Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Modelbouwerke »

Ben er vandaag ook geweest.
Een zeer mooie beurs en veel mooie banen gezien.
De drukte viel heel goed mee en op een uurtje of twee had ik toch ver alles gezien.
En natuurlijk is er hier en daar toch iets aan de vingers blijven plakken.
Meer in nieuw gekocht ;-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Daniel83 »

Een zeer geslaagd beursbezoek vandaag! Veel mooie banen gezien en genoeg te koop.
Complimenten voor de organisatie! Ik hoop dat we dit mooie evenement elk jaar terug mogen zien.



FritsdJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:57

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door FritsdJ »

Vandaag ook nog maar even voor de tweede keer geweest, samen met mijn vrouw op de fiets, wederom fantastisch, compliment voor de organisatie en hoop op volgend jaar weer.

Frits


Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.

MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door MrPickwick »

Gisteren ook maar even wezen kijken .
Het blijft een mooi evenement met genoeg te zien en te kopen .
Ook bij mij bleef nog wat plakken , dat heb je met dit weer , Blauer Enzian , een Simplex lokje en wat los spul zoals gereedschap waar je nooit genoeg van kunt hebben .
Hopelijk zijn er door de laagdrempeligheid ook wat nieuwe Nspoorders over de streep getrokken , de entreeprijs is tenminste wat vriendelijker om even ''treintjes te kijken'' dan bij een grote beurs , ook is de sfeer wat gemoedelijker .
Al met al , wat mij betreft volgend jaar weer :-)

Carlo


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door Rob Fongers »

@all,

Ongepland en geattendeerd door 2 maatjes ben ik (zijn we)dus ook geweest op zaterdag.

Kort gezegd is het me uitermate goed bevallen en weer eens leuke ontmoetingen gehad met velen van jullie. Het enthousiasme en het ontbreken van nageltellers heeft me uitermate goed gedaan. Eveneens het op de meeste banen geziene beheerste rijden, met name het echte kruipen. Ik (we) zie dat wel eens anders op clubbanen en denkelijk heeft het besef van natuurgetrouw rijden de overhand gekregen op het dagje uit wat ik bij velen vaak bespeur.

H@ans en Martin + de niet vermelde mensen van de organisatie

TOP!!

Graag een volgende keer weer ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2334
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Station N-Spoor Wat vonden jullie ervan, de nabespreking

Bericht door H@Ns »

martindomburg schreef:Vrienden,

Dit draadje wil ik gaan gebruiken voor de correspondentie naar jullie toe!

De inschrijvingen zijn geopend voor 2017!!!!!! [EDIT] inmiddels gesloten

http://www.station-n-spoor.nl/inschrijvingen.html

Wie doet er mee?


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door martindomburg »

Ik.....ben.....kapot......

Nee echt je kan me bij elkaar vegen. Maar qua energie heb ik het weer voor duizend man. Wat een weekend zeg. Tuurlijk hebben Hans, Mischa, Pieter en ik onze nek weer gigantisch uitgestoken en zijn er best wel wat slapeloze nachten aan voorafgegaan maar dankzij alle bezoekers en deelnemers is het een groot feest geworden. Alleen maar blije koppies gezien en echt veel mensen gesproken!!!

Als ik alleen al kijk naar de inzet van velen om een eigen baan te laten zien, denk daarbij aan Jeroen Mentink en Mark den Hollander die tot op het moment van openenen nog druk waren met inregelen en aansluiten maar hé de show must go on. Dat soort inzet siert de N-spoorder enorm!!!!!

Achter de schermen is er ook door velen hard en belangeloos gewerkt denk daarbij aan Tijn Buijs die de website regelt, Ad Regtop die de flyers heeft gemaakt en Hans Winter die allemaal leuke filmpjes heeft gemaakt. Maar niet alleen hun ook vele anderen echt teveel om op te noemen die zich soms met een klein beetje sommigen met een hele boel hebben bijgedragen aan wederom een N-Spoor succes.

Financieel zullen wij als organisatie nog wel een wond hebben om te likken, hoe groot die zal zijn moet nog blijken. Door het mooie weer en ondanks de vele reclame bleven de grote getallen nog even uit. Maar wat mijn betreft is dat een bijzaak , in mijn simpele optiek is het weekend dankzij jullie allemaal een heel groot succes.

Als het aan mijn persoon ligt komt er echt absoluut wel vervolg, als ik even als DTS moet spreken (zakelijk) tja dat ligt echt helemaal aan de cijfertjes...... Ondernemen is nu eenmaal een harde zaak.

