Oh nee, he...keerlussen!

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Gentle people,

Ik probeer nu al 2 dagen dat draadje van 'keerlussen' te doorgronden. Ik geef het op. Ik snap er werkelijk waar geen ene reet van! :evil: Nu is dat getoonde ontwerp ook ver boven mijn petje want jullie kennen mij meer als simpele plannetjes bouwer. Nu ik een beetje aan het bedenken en ontwerpen ben geslagen voor mijn volgende project wilde ik eigenlijk al één vraagstuk met jullie delen. Namelijk het hoe, wat, en waar met keerlussen(modules).

Ik begrijp uit de info van Wim Ros over die eXtreme-keerlusmodule dat je zonder flauwekul en zonder kortsluiting een DCC-trein door een keerlus kan jagen. Gedetecteerd en wel, dus Koploper zou er ook goed mee om moeten kunnen gaan. Stopt zo'n trein eigenlijk, of rijdt ie in één keer door?

Volgende vraag aan de hand van een uiterst professioneel getekend ontwerp, zie hieronder.

Afbeelding

Die 2 ovalen boven stellen mijn huidige project voor. Want feitelijk zijn het 2 ovaaltjes. Okay, nou wil ik van beide kanten (linksom en rechtsom dus) middels een dubbelsporige aftakking (bij I)...ja...ergens anders heen. :mrgreen: Een station uiteindelijk, ofzo. Vraag:

De dubbele aftakking, tweemaal zelfs, is geen keerlus, toch? De keerlus-ellende komt toch pas bij de wisselstraat (ook ui-terst profi weergegeven) bij III? Moet je dan op die stukken ervoor, dus tussen I en III de schakeling toepassen? (met de limitaties van de langste trein bepaalt de lengte van de sectie).

Okay, daarna dus dat grijze blok in dat het stationnetje moet voorstellen. Uiteindelijk wordt het weer een dubbelspoor en daarna een keerlus met schaduwstation. (bij II) Daar moet sowieso zo'n schakeling komen, en dat lijkt me niet te moeilijk.

De crux zit 'm in echt in het stukje DU-Beksheim en wisselstraat. Wie helpt?

Thankx!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Krab »

Hoi Jeroen ,
heb in mijn baan ook de keerlus zitten .
Bij mij rijdt de lok gewoon door je hoord wel de keerlusautomatisch schakelen .
Maar voor ik er verder op in ga ,
schrijf je dingen in een mailtje aan Wim Ros die kan je het haarfijn uitleggen .



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Maurits71 »

Inderdaad net als Sjakie zegt Wim e-mailen. Ik heb 5 van die krengen inmiddels en zolang je maar de gebruiksaanwijzing volgt komt het goed, stoppen gaat prima want 2 of 3 secties fungeren als in rij en stop sectie, zolang je maar zorgt dat de middelste sectie groter is als je langste trein en de volgende trein pas de keerlus sectie inrijdt als deze helemaal leeg is.

Vlieg ff naar Luton laat ik je het zien :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door dwarsligger »

Jeroen,

Je hebt 3 keerlussen in je ontwerp. zie bijgevoegde tekening.

Wat je trouwens in het midden hebt getekend doe ik geen uitspraak over, dat heb je wel heel erg vaag gelaten en moet je eerst concreet uit tekenen.

Simpel is het als je een tekening maakt met 2 kleuren. rood voor bijv. de linker rail en blauw voor de rechter. Je ziet zo heel snel dat iets wel of geen keerlus is.

IN het linker gedeelte heb je 2 keerlussen, aangezien dit dubbelspoor is, ik heb alleen enkelspoor getekend. Je ziet dat in de cirkel de rode en blauwe lijnen omgekeerd aangesloten zitten, kortom kortsluiting. Rechts heb je er 1. De cirkel moet je er maar bij denken, vergeten te tekenen, maar ook hier komen blauw en rood in dezelfde rail, dus kortsluiting.

