Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Hoontje »

Nee joh :p



Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Sjors77 »

Ik zou zelf een stomer inzetten :mrgreen: Met die uitstoot zijn gelijk alle banen verweerd. scheelt weer veel werk. :lol:


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Thrillseeka »

Wel een leuke stunt om dat te doen :P


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Sjors77 schreef:Ik zou zelf een stomer inzetten :mrgreen: Met die uitstoot zijn gelijk alle banen verweerd. scheelt weer veel werk. :lol:
Voor stoom moet je 1 station verder, een chartertrein van Westfalendampf gaat straks richting Amsterdam. Op somda is nog wat discussie over hoe die trein gaat rijden ivm evt. spoed werkzaamheden rond Apeldoorn.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei

Bericht door Robert_N-Nm »

Het is zaterdag. Tot straks in Hilversum


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Hoontje »

Tot strakjes!!!


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Jeroen »

Jongens, KOM JULLIE NEST UIT en melden in Hilversum!


Afbeelding

FritsdJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:57

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door FritsdJ »

Kom er aan!!

Frits


Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Debvd »

Jeroen schreef:Jongens, KOM JULLIE NEST UIT en melden in Hilversum!
mwaaooh morgen Jeroen.. :lol: :lol: :lol: vandaag nog werken :o



Pdehoog
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:48

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Pdehoog »

Jeroen schreef:Jongens, KOM JULLIE NEST UIT en melden in Hilversum!
Net geweest :P

Toffe beurs! Gezellig druk. Mooie banen. Hele fraaie diorama's. Die van Hoontje en Martinshof in Hoonstatte waren echt heel fraai. Ik doe jullie dat niet na :) Verder heb ik een paar leuke dingen gevonden. Jammer dat Domburg net die dingen die ik echt wilde hebben niet op voorraad had :D Binnenkort maar even bestellen....

Goede afsluiting van de vakantie :)



Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,

Net thuis uit Hilversum, hebben ons prima vermaakt! was erg gezellig. Mag ik langs deze weg alle organisatoren en vrijwilligers bedanken!!!


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Hookies »

Ik ben vandaag ook in Hilversum geweest. Ondanks het mooie weer en heel wat werk aan de snelwegen, leek het mij drukker dan vorig jaar. Zowel qua banen/verkopers, maar ook aqua bezoekers. Hopelijk schieten de organisatoren er niet bij in, maar dat zal morgen wel blijken bij de evaluatie.

Het is echt uniek om zo'n grote beurs te kunnen bezoeken waar alleen N-spoor telt. Natuurlijk bleef er weer het nodige aan mijn vingers kleven, maar dat meld ik wel in mijn eigen baantopic.

De diorama's waren erg leuk. Ben benieuwd wie de winnaar wordt!

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 nachtje!!!

Bericht door Jeroen »

Veilig weer thuis en veilig aan de verdiende pils na dag numero uno.

Wat Martin (Hooters) hierboven beschrijft onderschrijf ikzelf. Men heeft besloten mij met mijn piepschuim-hout project (upgrade na tapijtrijden!) besloten pontificaal voor de ingang te positioneren. Nou zit ik, met name voor mijn gewone werk, ook graag vooraan in het proces maar met zo'n piepschuim-project was het iets te veel van het goede wellicht. Wel kun je dan mooi in de gaten houden of er wat aanloop is. Het leek inderdaad dus wat drukker dan vorig jaar. Hopelijk heeft de organisatie (HULDE guys!) geen kosten aan deze editie; zo houden we StationNspoor in stand. Maar.....

....dan moeten jullie natuurlijk allen in groten getale komen! Mij viel wel op dat ik veel de term 'het forum' langs hoorde komen en dat doet mij deugd. Zelf kan ik constateren dat we met z'n alles best een leuke en vooral gezellige club hebben, zowel online als op de beursvloer. Iedereen is welwillend om een handje uit te steken of een oogje in het zeil te houden. En we hebben met z'n allen ook veel kennis en kunde bij elkaar. Erg leuk om te zien en om gebruik van te maken.

Dus komt allen morgen naar Hilversum anders moet je alweer een jaar wachten. Het is echt uniek, en het is alleen maar N-spoor. De diorama-wedstrijd ziet er ook leuk uit en zelf twijfel ik nog welke mijn stem gaat krijgen. Met Mark -die heet hier kennelijk Marco-Polo- heb ik ook nog gepraat na de voorstelronde. Hij is uiteindelijk maar aan een diorama begonnen, zodat ie alles kan leren en gebruiken. Ik hoorde Freddy ook zoiets zeggen. Jongens, daar gaat het toch om? Dat is zo'n diorama waard!