Maar daarbuiten wil ik nog wel even aankaarten dat de dioramawedstrijd van een grote klasse was dit jaar. mooie en creatieve diorama's!!!
En even een dikke duim voor H@NS voor het regelen van de door Piko, Lemke en Fleischmann beschikbaar gestelde prijzenpakket. Daar stonden we zelf vrijdag ook even van te kijken :)

Iedereen bedankt!!!! applaus voor jullie


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door spoor65 »

En dan na dag 2 ook nog even een reactie van mij.

Als eerste mijn dankwoord aan Hans, Micha en Martin die wederom gezamenlijk hun nek hebben uitgestoken om dit wederom top evenement te organiseren.
tevens en het hele team wat hen bij deze toch altijd weer monsterklus heeft geholpen.

Jullie hebben, zoals je in de reacties hier al kunt lezen, weer een dankbare klus geklaard.

En dat dit evenement ook gewaardeerd word door de heren fabrikanten/importeurs blijkt wel door hun extra inbreng voor de prijzenpot van de diorama wedstrijd. Prachtige waardevolle prijzen, en attenties voor de deelnemers, ik was in ieder geval blij verrast met een tasje voorzien leuke inhoud.

Ik sluit mij graag aan bij de woorden, volgens jaar weer.

En Rob Fongers, wij hebben ook, na lange tijd, elkaar weer even kunnen spreken afgelopen zaterdag, erg gezellig en sluit mij graag aan bij jouw woorden, omtrent de gemoedelijkheid, gezelligheid en de kwaliteit die dit unieke evenement weer geboden heeft.

Voor mij zal het echt een vervolg hebben, het was voor de eerste keer dat ik ook vanaf de andere kant van de tafel mee deed met mij Diorama.

En bij deze, Martinshof im Hoonstätte gaat een vervolg krijgen,
Gisteren zei ik ook, blij te zijn dat er zo weinig klinknageltellers en betweters waren.

Toch was er één die er zijn best in deed, die mij is bijgebleven, niet omdat ik vond dat hij gelijk had, omdat hij vond dat ik geen stootblokje had mogen plaatsten, want zo kort na een berg zou er geen enkelsporig kopstation bestaan volgens hem, wat mss wel waar kan zijn, maar ik heb wel vaker gekke dingen gezien waarvan ik dacht, dat bestaat niet, en ik blijf van mening dat modelspoorbouw, zeker op zo'n kleine oppervlakte, nu eenmaal vol met compromis zullen moeten worden gebouwd.

Maar zijn opmerking bracht mij wel op het idee, om hier nog wat extra modules op aan te gaan sluiten, dus jawel, Martinshof im Hoonstätte gaat groeien, en Martin en Hoontje hun namen zullen dus zeker nog vaker terug te vinden zijn op komende beurzen t.z.t.
Het blijft een enkelsporige pendelbaan, mogelijk ergens met een passeerspoor bij een extra halte, en scenery zal de hoofdzaak blijven.

Want ik heb super genoten van de bouw en het aanwezig zijn op de beurs.
Dit smaalt onherroepelijk naar meer, meer, meer.....

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 29 mei 2017 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Jeroen »

Ik ben thuis, de treinen liggen af te koelen, en de laptop komt nog niet aan koelen toe, want de F1 moest nog even gekeken worden.

Terwijl ik mij wederom een lok heb laten aansmeren bij Hans werd door onze 'forumvader' het volgende opgemerkt:"Ben je besmet met het beursvirus?". Dat was half vragenderwijs, half constaterend. Het antwoord is toch wel: ja. Ikzelf had dat nooit gedacht. Ondanks dat dit een uiterst kritisch time-wise project was voor mij heb ik zelfs voor hetgeen ik heb kunnen laten zien veel lol gehad. KOM JE NEST UIT en gewoon even knallen met een nauwelijks-werkend project. De reacties van iedereen waren er niet minder om. Dank daarvoor. Er zijn wel wat mensen die ík moet bedanken. Want jungs, in mijn eentje was het never ever gelukt. Niet in de voorbereiding, en al helemaal niet in de op- en afbouw én in de uitvoering. Ik heb aan het eind van de beurs zoveel mogelijk mensen proberen te bedanken met -hoe kan het ook anders- een biertje. Ik voel me echter wel geroepen deze mensen, in willekeurige volgorde, even hier te vermelden:

