Fleischmann VT610 (VT628....) en DSB MR in wording
Re: Fleischmann Pendolino VT610
Gewoon verlengen en stukje krimp sleeve erover .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610
Weet iemand wat ik hier moet doen?
http://www.mtkb.de/Umbau/Fl_VT628.htm
Masseblech herausziehen, damit is der Motor potentenzialfrei.
En begrijp ik het goed dat de stroomvoorziening nu uit maar een draaistel komt? Ook bij de wadloper trouwens? Door het onderbreken van de banen. Die middelste begrijp ik wel, maar welke heb jij bij de wadloper nog meer doorgeslepen? Dat kon ik op de foto niet goed zien.
http://www.mtkb.de/Umbau/Fl_VT628.htm
Masseblech herausziehen, damit is der Motor potentenzialfrei.
En begrijp ik het goed dat de stroomvoorziening nu uit maar een draaistel komt? Ook bij de wadloper trouwens? Door het onderbreken van de banen. Die middelste begrijp ik wel, maar welke heb jij bij de wadloper nog meer doorgeslepen? Dat kon ik op de foto niet goed zien.
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Hey opletten bij het meermaals testen want soms begeeft de decoder of begint hij "raar " te doen (zie m'n flm Lufthansa topic).
Mvg,
Davy aka Ratticus
-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.
Davy aka Ratticus
-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Rode en Zwarte draad moeten +-"standaard" naar de rails...langs daar komt de spanning binnen op de decodergarco schreef:Hallo,
Volgende decoderinbouw, een Fleischmann Pendolino VT610 (als basis om een DSB MR te worden).
De decoderinbouwpagina's gevolgd, maar er klopt iets niet, waar moeten de zwarte en rode draad nou heen??
Geel achterlicht, wit licht vooraan.
Oranje en grijs naar motor.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fleischmann Pendolino VT610
Fleischmann doet dikwijls een blik stukje onder de koolborstel contacten, zo leggen zij één van de polen van de motor aan de massa van de lok.garco schreef:Weet iemand wat ik hier moet doen?
http://www.mtkb.de/Umbau/Fl_VT628.htm
Masseblech herausziehen, damit is der Motor potentenzialfrei.
Stukje wegnemen en motor hangt niet meer aan rood of zwart, is "vrij" om aparte spanning te krijgen uit de decoder.
Plaatje laten zitten is meestal dodelijk voor de decoder. deze plaatjes zijn er in diverse vormen, soms ook borstelcontact met "vingertje"...
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Hm, vanavond maar eens kijken hoe ik dat plaatje er tussenuit haal dan.
En weet iemand nog hoe het zit met mijn vragen over het doorslijpen van de banen?
Nu komt de stroom van de rails van twee kanten zeg maar, uit twee draaistellen.
Als ik die banen doorslijp, krijgt de decoder dus maar van één draaistel stroom? Is dat een normale procedure.
En weet iemand nog hoe het zit met mijn vragen over het doorslijpen van de banen?
Nu komt de stroom van de rails van twee kanten zeg maar, uit twee draaistellen.
Als ik die banen doorslijp, krijgt de decoder dus maar van één draaistel stroom? Is dat een normale procedure.
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Doorslijpen aan twee kanten en dan de baan terug doorverbinden met een klein draadjegarco schreef:En weet iemand nog hoe het zit met mijn vragen over het doorslijpen van de banen?
Nu komt de stroom van de rails van twee kanten zeg maar, uit twee draaistellen.
Als ik die banen doorslijp, krijgt de decoder dus maar van één draaistel stroom? Is dat een normale procedure.
Zodat je altijd stroom van beide draaistellen krijg
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Kijk eens op de 7 de foto van de link wadloper , daar zie je de tandenstokers ook bij de lampjes .
Daar zijn ook twee banen doorgeslepen .
mvg Sjaak
Daar zijn ook twee banen doorgeslepen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (of toch VT628....)
OK snap ik, de stroom uit het draaistel gaat nu niet meer naar de motor.
Maar moet je dan geen extra draadjes trekken? (Zoals Ad zei) Hoe heb jij dat gedaan?
De stroom uit het linkerdraaistel gaat dan toch nergens meer heen?
Maar moet je dan geen extra draadjes trekken? (Zoals Ad zei) Hoe heb jij dat gedaan?
De stroom uit het linkerdraaistel gaat dan toch nergens meer heen?
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Hoi ,
kwam door de vraagstelling van de stroom in mijn foto archief gaan kijken en kwam er achter dat ik een foto vergeten was .
Namelijk deze..
