digitaal gaan

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

digitaal gaan

Bericht door fritske »

Hallo,
Om voor mijn kleine N-baan digitaal te gaan zou ik graag wat info willen hebben mbt de Piko Smart Control Light of Selectrix 2000.
Selectrix 2000 is een verouderd systeem maar daar is nog goedkoop aan te komen, bij mij heeft alleen het digitaal rijden prioriteit.
Wanneer ik er uit ben dan zoeken naar een centrale, heb er geen haast mee en het zoeken heeft ook wel wat.
Gr Frits



piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: digitaal gaan

Bericht door piksov »

Ron Konstapel woont bij jou in het dorp, waarom ga je niet eens bij hem buurten?

rokon.info geloof ik

Als je denk dat selectrix goedkoop is ... dat zou wel eens tegen kunnen valllen.

Er zijn maar een paar fabrikanten die selectrix hadden in het verleden, en ik heb geen idee of er een grote 2e hands markt is .

ik zou voor dcc gaan, veel meer keus.

Guus



Onderwerp starter
fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: digitaal gaan

Bericht door fritske »

Hallo Guus,
Bedankt voor jouw antwoord en inderdaad woont Ron bij mij in Elten.
Wat betreft DCC lijkt mij dat ook het beste, meeste keus.
Gr Frits



deBult
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 nov 2022 04:10

Re: digitaal gaan

Bericht door deBult »

Als beginner (spoor nu een paar maanden) erg content met de (witte) z21 en Rocomuis. FLM profi rails, kleine rangeerbaan 120*60cm. Zijn op M…….s tegen een redelijke prijs te vinden.

Begonnen met alleen de loc te sturen met de Rocomuis, inmiddels de wissels met een Digikey’s aansturing ook via deze Rocomuis (8-12 stuks is nog goed te doen). Eerste stapjes met bediening via de z21 app op de iPad.
Leuk systeem, redelijk intuïtief en ook uit te breiden naar sturing met PC software, maar tot nu toe vind ik het met de muis aansturen van de loc’s het meest leuke om te doen.


FLM Profi N rails, z21, 2 FLM locjes (BR 212, V200) en 1 PIKO 2200: “beginner”.
Plaats reactie