-Mark(enburg) voor deze geweldige samenwerking die we zijn aangegaan
-Team Markenburg, dat is dus Rob, voor het altoos in de gaten houden van mijn gammele project(en) . En je blijft enthousiast en vrolijk, en dat is wat we nodig hebben in deze hobby en vooral op zo'n beurs.
-Fidoo Joost. Pressure relief on Sunday
-letterlijk Domburg Train Support. Martin voor ál zijn hulp tijdens de opbouw en het feit dat we om het kwartier weer wat kwamen inregelen bij je. In het bijzonder voor zo snel even één van mijn vehikels fixen. Jongens, dat is toch goud?! Christian D. voor zijn hulp bij de opbouw.
-Hans and family voor het uitnodigend opstellen van zo'n mooie winkel op deze beurs. Levensgevaarlijk voor de portemonnee maar hey, met de Nspoorstore kom je er echt wel uit.
-Guus (piksov, zweert bij Sommerfeldt portalen :roll: ) voor het opbouwen
-gewoonweg iedereen die een hand toe stak, mij/ons wees op een failure ergens op de baan, en voor het meedenken.
-Mischa en iedereen die hielp slepen, opbouwen, mijn barkruk verstoppen en dergelijke handige strapatsen.
-....en sowieso onze Robert Wienesen. Ik noem hem vrijelijk mijn side-kick voor dit weekend. Robert kun je niet alleen om een boodschap sturen, hij hield ook professioneel de baan draaiende en het leek echt alsof we een team waren. Wel, dat waren we ook. Robert, DANK!
-de heule organisatie. Ga voor goud boys, en regel deze beurs nog eens. Hij is te leuk om niet nog eens te organiseren. Echt, ik heb, okay -had-, niet veel met beurzen maar deze was godsgruwelijk gezellig gewoon.
-last but not least. Mijn lieftallige wederhelft hier thuis. Die feitelijk al 3 jaar toestond (jahaaaa.....-stond) dat de boel in huis mocht staan. Wie heeft er nou een vriendin die het accepteert dat in de voorkamer een Rijndal staat, en waar de eettafel moet staan een modulebaan verrijst. Met alle randapparatuur en vooral zooi van dien.

Het was een lekker weekend. Hoe de baan het deed? Dat is wat voor dat andere draadje, maar ik mag niet klagen na een minimum aan testen. N-spoor werkt echt wel hoor. Maar het is de community, jullie dus, die het lekker maken op een beurs.

Nogmaals dank!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Hoontje »

Het was leuk, gezellig. Dank allen.
Hopelijk tot volgend jaar!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Jeroen »

....en ik heb zoveel mensen gesproken, dat ik er vast een paar vergeet. Vergeef het me. Ik ben heel even klaar met de treinen, maar na zo'n positieve beurs krijg ik vast al weer snel zin om wat te bouwen. De nieuwe Markenburg huisjes gezien? Zelfs na dit weekend wil ik alweer snel aan de gang. De volgende F1 race is pas over 2 weken dus tijd genoeg om níet TV te kijken. Toch? :geek: :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

erik-n-fan schreef:[wild idee]
Wat mij ineens een idee lijkt is de bezoekers en mensen die op de beurs staan te voorzien van een sticker met hun forum naam & voornaam. Dat maakt herkenbaarheid misschien nog wat groter? En het daarmee nog makkelijker om elkaar aan te spreken obv al onze online gesprekken? [/wild idee]
Erik, ik kan me daar helemaal in vinden, toen Bjorn(Ol49) en ik Demoteam Imherloher Bahnhof starten hebben wij er bewust voor gekozen badges te gebruiken met daarop onze voornaam en forumnaam zo herkenbaar te zijn voor iedereen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,

Waar ik wel benieuwd naar ben, is wie heeft de diorama wedstrijd gewonnen? Of heb ik daar overheen gelezen?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Ad_M »

Ben zaterdag ook langs gekomen, jongens wat een werk en mijn dank voor de banen, stands en al jullie werk!!!
Ben ook heel benieuwd wie er gewonnen heeft met de wedstrijd en wat mijn stem "geholpen" heeft :P
Hopelijk tot volgend jaar, geweldig event waar je je als N-spoorder geen minderheid meer voelt

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door kees gorter »

De TV heeft de eerste prijs gewonnen, en ik de tweede prijs met mijn diorama "Urmersbach'.

Afbeelding

"Urmersbach"



Afbeelding

Mijn gewonnen prijs!
Er zat ook nog een station bouwdoos bij en 2 telefooncellen.

Ik vond het een leuk weekeind, wat voor herhaling vatbaar is.
Jammer dat door het mooie weer er minder bezoekers kwamen.
Ikzelf miste de kinderen, daar doe ik het o.a. voor.
Vandaar dat mijn modules maar op 80 cm hoogte staan.

Dank aan de organisatie voor dit weekeind!

