes Henk je weet wel.



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door FidOo »

piksov schreef: 08 dec 2021 11:10 Hoi

Ik hen zelf geen servos, volgens mij is het slimmer om de kabels naar de servos zo kort mogelijk te houden, dus modules decentraal plaatsen

Groet, Guus
Dit is het minst storingsgevoelig. maar beide opties kunnen.
En servo verleng kabels kun je bij onze grote chinese webwinkel (en vast in bepaalde Modelspoor-zaken ook) kopen. Dan hoef je niet met kroonsteentjes te rommelen en kun je ze gewoon met stekker verlengen.

Mocht je voor de verleng-optie kiezen. Hou er dan rekening mee dat je deze bedrading zo veel mogelijk scheidt van je DCC bekabeling en overige bekabeling.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door Adriaan »

Beste Henk je weet wel.
Inderdaad weet ik het.
Ik kan je al heel lang niet bereiken want je hebt je afgesloten voor privé berichten.
En je hebt ook niet eerder geantwoord op mijn berichten.
Jammer dat het op deze manier moet maar waar blijft mijn SLX wisseldecoder?

Toch nog met vriendelijke groet van Adriaan uit L.



HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door HTteG »

Walter ik weet niet of je de servo’s op afstand kan inregelen. Dit is ook nog een puntje in je overweging waar je modules wil plaatsen. Ik heb nog wel een aantal verlengsnoertje’s liggen die ik niet gebruik. Hoor het wel. Moet dan wel in rommelbakken duiken.
Succes



Onderwerp starter
walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door walter »

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties.

Omdat ik Selectrix als digitaal systeem heb, heb ik geen last van beïnvloeding door andere bedrading.

Guus,
Als ik kies voor lange DIN-kabels, dan zal ik ze wellicht zelf moeten solderen. Ik weet niet of ze mijn lengte hebben. Bovendien blijft de afstand het zelfde, dus ook de storingsgevoeligheid. Of zie ik dat verkeerd? Zal ook niet goedkoop zijn, zo'n 5 aderige kabel met aanverwante stekkers.

HTteG,
Graag maak ik gebruik van je aanbod. Even kijken hoe we dit kunnen organiseren.

Joost,
Ook al duurt het een paar weken voor ik de verlengkabels/stekkers heb, is de Chinese groothandel eventueel ook een optie. Hoe worden die kabels genoemd?

Groeten,
Walter



daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door daan 1946 »

Walter
hier zijn verlengkabels voor SX te koop.
https://www.firma-staerz.de/index.php?s ... ukt&id=220
groeten
Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

Onderwerp starter
walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Plaatsen SLX864 (rautenhaus servo aansturing)

Bericht door walter »

Daan,

Dank je wel voor de info.

Groeten,
Walter


Plaats reactie