Illustrator tekeningen omzetten in een 3d programma.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ns1200
Berichten: 807
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:03

Illustrator tekeningen omzetten in een 3d programma.

Bericht door ns1200 »

Als totale leek op het 3d vlak wilde eens vragen hoe ik mijn Illustrator tekeningen, zijn dus 2d, om kan zetten in 3d en dan samen voegen toto een geheel. tekeningen worden gebruikt voor de lasersnijder maar ben sterk aan het twijfelen om een printer aan te schaffen.
Weet dat ik m'n tekeningen in Photoshop kan omzetten naar een SVG file maar kan ik die dan samen voegen tot een geheel en dan printen.
Of zijn er betere manieren om dit te doen. Of komt het er op neer dat ik alles op nieuw moet tekenen.
Wie weet hier meer van af. Ik niet iig. 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Alvast bedankt Rick


Love Kit Bashing and Home Made Structures

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Illustrator tekeningen omzetten in een 3d programma.

Bericht door Raymond (UK) »

Vanuit Illustrator kun je je tekeningen exporteren als DXF. Wellicht helpt dit je.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Illustrator tekeningen omzetten in een 3d programma.

Bericht door Ad_M »

Zo ver bij mij bekend niet Rick... (niet dat dat alles zeggend is :lol: :P )

Ben alleen zoiets tegen gekomen bij een onbetaalbaar pakket voor ondergetekende :P
Denk dat je toch in een pakket zal moeten duiken zoals Onshape (gratis) voor hobby gebruikers
Je bent er al bijna als je veel in 2D hebt, maar is toch nog een hele bevalling
Succes!!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

caspervt
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2012 13:11

Re: Illustrator tekeningen omzetten in een 3d programma.

Bericht door caspervt »

Dag Rick,

Als ik je vraag goed lees heb je nog nooit een 3D file gemaakt. Daar is in ieder geval een tekenprogramma voor nodig wat in 3D kan tekenen. Keuze daarin is heel breed en is veel over geschreven. Ik zou de sectie over 3D op dit forum daarover nalezen.

Specifiek om van .svg naar 3D te komen gebruik ik zelf het programma Blender. Je kan de svg dan importeren, omzetten naar mesh en dan een extrusion (de vorm dikte geven) toepassen.

Ik startte ook vanaf 0. Mijn ervaring is dat alles goed op YouTube te vinden is. Als je je 3D programma gekozen hebt dan kun je op youtube bijvoorbeeld zoeken op: Blender (in mijn geval) svg importeren. Zo kom je uiteindelijk overal wel uit.

Succes!!!

Met groet, Casper


Plaats reactie