Starten met Dinamo

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Starten met Dinamo

Bericht door martindomburg »

Zo dat is ook erg interessant kerel.

Gebruik je dan wel de pcb van VPEB?

Tnxs


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Starten met Dinamo

Bericht door pp4trains »

Je componenten bestel je nog voordeliger bij futurlec. Reichelt zou je ook mee kunnen nemen in je vergelijk.
Als je de goedkoopste verzendoptie kiest is het wel tot enige weken onderweg, maar is kans super klein dat je inklaringskosten moet betalen.

Ik heb ook nog wel ergens van die lijsten samengesteld en al mijn prints zelf gebakken. Zullen na een aantal jaren niet geheel op to date zijn.
Zelf bakken is de goedkoopste optie.
Maar let vooral op dat je de subD connectoren die je op je prints bakt altijd bij dezelfde dealer aanschaft. Ze willen soms wel eens een paar mm. Schelen in grootte. Dan kun je geen mooi torentje bouwen van gekoppelde tm-h/cd16 combi's. Bij mij zitten er nu stukjes flatcable tussen de tm-h/cd16 combi's

Groeten,
Patrick



RFabriek
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 nov 2013 00:01

Re: Starten met Dinamo

Bericht door RFabriek »

@Martin. Uiteraard.
Jaren geleden wat ik ook begonnen. Toen moest je de RM ook nog zelf bouwen en waren er ook nog geen bouwpakketten. De RS232 chip was alleen niet goed dus nooit verder gekomen. Vrij snel daarna door omstandigheden afgehaakt en rollend materieel verkocht. De resten heb ik later een keer "opgeruimd". Nu ben ik gewoon eerst voor zekerheid gegaan bouwopakketten gekocht. Dan heb ik iig een goed referentie punt. Ik was alleen vergeten dat ik de IPM nog wel had en een CD16. :D

@
Dank je voor de adressen. Die naam Futurlec ken ik trouwens nog wel. Volgens mij ook via Dinamo.
Het ging mij in dit vergelijk wat zelf bij elkaar zoeken al kan opleveren bij bekende adressen. Ik ga er zeker een keer kijken.

Edit:
Even vpeb.nl vermeld bij het overzicht.


gr
Renzo

Dinamo, Rocrail, XTrackCad, OpenBSD, NS/NL

RFabriek
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 nov 2013 00:01

Re: Starten met Dinamo

Bericht door RFabriek »

Nu ik voor het eerste vijf TM-H tegelijk besteld kan ik een praktijk voorbeeld posten. Dit is een kopie uit mijn doe het zelf draadje maar het leek mij hier ook op de juiste plek.
Deze prijzen zijn met zoveel mogelijk gebruik van kwantum kortingen. Daarnaast 10% extra korting. Deze kortings actie wordt regelmatig door Conrad gehouden.

Geplakt vanuit mijn doe het zelf draadje:
De TM-H's koste me nu maar 83,50 per stuk en de CD16's 28 euro, inclusief verzendkosten. Dat komt neer op nog een keer het verschil tussen een bouwpakket en een kant en klare. Het verschil is nog iets groter omdat je bij de andere twee nog een RS485 ombouwkit nodig hebt a 7,75.
Op twee onderdelen na is alles verkrijgbaar bij Conrad. Die andere twee onderdelen bestel ik bij Piccommit. Daar heb je wel verzendkosten. Die heb ik wel in mijn totaal prijs berekend maar niet bij het bouwpakket en de kant en klare.
Let wel: Ik heb op de grootste bestelling ook nog 10% korting van een actie die vrij regelmatig gegeven wordt.

Dus voor een TM-H met RS485(kit):
83,50 Eigenbouw -29,25 / -52,25
112,75 Bouwpakket -23
135,75 Kant en klaar

Voor de CD16:
28,00 Eigenbouw -23,00 / -38,50
51,00 Bouwpakket -15,50
66,50 Kant en klaar

Op de TM-H is nog 6,15 euro te besparen door de terugmelding weg te laten. Uitgaande van 4 detecties per blok kan je met 1 complete TM-H, 32 blokken terugmelden (4xTM-H).
Als je gewoon TTL gebruikt scheelt het nog eens 4,50.
In feite kan je dus voor 73 euro 8 blokken hebben. Dus 9,13 euro per blok.
En vergeleken met een TM44 is het 1/4 van een CD16 er bij optellen. Dus 16,13 per blok. Als je maar 2 detectiepunten nodig hebt, 12,63 per blok.
Goedkoper kan bijna niet. Ik heb wel wat rond zitten kijken maar je gaat meestal stuk op verzendkosten. Bij conrad heb je die dus niet. De 25 euro heb je zo bereikt.

Even een opsomming:
-6,15 Zonder detectie
-4,50 Bij TTL communicatie
9,13 voor het goedkoopste blok
+7,00 Voor 1/4 CD16 = 16,13 per blok = -12,62 (TM44)
+3,50 Voor 1/8 CD16 = 12,63 per blok = -16,12 (TM44)


gr
Renzo

Dinamo, Rocrail, XTrackCad, OpenBSD, NS/NL
Plaats reactie