In de linker heb je eigenlijk geen keerlus, maar een keerdriehoek. Dit zorgt er voor dat je moet opletten dat 1 van de 3 benen van de driehoek lang genoeg is om je keerlus module te plaatsen. Tevens moet je opletten met het aansluiten van de kruisingen, hier kan makkelijk kortsluiting ontstaan als je de delen niet hebt gescheiden van elkaar. Dit is ook wel te zien als je het geheel gedetailleerd uittekent in bijvoorbeeld paint.

Hopelijk is e.e.a. zo duidelijk.
Bijlagen
Duisburg keerlus probleem.jpg
Duisburg keerlus probleem.jpg (65.89 KiB) 2830 keer bekeken


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door dwarsligger »

Trouwens, zoals je nu links hebt getekend zijn de 2 cirkels inderdaad geen keerlussen. en komt dit pas bij III.

ECHTER... ik ga er vanuit dat er een verbinding tussen beide cirkels is, dus dat je van de binnen baan naar de buitenbaan kan en andersom. en dat heb je niet getekend, maar ik ga er wel vanuit. DAN heb je wel een keerlus daar.

Mijn tekening klopt dus niet helemaal, maar mijn advies blijft om het geheel beter uit te tekenen met 2 kleuren. Zo wordt het ontdekken van een keerlus heel erg makkelijk.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Kijk!

Dank vOor t meedenken. De beide ovalen zijn wel degelijk verbonden, ja. Maar als ik die dubbelsporige aftakkingen geïsoleerd van elkaar houd, dan is daar toch geen keerlus? Ik had er ook een stel fly-overs van kunnen maken, dan maakt t ook geen keerlus, wel? De kruisingen bij de dubbelsporige aftakkingen zijn geïsoleerd, al ga ik er hier wel van uit dat Peco deze zo aanbiedt.

De keerlus komt bij die wisselstraat volgens mij, voor het grijze-blok-station. Ik heb t heel makkie ff raprap getekend met wat domme lijnen, maar je kunt er vanuit gaan dat de beide sporen vanaf Beksheim bij elkaar komen, somehow verbonden door die wisselstraat. Daar zit dus sowieso wel een keerlus.

Klopt deze lijn van denken?

Grtz

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Fak, ik was voorbarig. Je hebt helemaal gelijk want er komen met die dubbelsporige aftakkingen (feitelijk 2 keerdriehoeken) 2 keerlussen bij. Heb je advies opgevolgd en getekend!

Sorreeeeee :oops:


Afbeelding

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door dwarsligger »

Jeroen,

Hier stond een reactie en die heb ik volledig verwijderd. Sorry, want daar klopte niets van. Nu was ik zelf ook alweer wat vergeten. Het zijn volgens mij echt 2 keerlussen en deze conclusie had je zelf ook al gevonden door te tekenen.

Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is, maar door te tekenen wordt het zichtbaar gemaakt.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door dwarsligger »

Jeroen,

Dit soort problemen vind ik interessant en laten me niet meer los. Vooral het feit dat wellicht de benen van de keerdriehoek te kort zijn voor een keerlusmodule. Dan zou er toch een oplossing voor moeten kunnen zijn. Deze is er dan door een 3de module toe te voegen. Wel een duurdere oplossing, maar nood breekt wet.

In bijgevoegde tekening zie je de 3 keerlussen. Deze hoeven niet perse daar te zitten, maar wel tussen de "flyover" en de verbinding tussen de binnenste cirkel en de buitenste.

Hopelijk is e.e.a. zo duidelijk, want het zijn wel veel lijnen.
Bijlagen
Duisburg keerlus probleem 3.jpg
Duisburg keerlus probleem 3.jpg (118.04 KiB) 2746 keer bekeken


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

EEhhhmmm...... :? :shock:

Lastig, maar in essentie denk dat we hetzelfde tekenen. De 2 ovalen, die inderdaad verbonden zijn leveren nu geen keerlus op, en dat moesten we ook maar zo houden. In het deel wat er dus aangebouwd gaat worden móet ik daar wel mee gaan werken. Ik ga het even voorleggen aan Wim Ros, want het is belangrijk dat ik weet welke sectie de lengte van de langste trein moet hebben. Zeker aangezien ik graag 'werk' met lange treinen (lok+9/10 rijtuigen of het equivalent aan goederenlengte, dus zo'n 180 cm max.).