Daar zie je een rode en zwarte draad van de lampkant komen die draden zitten achter het doorgeslepen verhaal van de tandenstokers.
Zij zorgen voor de doorverbinding van stroom .
mvg Sjaak
kwam door de vraagstelling van de stroom in mijn foto archief gaan kijken en kwam er achter dat ik een foto vergeten was .
Namelijk deze..
Daar zie je een rode en zwarte draad van de lampkant komen die draden zitten achter het doorgeslepen verhaal van de tandenstokers.
Zij zorgen voor de doorverbinding van stroom .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Mooi een tweetje Sjaak (en ik hou niet eens van voetbal )
Dus voor de overdreven zekerheid
De rode zit weer aan de rode vast en de zwarte aan de zwarte
Zo heb je weer van beide draaistellen stroomafname
Dus als antwoord op je vraag: ja
Mvg,
Ad
Dus voor de overdreven zekerheid
De rode zit weer aan de rode vast en de zwarte aan de zwarte
Zo heb je weer van beide draaistellen stroomafname
Dus als antwoord op je vraag: ja
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Mooi een tweetje Sjaak (en ik hou niet eens van voetbal )
Hier ook zo Ad
mvg Sjaak
Hier ook zo Ad
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Een drietje dus!
Thanks mannen, ik ga er nu weer mee aan de slag...
Thanks mannen, ik ga er nu weer mee aan de slag...
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Het is gelukt!
Ik merk nog wel dat hij soms op hol slaat, en als ik de massaschroef te strak aandraai, doet de verlichting het niet meer....
En ik krijg de snelheid niet omlaag, ik dacht dat je dat met CV5 en 6 regelde, maar hij blijft 500 km/u rijden, wat ik ook instel.
Kan ik de verlichting van de bijwagen gewoon aftappen van de gele en witte draad trouwens? OF moet je een aparte functiedecoder inbouwen?
Ik merk nog wel dat hij soms op hol slaat, en als ik de massaschroef te strak aandraai, doet de verlichting het niet meer....
En ik krijg de snelheid niet omlaag, ik dacht dat je dat met CV5 en 6 regelde, maar hij blijft 500 km/u rijden, wat ik ook instel.
Kan ik de verlichting van de bijwagen gewoon aftappen van de gele en witte draad trouwens? OF moet je een aparte functiedecoder inbouwen?
- Bijlagen
-
- doethet.jpg (107.27 KiB) 5180 keer bekeken
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Dat kan, wel soepele draad en wat "ruimte" geven voor de draad in de bochten.garco schreef:
Kan ik de verlichting van de bijwagen gewoon aftappen van de gele en witte draad trouwens? OF moet je een aparte functiedecoder inbouwen?
Je kan de stroomafname ook nog doorverbinden.. dan heb je vier draaistellen voor spanningsafname van de baan.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Hoi ,voor de snelheid even je handleiding van de decoder raadplegen .
Bij mij zit er een functie decoder in gebouwd daar heb ik ook de foto's hier geplaatst .
Die staan hier http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... start=2740
Dit heb ik gedaan om geen draadjes tussen de motorwagen en stuurstand te hebben.
Heb de ervaring dat het altijd te stugge draadjes zijn of ze breken gemakkelijk die draadjes.
mvg Sjaak
Bij mij zit er een functie decoder in gebouwd daar heb ik ook de foto's hier geplaatst .
Die staan hier http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... start=2740
Dit heb ik gedaan om geen draadjes tussen de motorwagen en stuurstand te hebben.
Heb de ervaring dat het altijd te stugge draadjes zijn of ze breken gemakkelijk die draadjes.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
OK, en dat op hol slaan? Als ik een beetje teveel beweeg aan het chassis, dan gaat hij er met volle kracht vandoor. Is dat niet gek? Welke draden zouden contact met elkaar moeten maken in dat geval?
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Ik heb dat ooit gehad en dat zou te wijten zijn aan onderbreking in de railvoeding, dus van de rails tot op decoder.
Dan denken bepaalde decoders dat er gelijkstroom op de rails staan en gaan ze er vandoor, enig oplossing even aan een kant optillen.
Om het te vermijden slechte contacten wegnemen..in heel de "keten" dus vanaf de rails tot de decoder...
Dan denken bepaalde decoders dat er gelijkstroom op de rails staan en gaan ze er vandoor, enig oplossing even aan een kant optillen.
Om het te vermijden slechte contacten wegnemen..in heel de "keten" dus vanaf de rails tot de decoder...