Kees



Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Sjors77 »

Zo gisteravond effe lekker bijkomen van het weekend. Normaal vind ik een beurs leuk om wat te kijken maar "twee" hele dagen was een uitdaging. Het is gelukt dankzij de gezellige mensen die ik heb kunnen ontmoeten. Weer een hoop ideeen opgedaan en zeker de motivatie om weer mijn "grote" baan aan te pakken.

De diorama wedstrijd was zeer geslaagd en ik gelukkig waren er ook een aantal die, net als ik, voor het eerst iets hebben gemaakt. Ik hoop dat dit voor volgend jaar de drempel bij meerdere heeft verlaagd. En de reden geen tijd, laten we nu vast afspreken dat er volgend jaar weer een wedstrijd is en dan heeft iedereen dus een HEEL JAAR om te bouwen. Ik verwacht dan ook zeker 20 deelnemers!

H@ns daagde mij gisteren al uit om na te gaan denken, en ik heb al weer wat ideetjes voor een nieuw diorama. Komt er weer een "wedstrijd" dan ben ik van plan weer mee te doen.

Organisatie bedankt voor alles!!!! Wat een werk en evenement hebben jullie ervan gemaakt. Petje af en mocht het door de bezoekers aantallen financieel onvoldoende zijn dan roep ik op tot een aantal private donoren. Ik vind dat we er alles aan moeten doen om dit in stand te houden. En vele handen maken licht werk!

Tot slot bedankt aan de gulle fabrikanten. Ik deed mee voor de lol maar het tasje met de " poedel" prijs was niet mis. Echt niet nodig maar zeer gewaardeerd.

Groeten en see you next year.



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door FidOo »

Hoewel de data natuurlijk nog steeds erg onhandig gekozen is van de organisatie (waardoor ik tijdens de beurs ook meerdere malen gefeliciteerd werd) mocht ik toch een dagje weg van huis!

En blij toe, want zelfs aan 1 dag heb je niet genoeg om met alle mensen te kletsen en om overal te kijken. Wat tis overal gezellig en er hangt een topsfeertje.
Ik bedoel waar vind je nou een Bar met bier en een kartonnen station er op, waar dan ook nog eens heel tof je ICE rondjes mag knallen.
(herr J, maar ook Robert, Rob en Mark bedankt voor de gezelligheid en voor het dulden van mijn overenthousiaste aanwezigheid)

Dan natuurlijk de diorama's! Man wat was het niveau hoog en de keuze lastig! Bouwers verdiende allemaal een mooie prijs en die kregen ze ook (waarvoor de organisatie en producenten ook een klein applaus verdienen!)

Sowieso verdienen die wel een applaus voor dit geweldige evenement. Tis niet makkelijk om naast een leuke beurs ook nog een financieel leuk plaatje van te maken. Ik hoop voor jullie dat de wond niet te groot is en snel heelt! Wat mij betreft volgend jaar weer, andere datum vanwege het weer (oja en eigen belang natuurlijk) en iets hogere entree zouden het plaatje wat rooskleuriger kunnen maken.

Dan alle andere mensen die daar met hun (club)baan stonden ook echt bedankt! Was echt een geweldig evenement!

Als het mogelijk is dan zal ik er alles aan doen om er volgend jaar bij te zijn met mijn eigen baantje in welke vorm dan ook!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door kees gorter »

Voor mij was het de eerste keer dat ik met een wedstrijd mee deed.
Omdat ik niet z'n wedstrijd mens ben, was dit ook de laatste keer.
Ik hoop dat door mijn deelneming er inspiratie bij anderen is gekomen.
Het is erg leuk om zelf je huisjes te maken, daarmee ontstaan er unieke bouwsels.
Gewoon proberen, foutjes en mislukkingen maak ook ik regelmatig.
Alleen zie je de mislukkingen van mij nooit. Ze komen in de "kliko".

Kees



thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door thevandijks »

Het was leuk en gezellig! Hierbij nog wat foto´s die ik gemaakt heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Hans


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Robert_N-Nm »

En uiteraard hebben we dit kleine stukkie nieuws nog naar aanleiding van het evenement.

Afbeelding

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

tintin01
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2017 14:09

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door tintin01 »

Afgelopen dagen heeft onze baan de vuurdoop gehad (eerste keer op een beurs) en het is boven verwachting goed gegaan.

Alle treinen reden netjes hun rondjes, we hadden er weinig omkijken aan. Veel leuke reacties gehad van de kijkers.