De wisselstraat die ik weergaf met wat gekras in Paint omvat het samenkomen van 3 dubbelsporige lijnen naar een 4-sporig station. Vanuit dat station zou je dus in 3 richtingen kunnen vertrekken.

J.

[gargamel-modus]PS: ik hááát plannen! [/gargamel-modus]


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Maurits71 »

heel schematisch getekend.

--A-B-------------------C--------------------D-E--

juiste schema staat hier http://rosoft.info/xTreme-Keerlus.html

jeroen je kan sectie C zo zo lang maken als je wilt, ongeveer de enige beperking is dat deze sectie langer moet zijn als je langste trein.

heb net even zitten meten bij mij, bij mij is sectie C 165 cm.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Kijk, dat is een goeie! Mits de kruisingen van Peco onafhankelijke stroomkringen aankunnen kan ik in ieder geval eens plannen.


Afbeelding

HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door HTteG »

Jeroen inderdaad zijn de peco kruisingen nu ook met polarisatie.
In Traincontroller is nu zelfs een optie om deze als schakel kruising toe te passen, je moet immers mee ompolen op de puntstukken.

Groet Henk


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Maurits71 »

wat bedoel je met gescheiden stroom kringen ?


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Hee boys,

Ik trap dit draadje weer even vanuit de vergetelheid.

Zojuist, afgelopen uur, alle bedrading van het huidige deel van meine neue Anlage eens compleet gemaakt. En net zo spannend als met een nieuw vliegtuig de eerste 'power-up' van het systeem. Helaas, hij gaf kortsluiting.

Na eliminatie van wat secties blijkt dat ik alles goed heb aangesloten qua ringleiding. De mensen die mijn thread hebben doorgelezen weten om welk project het gaat. Het bestaat nu uit 3 modules. De linker en midden module geven geen probleem qua rijden (ja, de eerste rijtest heeft plaatsgevonden). Dit houdt in dat de ringleiding en de bezetmeldpunten op dit traject geen probleem geven.

De rechter module bestaat uit een klimspiraal met hierin de befaamde Xtreme keerlusmodule van Rosoft. Als volgt gebeurt het:

-ik sluit de hoofdleiding aan van de rechtermodule aan de rest. Dit houdt in: de ringleiding (DCC) en de ringleiding van de AC spanning voor.....van alles, waaronder de Xtreme keerlus en de nog aan te leggen wisseldecoders. De AC spanning is overigens ook aangesloten. Alles werkt, behalve natuurlijk de bezetmeldpunten want die hebben geen spanning. Voor deze verbinding verbind ik vanuit de middenmodule (dit is de hoofdmodule) de printerstekkers met elkaar. Deze geven een paar bezetmeldpunten door, waaronder ook 2 van de keerlus, en de 'hoofdleiding' naar de S88 module op het rechterdeel. Ik weet geen ander woord voor hoofdleiding, maar dit is het draadje dat vanaf de diode-schakeling komt. Die werkt, want op de andere modules rijdt de testtrein gewoon over de bezetmeldsecties heen. Als ik de stekker in elkaar druk: kortsluiting.

Ik heb alles aangesloten volgens de handleiding op Rosoft.info. Ik heb gecontroleerd dat alles géén verbinding maakt onderling via de railstaaf. Ik heb consequent kleuren gehanteerd die ik nu ook kon controleren. Ik gebruik voor de test de Roco Multimaus. Ik heb op de keerlusschakeling niet de 'bruine' draad aan de GND op de Xtreme keerlus aangesloten, aangezien ik meen te hebben gelezen dat de Maus en de ECoS geen common ground (whateverthehellthatmaybe) aankunnen.

Jongens, de champagne had open gemoeten, maar nog FF niet. Hebben jullie wat suggesties over wat ik over het hoofd heb gezien, wat ik verkeerd heb gedaan, wat de bekende valkuilen zijn. De duidelijkheid op rosoft.info laat weinig te wensen over, maar na 3 keer controleren kom ik niet verder dan dat de fout daar ergens moet zitten; tussen de S88SD16n (ofzo) en de Xtreme keerlus.

Wie heeft een gouden idee?!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Ad_M »

Dat is ff but!!!!