Enfin, je kan ook proberen in 3 maanden tijd een hele baan uit de grond te stampen maar dat lukt toch niet :lol: . Zien we jullie morgen morgen nog?

Grtz,

J.


Afbeelding

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 dag!

Bericht door Sjors77 »

Top dag gehad vandaag. Leuk om wat mensen achter de namen hier eens face to face te ontmoeten. Blij te zien dat de diorama wedstrijd??? die niemand zo ziet, voldoende deelnemers heeft en ook wat beginners. Voor iedereen die dit jaar twijfelde zeg ik nu uit ervaring, DOEN!!! het is echt een aanrader en alleen maar leuke reacties van de bezoekers.

Daarnaast respect voor al die mensen die het lef hebben om hun Work in proces- banen hier neer te zetten. Valt veel van te leren.

@Jeroen, voor een piepschuimbaan met cabrio station ziet het er al best aardig uit. :D

Zie net dat het morgen koeler wordt dus vandaag te heet???, morgen geen excuus meer.

Tot Morgen.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 dag!

Bericht door Jeroen »

Sjors,

....wacht maar tot volgend jaar. Dan breekt Team Markenburg-Met-Baan echt de hele tent af daar!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Nog 1 dag!

Bericht door Hoontje »

[grootspraakmodus aan]

Zal Mark eens mailen. Dan staat er nog een baan met veelal Markenburg huisjes en unieke gebouwen [grootspraakmodus uit]

Was erg gezellig. Zoals het er nu uitziet ben ik er morgen Wederom zelf bij!

Iedereen bedankt voor alle opbouwende kritiek, feedback, gezelligheid en complimenten!!! Ook de vele opbeurende woorden en beterschapswensen voor m'n ega worden gewaardeerd. Ook namens haar enorm bedankt!

Groetjes en tot morgen,

Hoontje


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door spoor65 »

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande, een prachtige dag, in een mooie hal, waar idd vaak het forum werd aangehaald.
en waar we daadwerkelijk als een soort jaarlijkse forum dag, met dank aan de organisatie, veel mensen mogen ontmoeten, van het forum en andere belangstellenden, en echt er ook dan in praktijk voor elkaar te zijn.

De kracht die dit forum uitstraalt voel je daar nog meer in levende lijve.

En Jeroen, ik ben blij dat je vooraan staat, want nu al is de baan een lust voor het oog,
wat rijden jouw treinen er al subliem mooi over heen, met wederom een jouw eigen railplan, met net dat wat nodig is aan wissels en fratsen, maar ook niet meer.

Ben nu al overtuigd dat je volgend jaar weer op die prominente plek thuis hoort.

Dan de diorama`s, ja ik was al heel blij om mee te doen, alleen al door het plezier van het bouwen, vandaag voor de eerste keer aan de andere kant van de tafel (al was ik ook veel op pad en ergens anders in de hal te vinden, veels te mooi om niet rond te lopen) heb ik mij nog eens extra mogen verheugen op leuke gesprekken, over het diorama en de bouw, hoe ideetjes tot stand kwamen en werden uitgevoerd, maar ook hoe bepaalde dingen anders hadden gekund.
Opvallend hierbij, de zeer weinig klinknageltellers die je op zoveel andere beurzen tegenkomt. maar veelal heerlijk positieve mensen met 1 gezamenlijke hobby, die ze met veel plezier hier samen beleven.

Een top evenement, die gewoon elk jaar weer terug mag komen.

en de warmte, kom naar Hilversum, het is hier heel goed uit te houden, zelfs minder warm dan buiten, waar je gewoon een knal voor je harses krijgt als je de deur uit loopt.

Kortom, kom morgen massaal gezellig er bij in Hilversum, dat maakt het alleen maar leuker en is een waardering voor een ieder die zich op welke manier ook inzet voor dit uniek evenement.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Sven
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:03

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Sven »

Ben benieuwd! Morgen kom ik zeker kijken.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Jeroen »

Hey Freddy,

Nee, die baan hoort zeker niet voor de deur. Althans nog niet, maar dat is niet aan mijn om dat te beoordelen. Ik sta graag voor de deur, dat wel. Met de fiets, de wagen, of op D2 bij die bekende verschrikkelijke luchthaven ergens nabij hoofdstad.

