Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door Raymond (UK) »

Ik heb in 2015 een FLM 7328 (BR141) gekocht en daar een D&H DH05C onderin geplaatst. Sindsdien heeft deze zonder problemen rondgereden.

Ik heb eind vorig jaar al mijn loks een service beurt gegeven. Schoon maken, nieuwe koolborstels enz en alles rijdt lekker behalve deze 141. Na een paar minuten stopte die en bij het uitlezen van de decoder krijg ik een error. (FLM Twin Center)

Nieuwe decoder besteld en geplaatst en hetzelfde euvel na een paar minuten. Weer een nieuwe decoder besteld en een nieuwe motor geplaatst en weer hetzelfde 7(8)7

Wat gaat er hier mis? Ik heb de printplaat al geînspecteerd en kan niks vinden. Alle banen zijn juist doorgeslepen en niks maakt contact. Én het heeft meer dan 5 jaar goed rondgereden dus de print zit wel goed denk ik zelf. Ik heb 3 van deze dingen rondrijden met dezelfde decoder zonder problemen.

Ik heb een foto gemaakt van de printplaat voor het geval iemand iets ziet wat ik niet zie. :|

Bij voorbaat dank


Afbeelding

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5630
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door FidOo »

Je zegt na een paar minuten stopt de łok. Kun je daar iets meer over zeggen, en ook over het eigen totdat hij stopt.
Je zou nog even kunnen kijken naar de draaistellen en stroomafname hoe soep en schoon dat allemaal nog is.

Verdere diagnose wordt erg moeilijk.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door Raymond (UK) »

HéJoost,

De lok loopt vrij rustig en dan een paar korte stotters en dan valt hij stil. Daarna de eroor 'error' niet 'short' Geen rook pluimen of rare geuren ook.

Draaistellen en alle andere contacten zijn schoon.

Ik denk dat ik hem van het weekend ombouw naar analoog en dan op m'n zoon z'n baantje laat rijden en dan kijken hoe dat gaat.

Zat te denken. Moet ik de motor in laten lopen door middel van stroom direct op the koolborstel aansluiting te zetten? Het is een gloednieuwe motor.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door Wim Ros »

Foto's van de beide zijkanten van de motor maken. m.n. de koolborstel aansluitingen.

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door Raymond (UK) »

Ik weet niet of je hier wat aan hebt Wim



Afbeelding

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5630
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door FidOo »

Raymond (UK) schreef: 04 mar 2022 10:02 HéJoost,

De lok loopt vrij rustig en dan een paar korte stotters en dan valt hij stil. Daarna de eroor 'error' niet 'short' Geen rook pluimen of rare geuren ook.

Draaistellen en alle andere contacten zijn schoon.

Ik denk dat ik hem van het weekend ombouw naar analoog en dan op m'n zoon z'n baantje laat rijden en dan kijken hoe dat gaat.

Zat te denken. Moet ik de motor in laten lopen door middel van stroom direct op the koolborstel aansluiting te zetten? Het is een gloednieuwe motor.
Dit lijkt me een goed plan. Maar als alles klopt en ik zie verder ook niks geks op de foto's, motor en decoder gewisseld dan wordt het moeilijk.

Heb je al eens printplaat+decoder+motor volledig overgezet in een andere lok?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Decoder inbouw probleem FLM7328 DH05C

Bericht door Raymond (UK) »

Nee Joost maar dat kan ik wel proberen. Ik heb er nog twee die normaal werken. Denk je dat het het frame zelf kan zijn?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Plaats reactie