Jeroen, kan je ff fotootje of tekening posten hoe je alles nu aangesloten zit aub (alleen keerlus sectie en direct aanliggende sporen :mrgreen: )
Denk dat er dan vele te trappelen staan om je bij te staan hierin :D

Ander wordt het toch een krat bier aanschaffen en dranghekken plaatsen om ze over de vloer te krijgen :lol:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door shoven »

Ff berichtje naar Wim R. doen?
Of een tekening hier posten, dan kunnen we bijdehand commentaar geven en wie weet ook nog een oplossing... 8-)

Nb: wat mij met enige regelmaat gebeurt met die keerlus is dat na een tijdje niet gereden te hebben ik kortsluiting heb, en dan blijkt toch een van de delen uitgezet te zijn of iets anders waardoor sectie A, B, C1 of weetikwat elkaar raken...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jerome »

Jeroen.

Het is altijd K.. minder prettig als blijkt dat er toch iets niet helemaal goed zit. En dat heb ik ook regelmatig meegemaakt. Hoe dit het beste kunt aanpakken is stap voor stap zaken uitsluiten. Heb je een Multimeter? Dank zou ik per module gaan meten of je dus ergens kortsluiting hebt. Aangezien er wat draden via de stekker naar de andere module gaat, zal je ze ook gekoppeld kunnen laten. Wellicht ook de keerlusmodule eerst loskoppelen. Wat ik doe is bijvoorbeeld alle Ground draadjes bij je verdeelpunt (kroonsteen?) loshalen en dan met de multimeter 1 voor 1 doormeten. Dan zie je snel genoeg of er ergens een draadje verkeerd zit. Er zal vast ergens een draadje van de data aan de ground zitten. Meestal is dat bij mij het geval.

Meet ook effe de stekker en verbindings snoer door, mss is er wel iets gesmolten ofzo tijdens het solderen.

Als je zeker bent dat er in de rest van de baan geen problemen meer zijn, dan weer de keerlusmodule aansluiten. In de handleiding van Wim staat ook hoe de print kan testen (tenminste bij de oude versie van de module).

Als er idd een issue zit in je aansluiting van de keerlus module aan de baan, kan je wederom door uitsluiten van oorzaken testen wat er mis is. Dus eerst met een 10K weerstand de A en de E meten. Dus koppelen met de Ground via de weerstand en kijken of je relais hoort schakelen. Daarna hetzelfde met C,D en E. Maar als daar iets mis is merk je pas als er een trein door rijdt.

Ik wil best komen helpen, maar vaaf Zoetermeer is het een beetje ver rijden ;)

Suc6. Greetz, J.



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Wim Ros »

Jeroen schreef:Hee boys,

Jongens, de champagne had open gemoeten, maar nog FF niet. Hebben jullie wat suggesties over wat ik over het hoofd heb gezien, wat ik verkeerd heb gedaan, wat de bekende valkuilen zijn. De duidelijkheid op rosoft.info laat weinig te wensen over, maar na 3 keer controleren kom ik niet verder dan dat de fout daar ergens moet zitten; tussen de S88SD16n (ofzo) en de Xtreme keerlus.

Wie heeft een gouden idee?!

J.
Beste Jeroen,

Of de duidelijkheid te wensen overlaat dat denk ik niet, alleen begrijp je die nog niet ;)
Tussen de xTreme en de s88SD16-n kan het probleem nooit zitten, dat is alleen maar een doorgeef verbinding met een externe stroomverbruiker, en die externe stroomverbruikers zitten op de xTreme-keerlus.

Om de externe stroomverbruiker te kunnen doorgeven en om die te laten werken via de s88Sd16-n moet ook de GND aangesloten worden. Heeft niets met Common-ground te maken.

Maar dat staat geheel los van de basis werking van de xTreme keerlus, die werkt ook zonder de s88Sd16-n en de doorverbindingen daaraan.

Mvg
Wim.



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jerome »

Ah

Het laatste stukje over de common ground heen gelezen. Bij mijn weten kan/moet je Data en Ground aan de keerlus aansluiten.