Wat lollig dat je dat zegt van dat railplan. Inderdaad ligt er wat functioneels dat strikt noodzakelijk is. Ik wil een beleving. Vorig jaar was dat een trein die om een rots heen rijdt, nu is het druk verkeer uit zo'n stationshal. Ik ben ervan overtuigd dat ik, mede door de mooie nieuwe huizen van Markenburg (KOM JE NEST UIT en komt dat zien!!), volgend jaar echt voor goud ga met een stedelijke spoorlijn.

Dat is ook voor mij een nieuw iets. Het is ook puur een beursbaan. Thuis kan deze niet (meer) staan. Ja, dat kan, maar dan woon ik binnen de kortste keren onder een viaduct bij de A12 met Duisburg-Beksheim, Backeramm am Rhein en nu dan dit project. En een soldeerbout. Neuh......dat toch maar niet.

Kortom, we gaan vaker toeren met de baan. Jullie hebben het na al die jaren voor elkaar. Op beurzen staan is best wel leuk. Dankzij de N-community. Daar waar ik jaren geleden in Lochem het niks vond, is het wel omgeslagen. De N-beurzen zijn echt wel gezellig, en zoals Freddy mijns inziens terecht opmerkt: geen zeikneuzen en klinknageltellers.

Op naar dag twee. Mis het niet, want er is veel te zien en te koop!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door rjvanhouten »

Vorig jaar was ik helaas verhinderd, maar vandaag was het ráák: een schot in de roos! Wat een fijne beurs. Niet te druk en heel gemoedelijk. Veel te zien, en nóg meer te kletsen. Eén dingetje: ik herkende maar weinig forumleden van hun ava: feitelijk was Kees Gorter de enige, maar diens rijzige gestalte is ook nauwelijks te missen... :D

Groet,
Robert Jan


Gebruikersavatar

daniel
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 sep 2015 11:32
Locatie: Ede

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door daniel »

Vanmiddag nog even een uurtje geweest tussen 3 en 4 uur. T was prachtig en zeker de moeite waard!

De diorama's waren ook echt leuk om te zien.

Bedankt Jeroen voor t lenen van je stoel voor de kleine draak :o Hij vond het prachtig.


Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door jeemka »

Ik heb genoten. Wat een verschil met andere beurzen. Die zijn aardig, maar H0 overheerst. Hier heerlijk onder ons n-ers. Ik moest vooral railmateriaal hebben, maar er bleef toch nog een goedkope br218 kleven. Kan ik weer decoders er in prutsen.
De diorama's waren mooi, vooral van Kees Gorter en Boontje. Respect!
En natuurlijk voor de organisatie: vooral doorgaan!!!

Mijn baan Reichenbach e.o. rijdt steeds vlekkelozer. Alle bedrading is gereed en nu ben ik het in iTrain aan het invoeren. Maar de caravan staat voor de deur en wij gaan een maand weg. Dus alleen maar dromen over de baan. En na de vakantie wel een update.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Rem_Brand »

Ik ben vandaag ook even wezen neuzen in de Dudok Arena, welliswaar maar 1,5 uur maar het was de twee uur autofahren zeker waard.
Nog even met Kees staan praten, die ik inderdaad ook van zijn avatar heb herkend.
Ook de markenburg baan gezien, die was ook niet te missen zo bij de ingang. Praatje kwam er niet van er werd druk gefinetuned.
DTS was ook erg druk dus daar eigenlijk langsheen gelopen gezien mijn beperkte tijd.
Een tijdje bij de Virginian Railway van Arie van Wageningen staan kijken en praten.

Al met al een leuke beurs voor N spoor en ik hoop dat het volgend jaar ook weer door kan gaan

Groetjes Rembrand
Laatst gewijzigd door Rem_Brand op 28 mei 2017 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo weer richting Hilversum voor dag 2, de eerste dag was zeer geslaagd. Wat zeer prettig was was dat alle tafel en stoelen netjes klaar stond en de stands zover ik kon beoordelen allemaal stonden waar ze van te voren waren aangegeven. Daardoor konden we na het halen van de polsbandjes gelijk gaan opbouwen, dus dank aan de organisatoren daarvoor.

Verder een gezellig dag gehad en uiteraard veel mensen van dit forum gesproken maar ik werd ook aangesproken door iemand die ik van het forum van modelltram.de bleek te kennen en daar even een tijd mee zitten praten.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door bisschop »

Bij afwezigheid van Herr Jeroen.
Afbeelding

En toch blijft het een hele mooie baan.

Groetjes,
Rob :D


Bouwt modeltreinen van de NS
Gesloten