We kunnen gaan nu weer lekker verder bouwen aan de baan en wellicht tot volgend jaar!!

groeten Erwin (Swiss-N-Trak)
Bijlagen
step0002.jpg
step0002.jpg (125.44 KiB) 5774 keer bekeken


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Nico Essers »

Een dagje Hilversum, 's morgens om 9:00 vertrokken, 's avonds om 21:00 thuis. Het was een mooie dag. Ca 4 uurtjes in de Dudok Arena en daarna naar het centrum waar de rest van het gezin aan het genieten was van het mooie weer en de winkels. Ik heb vele mooie banen gezien, enthousiaste mensen gesproken en misschien wel het belangrijkste, veel informatie ingewonnen. Als herstarter is er zo veel nieuws te ontdekken dat het soms moeilijk is om het overzicht te houden. Zo'n beurs is dan ideaal om vele dingen te ervaren en meteen informatie te verkrijgen. Ben door menig standhouder dan ook uitgebreid geïnformeerd. De sfeer was goed en ontspannen. Dank aan de organisatoren voor deze mooie dag.
Jammer dat in het zuiden des lands dit soort beurzen een zeldzaamheid is.

Zo'n beurs heeft natuurlijk wel een nadeel :lol: , er blijft toch wat aan je vingers plakken. Ik heb bij Martin een Ecos 2.1 gekocht welke binnen 2 weken geleverd wordt.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door martindomburg »

Nico Essers schreef:Een dagje Hilversum, 's morgens om 9:00 vertrokken, 's avonds om 21:00 thuis. Het was een mooie dag. Ca 4 uurtjes in de Dudok Arena en daarna naar het centrum waar de rest van het gezin aan het genieten was van het mooie weer en de winkels. Ik heb vele mooie banen gezien, enthousiaste mensen gesproken en misschien wel het belangrijkste, veel informatie ingewonnen. Als herstarter is er zo veel nieuws te ontdekken dat het soms moeilijk is om het overzicht te houden. Zo'n beurs is dan ideaal om vele dingen te ervaren en meteen informatie te verkrijgen. Ben door menig standhouder dan ook uitgebreid geïnformeerd. De sfeer was goed en ontspannen. Dank aan de organisatoren voor deze mooie dag.
Jammer dat in het zuiden des lands dit soort beurzen een zeldzaamheid is.

Zo'n beurs heeft natuurlijk wel een nadeel :lol: , er blijft toch wat aan je vingers plakken. Ik heb bij Martin een Ecos 2.1 gekocht welke binnen 2 weken geleverd wordt.
heel vervelend 8-) :lol:

hahaha


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Debvd »

Ja, Ik was er ook zondag even binnen waaien ....lekker ideeën opdoen hoe dingen op te lossen of hoe anderen het gedaan hebben. Vond de dio van Jeroen met het viaduct perfect aansluiten bij mijn gedachten en tekeningen :D ....verschillende mensen gesproken ....was leuk om te zien dat iedereen wel genoot :D :D :D

Tja ....ook bij mij wat blijven plakken een Br128 AEG 12x :-) ontbrak nog :-)

En een speeltje gehaald bij Martin :shock: :shock: De nieuwe OC32 :D :D :D en bijbehorende servo's en voeding dus komende weken ff rustig ontdekken en dan inbouwen op de testbaan ...zodat deze dan ook 100 % kan gaan functioneren :D :D

Was ook blij dat het een keer op zondag was waardoor ik erna toe kon...heren dank je wel



Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Harri »

Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg. Daarbij zat ik afgelopen weekend ook nog eens op de GS in de Vogezen wat erg vervelend was :D
Over de beurs zelf kan ik dus helaas niks zinnigs zeggen.

Wat me over het algemeen wel opvalt met evenementen is dat er vooraf weinig bekendheid is bij een breeder publiek dan alleen de doelgroep. Het word dan bv wel onder de aandacht gebracht bij modelspoorfora en -winkels, maar niet bij de lokale omroep, plaatselijke bokkeblaadje, supermarkt, snackbar, scholen en dergelijke.
Word dit wel gedaan dan word er al meer publiek aangetrokken, en krijgt pa van 35 die met zijn zoontje daar naartoe is misschien ook weer zin in de hobby die hij 22 jaar geleden heeft laten liggen.
Het mes snijdt dan aan drie kanten: meer publiek op de beurs, meer handel en bestaansrecht voor de modelspoorleveranciers, en iemand heeft er weer een leuke hobby bij die misschien aan de jongere generatie word doorgegeven.*

Verder zou ik het wel mooi vinden om (wat meer) foto's van de beurs te zien, en ook welke diorama's er waren en in de prijzen zijn gevallen.



*deze allinea is goed bedoeld kan echter verkeerd worden opgevat, misschien is er wel veel aandacht aan besteed, dan heb ik niks gezegd......


DB diesels, tijdperk IV
Gesloten