Als je meerdere boosters gebruikt, dan mag de bij Ecos geen common ground gebruiken. Dus Data en ground moeten worden gescheiden. Maar jij gebruikt toch gewoon alleen de Ecos toch? Overigens ook de ground aan je eerste S88 bezetmelder koppelen (zie de manual)

En ik zou ook ff Wim vragen, die kan je zo helpen.

Greetz, J


Edit, Wim heeft je al gevonden zie ik! 8-)



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Wim Ros »

Hi,

voordat er nu weer allerlei horror story geschreven gaan worden, het enig juiste advies is aansluiten zoals beschreven, en alleen dan werkt het. Is al menigmaal bewezen waar te zijn.

Mvg
Wim.



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door FidOo »

J, ik lees wat verwarrende dingen in je verhaal.

1e: "Hoofdleiding" Deze bestaat in jouw verhaal uit 2 draden, 1e = DCC + van je diode schakeling, 2e = DCC- vanaf je centrale.
Deze DCC+(diode) gebruik je om in je ongedetecteerde secties 1 rail van spanning te voorzien. De andere rail is DCC-

Op je S88SD16- n sluit je DCC+ direct van je centrale aan, dus zonder de diodeschakeling!!!!
Deze DCC+ gebruik je ook voor je ingang op je Xtreme Keerlus. De DCC- sluit je aan waar in de tekening van Rosoft de Bruine Draad getekend is (DCC- en GND)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jeroen »

Yo,

Ja ik vind het lastig om de zaken op te schrijven. Ik ken de correcte termen allemaal niet.

In ieder geval heb ik op beide S88sd16's op de juiste poorten (17-18) de juiste draad van de DCC-centrale erop zitten. Gewoon het plaatje op Rosoft na zitten bakken.

Terug naar de keerlus. Voordat ik het gisteren wel even welletjes vond heb ik zeker ruim een uur met Wim Ros zitten mailen over het probleem. Het zal er hoogstwaarschijnlijk op neerkomen dat ik natuurlijk weer wat fout heb gedaan 8-) . Maar de veren komen pas als mijn Xtremekeerlusje werkt! :evil:

Om jullie ook even op de hoogte te houden, want ik krijg steeds meer een idee wáár de fout nou zit;

Op de rechtermodule zit een S88 en de Xt-keerlus. Er zijn wat (bezetmeld)secties die op de middenmodule zitten, en hiervoor gebruik ik een printerstekker. Na wat gedoe met sluitingen hier en daar trok ik deze stekker los. De de ringleiding loopt via een andere stekker, die gewoon aangesloten zit (hier zit of zat ook geen sluiting in).

Nu ga ik FF een rondje rijden. Aangekomen bij de bewuste bezetmeldsecties stopt de lok. Logisch, want de connectie naar de S88 wordt niet gemaakt, want de desbetreffende stekker zit los, dus is het stukje spoor stroomloos. Ik duw de lok door, richting sectie A van de keerlus......en hier rijdt hij door! Nooooondeju! Toen kwam ik er achter dat hier dus iets is doorverbonden wat niet zou moeten.

Ik citeer Wim maar even vanuit de mail: Aan mij nu de schone taak om precies te achterhalen wat er hier aan de hand is. :mrgreen:

Vanmiddag weer verder met deze regelrechte tranentrekker! En dan hopelijk even testrijden......even dan, want er is meer te doen.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Maurits71 »

goed dat is in ieder geval iets.

krijg je kortsluiting voordat je sectie a inrijdt ?, dus in de bezetmeld sectie ? want dan zou je wel eens pos/ negatief omgedraaid kunnen hebben

anyway, sterkte vanmiddag


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Oh nee, he...keerlussen!

Bericht door Jerome »

Jeroen schreef:.... hier dus iets is doorverbonden wat niet zou moeten.


Haha, schreef ik toch al? Er zit gewoon ergens een draadje verkeerd. Als ik het zo lees ben je er bijna. In ieder geval door de hulp van Wim weet je zeker dat er niets verkeerd zit gekoppeld aan de extreme keerlus en S88´ers.

Ff doorpakken (nee niet paffen) en je hebt oorzaak gevonden! 8-)

Greetz, Jerome.


Plaats reactie