fleischmann z21

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sportiefke
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2022 11:44

fleischmann z21

Bericht door sportiefke »

Hoi, weet iemand met hoeveel treinen te samen kan gereden worden met de fleischmann Z21 basis, grt Jan.
( voorlopig kan dat bij mij al met 6 locs)



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: fleischmann z21

Bericht door thevandijks »

Zes heb ik ook wel eens geprobeert, of er meer kunnen weet ik niet.

Groet Hans



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: fleischmann z21

Bericht door Wim Ros »

Ligt eraan hoeveel stroom de treinen gebruiken, je hebt in totaal 3A tot je beschikking, net als bij vele andere centrales.

Mvg
WIm.



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: fleischmann z21

Bericht door Nijboer »

Mijn vader heeft een h0 baan. Ik heb hem destijds mijn zelfbouw booster/ MRDirect gegeven die ik destijds voor mijn n-spoorbaan had gemaakt.
Daar zit een 15V voeding in (N spoor). En dat was maar een kleine voeding, geen idee meer welk vermogen , maar zeker geen 3A.
Ik heb destijds nooit uitval gezien tgv overbelasting. En mijn vader heeft soms 3 treinen rijden op dat ding, dus van die oude Fleischmann locs met pannenkoekmotoren er in. Links en rechts ook nog gloeilampen van locs die stil staan. Het verbaast mij elke keer weer, dat de spanning niet
in mekaar zakt.... Kennelijk is 3A gemiddeld genomen meer dan zat.

Groet,
Collin


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: fleischmann z21

Bericht door WilcoV »

3A is heel wat, tenzij je op je centrale ook heel veel andere zaken gaat aansluiten naast de aansturing van de treinen. Zelf heb ik mijn baan in drie gescheiden groepen verdeeld en heb ik bij de Z21 (let wel ik heb de Z21 en niet de z21) de dubbele Z21 booster aangeschaft. De centrale stuurt dus één deel van de baan aan en de booster de twee andere delen. Dit geeft dus 3x 3A vooropgesteld dat de treinen niet i dezelfde groep rijden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
sportiefke
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2022 11:44

Re: fleischmann z21

Bericht door sportiefke »

Hoi, intussen al gelukt met 9 locs, grt Jan.


Plaats reactie