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 mar 2015 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fleischmann VT610 (toch VT628....) en DSB MR in wording
Ah OK, ik zit me te bedenken dat het eigenlijk meteen was na het inbouwen, dus toen de decoder nog op adres 3 stond en de multimaus bij het opstarten dus ook.
ik dacht dat het kwam omdat hij nog niet geprogrammeerd was, maar later kreeg ik het nog een paar keer.
Hm, slechte contacten dus... Ik vind de contacten tussen de wielen en de trein zelf (van die lipjes) niet echt goed. Ik heb er een en ander aan proberen te verbeteren (schoonmaken en iets verbuigen). Maar ze zijn erg teer en makkelijk onherstelbaar te 'verbeteren'.
ik dacht dat het kwam omdat hij nog niet geprogrammeerd was, maar later kreeg ik het nog een paar keer.
Hm, slechte contacten dus... Ik vind de contacten tussen de wielen en de trein zelf (van die lipjes) niet echt goed. Ik heb er een en ander aan proberen te verbeteren (schoonmaken en iets verbuigen). Maar ze zijn erg teer en makkelijk onherstelbaar te 'verbeteren'.
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Kijk ook eens bij cv 29 daar kun je analoog uitschakelen ,
weet niet voor merk en type decoder je heb .
Als dat gebeurt is cv 29 zal hij niet meer als een haas vandoor gaan .
mvg Sjaak
weet niet voor merk en type decoder je heb .
Als dat gebeurt is cv 29 zal hij niet meer als een haas vandoor gaan .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Het is een Kühn N45.
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Oke , dan zou je CV 29 op 2 moeten zetten en of op 34 voor lange adressen .
Dan staat het analoge uit en zal hij er niet meer vandoor gaan.
mvg Sjaak
Dan staat het analoge uit en zal hij er niet meer vandoor gaan.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
OK, kun jij jouw Wadloper ook nog even nakijken voor de snelheid?
Dat is bij die van mij niet in te stellen, ik heb CV5 en CV6 geprobeerd lager te zetten, maar dat heeft geen effect. Hij rijdt nog steeds heel erg hard bij 1/4 snelheid van de knop op de Multimaus.
Ik ga vanavond even CV29 op 2 en/of 18 proberen, maar bij 18 moet ik ook CV2 5 en 6 goed invullen toch?
Dat is bij die van mij niet in te stellen, ik heb CV5 en CV6 geprobeerd lager te zetten, maar dat heeft geen effect. Hij rijdt nog steeds heel erg hard bij 1/4 snelheid van de knop op de Multimaus.
Ik ga vanavond even CV29 op 2 en/of 18 proberen, maar bij 18 moet ik ook CV2 5 en 6 goed invullen toch?
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)
Hoi ,
ik stel een decoder altijd zo af .
1 / cv 29 op 2 enkel bij hoge adressen ( boven 100) op 34
2 / ijken snelheid maximaal cv 5) spelen met cv 5 = 0 is max
3 / minimale snelheid (cv 2)
4 / middelsnelheid (curve) cv6 is de helft van cv5
De instellingen van mijn wadloper die langzaam reed waren .
cv1 -26
cv3 - 2
cv4 - 2
cv5 - 45
cv6 - 0
cv29 - 2
mvg Sjaak
ik stel een decoder altijd zo af .
1 / cv 29 op 2 enkel bij hoge adressen ( boven 100) op 34
2 / ijken snelheid maximaal cv 5) spelen met cv 5 = 0 is max
3 / minimale snelheid (cv 2)
4 / middelsnelheid (curve) cv6 is de helft van cv5
De instellingen van mijn wadloper die langzaam reed waren .
cv1 -26
cv3 - 2
cv4 - 2
cv5 - 45
cv6 - 0
cv29 - 2
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fleischmann VT610 (VT628....) en DSB MR in wording
Volgens mij is het gelukt!
Op wissels wil hij echter nog wel eens stilvallen met wat gezoem en wel de verlichting aan, zou dat te maken kunnen hebben met de contactpunten van de draaistellen? Ook flikkert de verlichting de bochten, het lijkt slechte stroomafname, geen kortsluiting.
Hier nog een fotootje van een bak (dat worden getinte ramen met al die draadjes... :
Op wissels wil hij echter nog wel eens stilvallen met wat gezoem en wel de verlichting aan, zou dat te maken kunnen hebben met de contactpunten van de draaistellen? Ook flikkert de verlichting de bochten, het lijkt slechte stroomafname, geen kortsluiting.
Hier nog een fotootje van een bak (dat worden getinte ramen met al die draadjes... :
- Bijlagen
-
- dsb_mr1.jpg (64.07 KiB) 3213 keer bekeken
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/